fbpx

מנגישה את האמנות: חגית הגשימה חלום והקימה ביפו גלריה יחד עם חבר ילדות

 Hagit Benami Gallery

 

“החלום לא בער בי. ראיתי פתאום רכבת דוהרת והחלטתי לקפוץ עליה, בלי לדעת לאן בדיוק, ואם יש מקום על הספסלים בכיוון הנסיעה”. חגית בן עמי משתפת אותנו בהגשמת החלום שלה

 

[fancy_box]

חגית בן עמי רדלר – כרטיס ביקור

גיל: 60
תחום עיסוק: בעלת גלריה בן עמי ביפו, אמנות משחק; אמא לילדים בוגרים (40, 32 ,25) וסבתא לארבעה נכדים
מוטו בחיים: “חיה, ודיר באלאק – תן לחיות”

[/fancy_box]

מהו החלום הכי גדול שהגשמת מבחינתך בשנים האחרונות?
“לפני שנה הקמתי יחד עם קולגות גלריה קטנה בגבול יפו. חיפשנו דרכים להנגיש אמנות לקהל מתוך רצון כן לחבר ולהתחבר. התחלנו להציג אמנים מאוכלוסיות ומקומות שונים בארץ, כמו גם תחומי אמנות רבים ומגוונים. זהו באמת חלום לעסוק באמנות על בסיס יומיומי, לעבוד עם אנשים יוצרים, להקים מיזם חברתי קטן עם חבר ילדות ולתת מעצמנו, ולו במעט, למען הקהילה”.

“תמיד היה לי עניין באנשים. כשחקנית ואמנית, חלק גדול מעבודתי היה כרוך בהתבוננות, בהקשבה, בצפייה, בקשר ותקשורת, בניסיון להבין מאין נובעים ונולדים דברים. גם עבודתי כדרמה תרפיסטית התחברה לאותו מקום, של עניין ואהבה לקשר בין אישי. במשך השנים נוסף לכך הרצון לעשות דבר מה בעל משמעות נוספת, שיחבר את יכולותיי ומעשיי עם פעילות קהילתית דרך תחומי האמנות בהם אני עוסקת. כך התחברתי לחברי הוותיק דודי פרי והנענו יחד את המיזם הזה. צירפנו אלינו את דורית טלמון לעבודת אוצרות וקפצנו למים”.

Hagit Benami

כמה זמן בער בך החלום? האם רצית להגשים את החלום הזה מוקדם יותר, אך עמדו בפנייך קשיים?
“החלום לא בער בי. ראיתי פתאום רכבת דוהרת והחלטתי לקפוץ עליה, בלי לדעת לאן בדיוק, ואם יש מקום על הספסלים בכיוון הנסיעה. אני משתדלת לא להסתכל אחורה ולא לחשוב על מה החמצתי או פספסתי, אלא ללמוד כל הזמן וללכת קדימה”.

איזו עצה את יכולה לתת לנשים אחרות המתקשות להגשים את עצמן ומצפות לרגע שתוכלנה לעשות זאת?
“לא לחכות יותר מדי, לקפוץ למים ולהתחיל לשחות תוך כדי תנועה. תמיד יש דברים אחרים דחופים מאוד בחיינו. במקביל, חשוב לעשות הכול באופן מקצועי, להכין תכנית עבודה, להיעזר באנשי מקצוע מהתחומים השונים ובתרומתם, וליצור תחושת שותפות קהילתית”.

איפה את רואה את עצמך בעוד כחמש שנים ?
“אני מקווה שעוד כמה שנים אראה יותר אנשים שזקוקים לאמנות, מתרגשים מאמנות, ורוכשים אותה – לא כדי שתעלה את ערכה מתישהו, אלא כדי לקום בבוקר וליהנות שוב ושוב ממה שהביאו הביתה. סביבה משפיעה ויוצרת מציאות”.

גם את אמא למתבגרים שחוללה שינוי קטן בחיים ותרצי לשתף אותנו בו? כתבי למגזין “עשר פלוס” (צייני “בעבור המדור ‘עכשיו אני'”) בצירוף תמונה ופרטים להתקשרות, ואנחנו ניצור איתך קשר. בהצלחה!

 

עוד במדור: הכירו עוד שלוש נשים שחלמו והגשימו 

מיכל רוזין מספרת לנו איזו נערה היא הייתה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.