fbpx

טיסה אל האושר

Giborey Al. new book

 

איך לא נטבע במטלות? נהפוך את חיינו לשדה תעופה. על ספרה החדש של מלי אלקובי: גיבורי על והורמונים

“‘הי מאמי! השעה 00:17 וכולם הלכו הביתה. בחיי, אפילו המנכ”ל…מה לעשות’? שיחה אמיתית זו התקיימה באוסטרליה, לפני שנים רבות, כשבעלי התחיל את יומו הראשון בחברת היי-טק מצליחה. כך התחיל הרומן ארוך השנים שלי עם נושא האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים…”.
מי מאתנו אינו מכיר את המציאות הזו שבה אנחנו מלהטטים בין הבית לילדים לעבודה ומרגישים שעוד רגע אנחנו משתגעים? מי מאתנו אינו מכיר את התחושה הזאת שבכל בוקר אנחנו קמים ומחליטים שלמרות הטירוף הגיע הזמן שנדאג לעצמנו? חלק מאתנו מחליטים לפצוח בדיאטה, ובסביבות הצהרים נשברים. אחרים מחליטים שמהיום הם מתחילים לעשות כושר, או לטפח את המראה החיצוני שלהם, או לצאת לבלות עם בן/בת הזוג אחת לשבוע. כל ההחלטות האלה יפות ונחמדות, אבל רובנו לא באמת מצליחים לממש אותם בחיי היום-יום. לרוב אנחנו מתרצים לעצמנו שההחלטות הללו לא עמדו במבחן המציאות כיוון שהן פשוט לא מספיק חשובות.

מלי אלקובי, העוסקת זה שנים באיזון בין עבודה לחיים פרטיים, טוענת בספר הביכורים שלה שכיוון החשיבה הזה הוא שגוי ואף מזיק לנו. לדעתה, ההחלטות האלו חשובות מאוד, רק שאין בידינו את הכלים הנכונים כדי לבצע אותן. אלקובי מפתחת רעיון מעניין המכונה בפיה “עיקרון שדה התעופה”, ומציעה לכולנו להתייחס אל ההחלטות שלנו החל מהיום כמו אל טיסה. מניסיונה בעבודה עם מנהלי חברות, היא מספרת, טיסה היא פעולה שלא מבטלים באף מחיר. היא יוצאת מהטרמינל בשעה מסוימת, ולא משנה מה קרה עד אז בחייך הפרטיים או המקצועיים – אתה תגיע אליה בזמן.

אלקובי סוקרת את מצבנו בתחומי הבריאות, התזונה, שלוות הנפש וגם בתחום הסקס ומציעה לכולנו לעלות על טיסה ומהר. בפרקי הספר השונים היא מפרטת כיצד נוכל לעשות שינוי בדרך זאת בחיים הפרטיים ובמערכת היחסים שלנו עם הילדים, ובסוף כל פרק היא אף מנדבת טיפים יישומיים. לדוגמה, בכל הנוגע לשינוי במערכת היחסים עם הילדים, אלקובי מציעה למשל לצמצם את השעות שבהן סבתא נמצאת עם הילדים ולהקדיש להם זמן שנקבע ביומן במועד מיוחד המוקצה לפעילות משפחתית. פרקי הספר האחרים נוגעים בנושאים נוספים, כמו: איך להבעיר מחדש את האש בזוגיות, איך למנוע מחלות, ועוד.
אינני בטוחה שלאחר קריאת הספר כל קוראיו ינשמו עמוק ויחליטו שהם מתחילים מחדש והופכים את חייהם לשדה תעופה, אבל אין ספק שהרעיון של אלקובי מקורי ומעניין וכי הוא כתוב באופן קולח וזורם. בעידן שבו המרוץ אחר הישגיות, כסף והצלחה רק הולך וגובר, והמרדף אחר האושר אינו מסתיים לעולם, אין ספק שיהיה זה רעיון טוב לעצור לרגע, גם אם רק כדי לקרוא ספר שכזה.

# גיבורי על והורמונים – מאת: מלי אלקובי, לרכישה בגרסה אלקטרונית או מודפסת דרך האתר הזה וגם בחנויות הספרים 

שדה תעופה? נירית צוק מבטלת טיסה בדקה ה-90

ספר חדש: מחושך לאור – על התנהגות אבדנית בקרב בני נוער

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.