fbpx

סרטון ביו טיוב עורר מהומה

shutterstock_50161453

“עשר פלוס” יחד עם איגוד האינטרנט הישראלי יוצאים בפרויקט מיוחד: מדברים על זה. סיפורים של נפגעי אלימות ברשת. נפגעתם מהאלימות ברשת? שלחו לנו את הסיפור שלכם, ואנחנו נפרסם אותו. והפעם, סרטון של ילד שעורר מהומה.

הידעתם שהיוטיוב הוא הטלוויזיה החדשה?  זוהי אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר בקרב בני נוער. כמות השעות שהם מבלים בצפייה בסרטונים, בסרטים, בסדרות, בהנחיות למשחקים, כמעט לא ניתנת לכימות. אך הצפייה היא רק חלק אחד מהפעילות ביוטיוב, בצד הצפייה, יכול כל גולש לרכוש את עולמו ואת פרסומו, דרך הפלטפורמה הקסומה הזו. שמעתם, לדוגמה, על ג’סטין ביבר? (אם לא כדאי שתבדקו) את פרסומו, בסיס הונו, עשה בעזרת היוטיוב , כאשר לחלק מהסרטונים שלו יש למעלה מ- 2,0000000 שני מיליארד צפיות. והוא לא לבד.

כל אחד כוכב?

הצעירים החדשים פותחים לעצמם ערוץ יוטיוב, והופכים להיות מומחי נושא. הם מעלים בו משחקים דרך איפור ועד לשירה, אוספים עוקבים, מעריצים, וחלקם עוברים בעקבות ההצלחה למדיות המסורתיות (בדקו גם את אשלי בקשי). האפשרות הזו להפוך להיות וויראלי, מצליחן, דמות להערצה, קורצת גם לצעירים שבילדנו. הרי כל כך קל היום לצלם סרטון עם מצלמת הסמרטפון, עם או בלי עריכה, לפתוח ערוץ ולהעלות “לאוויר”. הבעיה היא כי לא כל אחד הופך כוכב, ובעצם מרביתם נשארים אלמוניים, כך שרק הם ושניים שלושה מחבריהם ראו את הסרטון, וזוהי, איך לומר, כל תהילתם. אבל, יש עוד אבל, הם הרי ילדים, פותחים ערוצים, מגדירים סיסמאות, פותחים חשבונות מייל ורבע דקה אחרי כן הם שוכחים את הסיסמה. זה לא נורא בעצם, אלא אם, הסרטון בפרספקטיבה של שנים נראה מגוחך, או מי מחבריהם בגיל “ההצקה” מגלה אותו. אז זה עלול להיות בעיה.

צוחקים על הסרטון שלו

אמא לילד בן 12, שהתחיל ללמוד בבית ספר חדש בעיר חדשה, מתוך תקוה להתחלה חדשה, פנתה אל המרכז לאינטרנט בטוח בבקשת עזרה. סרטונים ישנים שהעלה הילד ליוטיוב  הגיעו לסביבתו החדשה. הסרטונים אם לא היו מביכים, יכולים היו להצחיק וזה ככל הנראה מה שניסה אותו ילד לעשות. אך במקרה זה הם שמשו את חבריו על מנת ללעוג ולהציק לילד. המצב הדרדר עד כדי כך שהילד מסרב ללכת לבית הספר. לכאורה מצב פשוט, אין ספק כי נראה שהפתרון ברור: שיסיר אותם מיוטיוב ודי . אז זהו שלא. כי מה שעלה לרשת נשאר שם, לתמיד!

פעם אחת הסרטון החל להיות מופץ בווצטאפ ובמדיות אחרות, ולכן לא ניתן לעקוב אחריו באופן מוחלט. ופעם נוספת: אותו נער לא זוכר מה היו הסיסמאות שלו ומה היה המייל שלו בזמן שפתח את ערוץ היוטיוב. בלי אלו, יוטיוב לא מסיר את התכנים. בשורה התחתונה, כל  ניסיונותינו לשחזר את הסיסמאות והמייל יחד עם הנער, העלו חרס, והסרטונים עדיין ברשת.

אז מה היה לנו כאן?

עכשיו כולנו יודעים שהילדים והמתבגרים “מתים” על יוטיוב. אנחנו יודעים שכדאי להגיד להם שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמעלים סרטון לרשת, והכי חשוב… תרשמו את הסיסמאות והמיליים שלכם לימי גשם קרים

הכותבת מנהלת את המרכז לאינטרנט בטוח המפעיל קו תמיכה הפועל 24/7 לסיוע במקרי פגיעה ברשת: טלפון: 03-9-700-911

ווטסאפ: 054-88-58-911

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.