fbpx

הורים מדברים מיניות

%d7%a1%d7%a4%d7%a8“רוב הסיכויים שאם אינכם מדברים עם ילדיכם על מין, החינוך המיני שהם מקבלים הוא כמו דיאטה המבוססת על ג’אנק פוד: הם קולטים כל מה שהם יכולים מסרטים, פרסומות, תכניות טלוויזיה…”. אל ורנקיו קורא להורים לשנות גישה בספר חדש

הורים, תגידו את האמת, מי מאיתנו ישב עם המתבגר ודיבר איתו שיחה כנה ואמיתית על יחסי מין ומיניות בכלל? סביר להניח שבדרך כלל כשאנחנו נתקלים במצב כזה אנחנו פשוט מתחמקים ממנו בכל דרך אפשרית.

לטענת אל ורנקיו, כותב הספר “לדבר על מין עם ילדינו”, זאת בדיוק הבעיה. “השתיקה מצד המבוגרים העיקריים בחייהם היא שמדרבנת צעירים לחפש את התשובות באינטרנט”, הוא כותב ומוסיף, “רוב הסיכויים הם שאם אינכם מדברים עם ילדיכם על מין, החינוך המיני שהם מקבלים הוא כמו דיאטה המבוססת על ג’אנק פוד: הם קולטים מה שהם יכולים מסרטים, פרסומות , תכניות טלוויזיה..”.

מניסיוני האישי, כמי שמרצה להורים בנושא “בריונות ומיניות בני הנוער ברשת”, אני יכולה לומר כי ורנקיו מדייק ביותר. הורים מפגינים מבוכה כשאתה מדבר עימם על המיניות של הילדים שלהם כאשר הילדים עצמם כלל אינם נמצאים בחדר. אז תארו לעצמכם מה קורה כשהילד עצמו מעלה שאלה בנושא.

ורנקיו,  מורה לחינוך מיני שמלמד בתיכון בפנסילבניה מעל עשרים שנה, בעל תואר שני בחינוך למיניות האדם, מעביר סדנאות והרצאות ברחבי ארה”ב, ומרצה ב- TED ,מציע לשנות את הגישה. הוא מציע לנו, ההורים, להפסיק לסמוך על מערכת החינוך המיני הנפוצה בבתי הספר. זו לטענתו, מציגה את יחסי המין והשלכותיהם כדבר מסוכן, ולכן היא רק מחריפה את הבעיה. בדרך זו בני הנוער נותרים חסרי ידע בסיסי הנדרש כדי לקבל החלטות מבוססות.

בספר, שכתוב בסגנון קל וקולח ומלא בהומור, מציע ורנקיו להורים דרכים כיצד לשוחח עם הילדים בנושא.  הוא מספק עצות מעשיות המבהירות כיצד עלינו לשוחח עם המתבגרים, כיצד לעזור להם לפתח מיניות בריאה, ומערכות יחסים המבוססים על אמון, אינטימיות ועונג, ולצאת אל העולם כשהם בטוחים בעצמם.

בקיצור, עזבו הכול ורוצו לקרוא. כך תזכו גם במידע החשוב לכם ולמתבגרים וגם בשעה של הנאה וצחוק.

# “לדבר על מין עם ילדינו”, מאת: אל ורנקיו, הוצאת שוקן, 2016

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.