fbpx

אמהות פורקות עול

יש דבר כזה “אמהות רעות”? תשאלו את מילה קוניס. בקולנוע

ברגע ששמעתי את שם הסרט “אמהות רעות” תיארתי לעצמי שיש בו משהו אחר, שונה ומסעיר, בלי שבכלל ידעתי דבר על העלילה עצמה. הרי המושג “אמהות” בתרבות מעורר בנו מיד אסוציאציות של רוך וחום, הנקה, מטלות בית ועוד שאר ירקות שהצמידו לנו אי שם בשנות ה-50, וכנראה יישארו שם לעד. ואם כך, מה זאת אומרת “אמהות רעות”?!

לסרט הזה הלכתי בתום יום מתיש ועמוס בעבודה, אחרי שחטפתי משהו לצהריים מול המחשב ורצתי בטרוף כדי להספיק לאסוף את הילדים בשעה 16:00. נו, טוב, אין אמא שלא מכירה זאת. אבל זו גם הסיבה לכך שהתלהבתי כל כך לראות בפתיח של הסרט את השחקנית מילה קוניס, המגלמת את “איימי מיטשל” – אמא לשני ילדים ואשת קריירה – כשהיא במצב דומה ממש: עייפה, אוכלת מול המחשב, רצה לאסוף את הילדים, רצה לחוג התעמלות, ובעיקר רצה ורצה…מרוץ החיים. למיטשל יש לכאורה חיים מושלמים – נשואים נהדרים, ילדים מוצלחים, בית יפהפה וקריירה מעוררת קנאה. הבעיה היחידה נעוצה בכך שהיא לא נחה לרגע. היא מותשת משלל ה”תפקידים” שלקחה על עצמה ועומדת על סף התמוטטות עצבים. יחד עם שתי אימהות אחרות, שמאסו אף הן בסגנון החיים שלהן, היא יוצאת למסע מצחיק של שחרור עצמי, שהתנהגות פרועה היא תנאי הכרחי להצטרפות אליו. מסע ההשתוללות של האמהות משעשע בהחלט, ויש בו גם לא מעט הומור עצמי (למשל בסצנה שבה האמהות יוצאות לבלות ולהתפרע ב…סופר מרקט!). מבעד להומור עובר כמובן גם איזשהו מסר פוריטני שבסופו של דבר “המשפחה היא מעל הכול”. בכל זאת, לא יכול להיות תסריט הוליווידי שיצליח לדלג על המהמורה הזו.

https://www.youtube.com/watch?v=lEMsUaaRI7w

 

בקיצור – “אמהות רעות” הוא בסך הכול סרט כייפי, קליל ומצחיק, למרות שאינו חף משמאלץ אמריקאי. אני ממליצה לקחת אתכן לסרט חברה טובה שהיא גם אמא אמיתית, כזו שתדע ליהנות מההומור העצמי ולהודות שלכולנו קשה ושברגעים קשים במיוחד אנחנו רק רוצות “להתפטר מהאמהות”. בדיוק כמו איימי מיטשל.

# “אמהות רעות” – ארה”ב, 2016. בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, הפצה: יונייטד קינג

“הלהקה”: מתוך פסטיבל הסרטים לילדים ונוער בסינמטק

בא לכם סרט אימה טוב? לימור בנדל ממליצה

“אני אמא שפויה”: המסע של מרינה קיגל לאימהות נטולת רגשות אשם

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.