fbpx

כתיבה וצבע

workshop for girls

 

משעמם להן בחופש? סדנה מעצימה, יצירתית וייחודית באמת לנערות מתבגרות

גילוי נאות: חגית אלמקייס, אחת משתי מנחות הסדנה המיוחדת הזו, היא גם חברה ותיקה שלי. זו גם הסיבה לכך שאני יודעת היטב עד כמה היא מופלאה ומעוררת השראה. לפני כשבועיים השתתפתי לראשונה (ככה זה כשעסוקים) באחת מסדנאות הכתיבה המוכרות שלה “כוס קפה עם אלוהים”, והצטרפתי לעשרות הנשים שנדבקו בחיידק הכתיבה האינטואיטיבית ובכלל – בצורך להסתכל פנימה, להתקרב אל עצמנו, ולאהוב את עצמנו עוד קצת בכל יום שעובר.

בשבוע הבא, בימים שלישי ורביעי, אלמקייס ברוכת הכישרונות (עיתונאית ויוצרת, מלווה תהליכי שינוי באמצעות כתיבה וביבליותרפיה, מרצה על אמנויות האימון במכללת רופין) תלווה בדרכה הייחודית את הנשים הצעירות יותר, כלומר נערות מתבגרות בגילאי 16-12. בסדנה הזו היא משתפת פעולה עם מיכאלה מנדה-ינקו, פסיכותרפיסטית באמנות (ואגב, גם הנכדה של הצייר מרסל ינקו, מי שהיה חתן פרס ישראל בציור), ואין לי ספק שהן רוקחות יחד חוויה חד-פעמית ומעצימה, כזו שתישאר עם הילדות שלנו עוד הרבה אחרי שהחופש הגדול יסתיים.

מה בעצם מיוחד בסדנה הזו, ואיך בכלל מחברים כתיבה לצבע?

“במהלך הסדנה ניצור יחד, וכל אחת לחוד, יומן אמנות. נשלב בו טקסטים וכתיבה אישית לצד יצירה בשלל חומרים וטכניקות, בדו-שיח בין כתיבה אינטואיטיבית לבין יצירה בצבע ובצורה.  נשחק, ניצור, נשתעשע ונהנה מעולם הדמיון שלנו.  נשתמש במדיטציה, מוזיקה, סיפורים, שירים, צבעים, צילומים ועוד”, מתארות אלמקייס וינקו.

ומה זה “יומן אמנות”?

“העבודה בתוך יומן אמנות מאפשרת עשייה אמנותית מכוונת פנימה, כך שיש פחות עיסוק בתוצר הסופי וב’איך זה נראה’. יש יותר עיסוק בהקשבה הפנימית. יומן האמנות מהווה מיכל שמחזיק בתוכו מילים ודימויים ומעודד המשך עבודה יצירתית באופן עצמאי”, הן מסבירות.

“כבר שנתיים אני מסתובבת עם רעיון להנחות סדנת כתיבה לנערות. אני יודעת שאם הייתה לי סדנה כזו כשהייתי נערה, אם רק הייתה…”, אומרת אלמקייס. “אבל לא הייתה. ועכשיו יכולה להיות. לנערות אחרות”. הביקוש לסדנה הגיע, לדבריה, דווקא מהאמהות עצמן, שהשתתפו בסדנאות הכתיבה בהנחייתה ורצו מאוד שגם הבנות שלהן יעברו חוויה מעצימה דומה. המפגש של אלמקייס עם מנדה ינקו הוליד את הסדנה המבטיחה הזו, המציעה לנערות לצאת למסע חווייתי בצבע ובמילה.

הילדה הפרטית שלי אמנם מפגינה כבר תסמינים ברורים של גיל ההתבגרות, אך היא רק בת שבע. אני מקווה שבעוד שנים אחדות גם היא תוכל להצטרף לחוויה דומה ולפרוק מעצמה בהנאה מילים וצבע לתוך יומן אמנות.

# מסע חווייתי במילה ובצבע – סדנת קיץ לנערות –  ימים ג’, ד’, 9-10/8/2016, 13:30-10:30, הסטודיו “אמנות בקשיבות” בקיבוץ ברקאי, לפרטים נוספים והרשמה

 

הצצה לעולמם: בלוגים מרתקים של בני עשרה מישראל

“כשהוא היה קטן הוא היה יצירתי”: כלים להגברת היצירתיות בגיל העשרה

העצמת נשים – כבר מגיל תשע. איך עושים את זה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.