fbpx

עוגת הגבינה המושלמת

עוגה

בתור ילדה אהבתי מאוד את המטעמים הייחודיים של אמא לשבועות, כי טעמים הם זיכרונות. אז מצאתי את עוגת הגבינה המושלמת, שתזכה למחמאות מכל בני הבית

מנקודת המבט שלי חג השבועות הוא חג חקלאי לכל דבר.  מי שזוכה וחוגג אותו במושב או בקיבוץ, קרוב לוודאי שלוקח חלק בתהלוכת עגלות רתומות לטרקטורים מקושטים בירק, שיבולים ופרחים, עגלות עמוסות חבילות חציר דוקר ועליהן ילדים, פירות, ירקות ובעלי חיים צעירים- פירות הביכורים של החג.

טקס הבאת הביכורים הוא אחד מהטקסים היפים שאני זוכרת ואוהבת. מבחינתי, מה שהפך עם השנים ללב החג- מאכלי חלב וגבינות –  הוא רק סוג של תוצר לוואי ששווק באגרסיביות, באופן שהפך אותו למושא צביונו המרכזי של החג.

שמחה במטבח

בתור ילדה אהבתי מאוד את המטעמים הייחודיים של אמא לשבועות. הקלוריות לא היו נושא לשיחה או התלבטות, ולכן גם נהניתי מהם ללא נקיפות מצפון. בחג השבועות הייתה אמא מכינה קינוחים שלא הסכימה להכין במשך ימות השנה. בחודשים שקדמו לחג נרתמנו כולנו לאיסוף מתמשך של כל גביעי הלבן שאכלנו ונאלצנו לרחוץ. קרוב לוודאי שגם אז ניתן היה לרכוש סוג של כוסות חד פעמיות לקינוחים כמו שכולנו קונים היום, אבל אצל אמא זה לא היה בא בחשבון.

עד היום אני זוכרת את אותה התרגשות שהיתה ממלאת אותי באותו בוקר, כשהייתי נכנסת למטבח בדרכי לבית הספר, אחרי שאמא עבדה עד מאוחר בלילה והעמידה על השיש 40 כוסות פלסטיק של אלגרייה- Allegria (שמחה בתרגום לעברית) עם ערימת שומשום מעל, ואורז עם חלב וקינמון שיכנסו למקרר רק אחרי שהצטננו. חיכיתי לרגע המתוק הזה. האלגרייה הזו הביאה לי כל כך הרבה שמחה, אבל אם להודות על האמת – היא לא מצליחה להשתלב באף תפריט או מנה בריאים שאני מרשה לעצמי לאכול היום. אני גם לא אביא כאן את המתכון לאלגרייה, כי כל שיש לעשות הוא לערבב במשך שעות קמח, מים וסוכר בסיר ענק להוסיף מעט וניל וליצור בלילה עמילנית מושלמת שממלאה גביעים גדושים ומכוסה בשומשום. עיסה שהופכת למעדן של שמחה, בדיוק כמו בתרגום לשמה.

תשבחות בטוחות

לקראת חג השבועות השנה, העליתי בבלוג האישי שלי מספר מתכונים שניסיתי ממש לאחרונה. אני מוותרת מראש  על עוגת גבינה אפויה, מהחשש שהיא לא תעמוד בדרישות הגובה והאפייה המדויקת. לכן בחרתי להכין עוגות גבינה קרות בכמה גרסאות, מה שמבטיח לי שבחים של בני הבית, ולא פחות חשוב – הן ניתנות להקפאה.

את עוגת הגבינה והתותים הזו אפשר להכין גם בוורסיה שוקולדית. אני הכנתי את שתיהן ואשתף בעוגת הגבינה (הלבנה) הקרה עם תותים.

מצרכים:

לבסיס העוגה:

300 גרם פתיבר

100 גרם חמאה שיש לטחון יחד לפירורים במעבד מזון ולשטח בתבנית בגודל 26.

לעוגה:

14 גרם ג’לטין שיש להמיס ב 3/4 כוס מים רותחים.

500 מ”ל שמנת מתוקה, כוס סוכר וגביע של בלילה להכנת עוגת גבינה (850 גרם).

ההכנה:

מערבבים את הג’לטין עם המים הרותחים עד להמסה מוחלטת, מקציפים במיקסר שמנת מתוקה ומוסיפים בהדרגה את הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה.

בקערה נוספת מוסיפים לגבינה את הג’לטין  ומערבבים. מוסיפים בהדרגה את הקצפת לקערת הגבינה ומקפלים לבלילה אחידה.

לפני שיוצקים את הבלילה לתבנית המרופדת בבסיס הביסקוויטים, מצמידים מסביב לתבנית תותים נקיים, יבשים, חצויים כשצדם החתוך פונה החוצה אל הדופן השקוף של התבנית ויוצקים את הבלילה.

מקשטים מעל בתותים, ומצננים למשך 6 שעות לפחות או למשך לילה.

חג שמח

תזונה נכונה במהלך השנה

איך אפשר להירגע בימים אלה ולשמור על אופטימיות ונפש בריאה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.