fbpx

הנער המגמגם

new book. Paamon

 

ספר חדש: סיפור מרתק ונוגע ללב על המאבק לדבֵּר

הסיפור הזה מתרחש די מזמן, בקיץ 1959, ובמרכזו עומד נער בן -12, שחקן בייסבול מצטיין], תלמיד טוב ו…מגמגם. הנער הזה, ששמו אינו מתגלה לקוראים עד סוף הסיפור, מקבל על עצמו לחלק עיתונים במשך חודש שלם במקום חברו הטוב, וכדי לגבות את התשלום פעם בשבוע עליו לדבר עם המנויים. כך הוא מתחיל בחוויה ייחודית ומעניינת, כזו שתשנה את חייו. הנער, ויחד איתו הקוראים, פוגשים דמויות מרתקות וצבעוניות, חלקן אף מסוכנות. הוא נחשף לסודות לא מעטים, ובהם סוד שמסתירה אמו בארון בחדר השינה.

למרות שהסיפור מתרחש בדרום ארצות הברית בימים שבהם הלך והחריף המאבק על היחס לשחורים ועל זכויות אדם, התחושה היא שהסיפור הזה מתנהל כאן ועכשיו. הדמויות שהילד פוגש נמצאות בכל זמן ובכל מקום – אנשים טובים לצד אנשים רעי לב. והנער עצמו, שובה את לב הקורא כבר בתחילת הסיפור ובמעט מילים. התחושה היא של סיפור חניכה רגיש ומעניין, שבו אתה מלווה את הדמות צעד אחר צעד מתוך הזדהות, לעתים חמלה, ובסופו של דבר גאווה. דרך הסיפור וההזדהות עם הדמות הקורא נחשף לקושי הגדול של הסובלים מגמגום. התחושה שהמילים נמצאות בקצה הלשון, אך יש קושי לומר אותן, שזורה לאורך הסיפור. אגב, המחבר, וינס וואטר, היה עיתונאי ועורך עיתונים במשך עשרות שנים, ולפי עדותו סבל בעצמו מגמגום קשה בילדות. האלמנט האוטוביוגרפי החזק זה הוא כנראה גם מה שמאפשר לסיפור להעביר ללא קושי את שלל הרגשות והחוויות של הנער המגמגם.

הספר מיועד לציבור הרחב, מבוגרים וצעירים ולאו דווקא לקהל בעל זיקה לגמגום. עם זאת, האחרונים ייהנו ממנו במיוחד לאור ההזדהות וההיכרות עם עולם הדימויים השזורים בספר. ואול לאחר שנקרא אותו משהו ישתנה, אולי הוא יעזור לכולנו לפתח סובלנות למי שלא מתנהג בדיוק כמונו.
 
# “מחלק העיתונים” – מאת וינס וואטר, הוצאת פעמון בשיתוף אמב”י (ארגון המגמגמים בישראל), 2016. אפשר להשיג את ספרי ההוצאה באתר האינטרנט ובחנויות ספרים פרטיות, כמופיע באתר

 דרך ייחודית לטיפול בגמגום: “אימון בהבזק מצלמה”

ספרים למתבגרים: עשרות המלצות מאת “עשר פלוס” 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.