fbpx

זמן מסך

ילדיי צופים בטלוויזיה לפחות שעתיים ביום, ויושבים מול המחשב כשעה וחצי מדי ערב. בחופשות, הזמן הזה עולה באופן ניכר. האם עליי להגביל את שעות הצפייה והמשחק במחשב, גם אם הם עומדים במטלות שלהם ומכינים שיעורי בית? מה אוכל להציע להם לעשות במקום?
[credit]מאת: ד”ר אלי שגיא. 13.4.11[/credit]
אמא יקרה, אולי תופתעי אך צפייה יומית ממוצעת של שעתיים מול הטלוויזיה ושעה וחצי מול המחשב, היא בגבול הממוצע הסביר לילדים. באשר לצורך בהצבת גבולות: יש להציב גבולות לשהייה מול המחשב או הטלוויזיה, אם הילדים לא מקיימים פעילויות חיוניות אחרות הדרושות להתפתחותם. ביניהן: לימודים, חוגים/העשרה, מפגשים עם חברים, אכילה ושינה. גם קריאת ספרים יכולה להיות פעילות חיונית, בהתאם לנהוג בביתכם ולנטיית ליבם של הילדים. אם ילדייך מוצאים איזון שמתאים להם ולכם ההורים בין כל תחומי הפעילות הללו, הרי שאין מקום להציב גבולות בשלב הזה.
אם בכל זאת את מחליטה שיש מקום להציב גבול, הביאי בחשבון כי את אמנם יכולה למנוע את הגישה למחשב או לטלוויזיה, אך אינך יכולה לאלץ את ילדייך לעשות פעילות אחרת. לכן, חשוב שתפנימי את העובדה שהחלק שלך בעניין מסתכם בכך שאת מפנה להם זמן כדי לעסוק בפעילויות הרצויות מבחינתך. אולם לא תוכלי לגרום לכך לקרות.
כמו כן, לגיטימי להעביר לילדים אחריות על תחומי פעילות בבית, בהתאם לגילם ויכולתם, כדי שילמדו גם לתת ולא רק לקבל. פעילויות כאלה (למשל: רחיצת כלים, הפעלת מדיח, מיון וקיפול כביסה, ניקיון וכו’) גם יצרכו, כמובן, מזמנם, המוקדש כרגע למחשב/טלוויזיה.

המשיב הוא פסיכותרפיסט (ph.D) ומטפל זוגי ומשפחתי, מדריך הורים ומנחה קבוצות
www.some1totalk2.com

הילדים מרבים להתקוטט ביניהם. האם להניח לכך לקרות?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.