fbpx

סקר: מדעי הרוח לפח

money-money-shutterstock

 

הדיוקן הנכסף בעיני ההורים (לפי מטלון): “יזם ממולח בענייני ממון, עילג עד אין קץ”

סקר דעת קהל שנערך בעבור מכללת “גורדון” לחינוך בחיפה* חושף את מעמדם העגום של מקצועות מדעי הרוח בקרב הורים לתלמידי התיכון. תוצאות הסקר: מעל מחצית מהמשיבים (51 אחוזים) סבורים כי ספרות הוא המקצוע המיותר ביותר שנלמד בתיכון, כשגם המקצועות היסטוריה ואזרחות נמצאים בתחתית הרשימה. לעומת זאת, רובם הגדול של המשיבים (75 אחוזים) סבורים כי מתמטיקה ואנגלית הם המקצועות החשובים והמשמעותיים ביותר בעבור ילדינו.

בהתייחסו לסקר אמר פרופ’ יחזקאל טלר, נשיא האקדמית “גורדון” בחיפה, כי “הזלזול במקצועות הרוח מביא לצניחה קשה בחשיבות הספרות, ההיסטוריה, האזרחות ואפילו התנ”ך בעיני ההורים. אנו רואים מחויבות להכשיר את המורים כך שיעבירו לתלמידיהם את החשיבות שבמקצועות הללו כמובילי תרבות, והייחוד שלהם למען החזרת החברה למקורות של אהבת ספר ותרבות”.

הסופרת והפרופסור רונית מטלון לא הופתעה מהממצאים. לדבריה, “זה שנים שהספרות כמקצוע הנלמד בבתי הספר נדחק לקרן זווית. מערכת החינוך כמו רוב רובם של מנהלי בתי הספר אינם רואים כנראה בלימודי ספרות ובמקצוע הספרות דבר שצריך להעמידו במרכז תמונת ההשכלה של נערים ונערות ישראליים. משום כך, עמדותיהם הקונפורמיסטיות למהדרין של ההורים בסקר זה רק מהדהדות את סדרי העדיפויות של מערכת החינוך ושל שר החינוך בכבודו ובעצמו שלא מזמן נתן ביטוי להשקפותיו על מה חשוב ומה לא חשוב בתמונת ההשכלה בבתי הספר הישראליים. אם ננסה לדמיין איזו דמות אדם מעמידים לנגד עיניהם ההורים שרוצים מאוד אנגלית ומתמטיקה ומואסים בספרות, נדמה לי שזהו הדיוקן הנכסף: יזם צעיר, ממולח בענייני ממון, עילג עד אין קץ, דל דמיון ומוגבל, שאינו מכיר לא את שפתו ולא את תרבותו, אך מפליא ללהטט באנגלית בינלאומית ובמתמטיקה אלמנטרית. עגום מאוד”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי המשרד אינו מגיב לסקרים מטעם מוסדות לימוד.

*הסקר נערך באמצעות מכון המחקר “מאגר מוחות”

נירית קוראת לכם לצאת מההיסטריה: “הילד שלכם לא חייב להיות צוקרברג הבא”

חינוך פיננסי: צעדים ראשונים לעצמאות כלכלית

רשימת קריאה: ספרים מומלצים בעבור המתבגרים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.