fbpx

עף על פי חן

עף על פי חן

עף על פי חן / מאת סיגל מגן, איורים: רתם כהן, הוצאת רימונים 2005


“למתבגרים ובני נוער קשה להתחבר לשירה, הם בדרך כלל מאוד מתביישים”, אומרת סיגל מגן, סופרת ומשוררת. אולם העובדה הזו לא הרתיעה אותה מליזום לפני כמה שנים הוצאת ספר שירים, שבו היא משלבת לצד שיריה כמה שירים של מתבגרים. המטרה, לדבריה, הייתה ליצור דיאלוג בינה לבין בני הנוער ובינם לבין עולם השירה. עם זאת, יש לציין כי רוב השירים נכתבו על ידי מגן עצמה, ורק שירים ספורים נכתבו על ידי מתבגרים.
בספר אכן נוצר דיאלוג מעניין, המנסה לגשר על פער השנים בין המחברת לבין הצעירים – פער הבא לידי ביטוי בתפיסות עולם שונות: בני הנוער הרבה יותר פסימיסטים, אסוציאטיביים וטוטאליים. שיריה של מגן, לעומתם, נשמעים דווקא נאיביים יותר, אולי כתוצאה מבגרות והשלמה.
הספר ארוז יפה. הוא מחולק לשלושה נושאים המעניינים בני עשרה ומבוגרים כאחד: אהבה, שייכות וחופש. עמודי השירים בכל נושא מופיעים בצבע אחר, ואיורי הפיות המתוקים הם מאת רותם כהן (שהייתה מתבגרת בזמן הוצאת הספר). יונתן דוד ומעיין מאירי הם שני המתבגרים ששירתם מופיעה בספר. שיריהם מספקים להורים הצצה נדירה אל עולמו הפנימי של המתבגר ואל יחסו לעולם, ללא הפילטרים שהוא בדרך כלל עוטה על עצמו בתקשורת עם מבוגרים. באופן אישי, הייתי שמחה למצוא בספר שירים נוספים של מתבגרים ובני נוער – השירים המעטים שמופיעים בו בהחלט השאירו אצלי טעם של עוד.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. אכן, שירי בני הנוער הותירו “טעם של עוד” ולשמחתי, ספר זה הוביל לפרוייקטים נוספים שאפשרו לבני נוער לבטא את רגשותיהם. מצורף כדוגמא לינק לספר “גוונים בשיר ומכחול”, שנכתב ואוייר כולו ע”י בני נוער מחטיבת הביניים “גוונים” בראש העין.
    http://linetpro.d-campus.net/nodeweb.asp?t=26299&subid=183429

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.