fbpx

עכשיו הן: נשים משתפות בדרך שלהן להגשמת החלום. מדור חדש

Daria Galit zur

(מימין) דריה מוזס מטפחת כישורי הצלחה בעסקים שונים; עו”ד גלית צור מככבת במופע “מבשלים זוגיות” ומאסטר ב- NLP; ולימור הררי חותרת לשינוי ההוראה המסורתית; שלוש נשים חזקות משתפות אותנו בדרך שלהן להצלחה ובמקורות ההשראה שלהן, לרגל “יום האישה”

לימור הררי – כרטיס ביקור

גיל: 41

מקום מגורים: זיכרון יעקבLimor Harari

תחום עיסוק: ראש מחלקת טכנולוגיה וחדשנות בהוראה במכללה האקדמית גורדון לחינוך, אמא לשניים.

מוטו בחיים: “להאמין שהכול אפשרי”.

לימור, מהו החלום הכי גדול שהגשמת מבחינתך בשנים האחרונות? “החלומות שלי קטנים. כל יום אני מגשימה חלום קטן חדש. החלומות שלי קשורים בעיקר באנשים: הרצון להשפיע, לתמוך, לקשר, לרגש, להאמין. חלמתי לחבור לאנשים טובים שמאמינים בשינוי, וחברתי לקהילה מדהימה של ADE (אנשי חינוך המשלבים את טכנולוגיות Apple במוסדות חינוך שונים במטרה ליצור שינוי בעולם ההוראה) שהפכו להיות משמעותיים בחיי. אני שואבת מהם השראה, לומדת מהם ונתרמת. אנחנו מקיימים קשר על בסיס יומיומי במרחבי הרשת, וכך מתאפשר לי להיות חלק מקהילה המשנה את פני החינוך. מבחינתי זהו חלום שמתגשם. “בתחום האישי אני רואה הכול כפלא, שום דבר אינו מובן מאליו. כל מילה, הגיג של בתי הקטנה או תובנה של בכורי ממלאת אותי באושר רב. אני מאמינה שהכול אפשרי והדבר היחידי שעלול לעכב הוא רק אנחנו את עצמנו. ברגע שקיימת הבנה כזו, אין סיבה לעצור”.

כמה זמן בער בך החלום? “מאז שהתחלתי לעסוק בחינוך באקדמיה בער בי הצורך לשנות את ההוראה המסורתית ולשלב טכנולוגיה דיגיטלית כדי לאפשר לתלמידים לבטא את עצמם, ליצור וללמוד מתוך סקרנות ועניין”.

האם רצית להגשים את החלום הזה מוקדם יותר, אך עמדו בפנייך קשיים? “לשמחתי, לא נתקלתי בקשיים. להפך, זכיתי לפרגון, עזרה, תמיכה והרבה חברים שצברתי בדרך”.

אם היית חוזרת אחורה בזמן, מה היית עושה אחרת?” “אולי הייתי מתחילה הכול בשלב מוקדם יותר, וכך מצליחה לזרז את התהליכים בקצב מהיר יותר”.

איזו עצה את יכולה לתת לנשים אחרות המתקשות להגשים את עצמן ומצפות לרגע שתוכלנה לעשות זאת? “לנשים המתקשות להגשים את עצמן אומר: בחרו היטב את החלומות שלכן, התבוננו בהם, ציירו בראש תמונה ממשית של החלום, וצבעו אותו בצבעים יפים. כשהחלום הופך להיות ברור, יש לו קו ומסגרת והוא ניתן לביצוע – כי הוא תלוי רק בנו. מכאן צועדים קדימה, והשאלה היחידה שצריכה להישאל היא: מה עליי לעשות היום כדי להגשים את החלום שלי? אל תתעסקו במעכב, בחוסר, באין – רק ביש. ויש הרבה”.

איפה את רואה את עצמך בעוד כחמש שנים? ” אני מקווה להיות בכל עמדה שתשפיע על דור העתיד ותאפשר לטכנולוגיה לעשות טוב לעולם שלנו”.

דריה מוזס – כרטיס ביקור

גיל: 47

מקום מגורים: בנימינה Daria

תחום עיסוק: “מטפחת כישורי הצלחה” – מלווה וממקדת עסקים

מוטו בחיים: “לא לוותר על התשוקה הפנימית”

דריה, מהו החלום הכי גדול שהגשמת מבחינתך בשנים האחרונות? “החלום הראשון הוא להפוך משכירה לעצמאית, לאחר שיותר מעשור התקדמתי ועליתי בסולם התפקידים בענף הפרסום והשיווק. לפני כ-15 שנים חוויתי משבר גדול שלווה במחלה פיזית, מה שגרם לי בדיעבד לעצירה ותכנון מסלול מחדש. לאחר הולדת ילדיי, הבנתי שלתחום הקודם לא אחזור והפחד כמעט ושיתק אותי. ואז התחלתי לעשות עם חברה מכירות ביתיות של בגדי מעצבים, ולאט לאט נמשכתי לתחום. משם מהר מאד פתחתי חנות לבגדי מעצבים בת”א, עוד אחת בנס ציונה, ואף למדתי בשנקר ושיווקתי את הקולקציה שלי לכ-15 חנויות. “מאז עשיתי שינוי נוסף בקריירה, וכעבור עשור בענף האופנה התחלתי לפני כשנה וחצי ללוות בעלי/ות עסקים מתחומים שונים ומגוונים. אני ממקדת, מקדמת ומעצימה. לו היו אומרים לי שאתמחה ואעסוק במהלך חיי בשלושה עיסוקים שונים בחיי – הייתי צוחקת”.

כמה זמן בערו בך החלומות האלה? “להפוך משכירה לעצמאית היה חלום גדול. פחדתי מאוד מהשינוי, אך ככל שהועסקתי על ידי יותר ‘בוסים’ כך הבנתי שמבנה האישיות שלי דורש עצמאות. התחננתי לעצמאות. אני אדם עם אמירה, עם יצירתיות מתפרצת, עם רצון להגשמה. בתוך ארגון פשוט נבלתי וכביתי”.

האם רצית להגשים אותו עוד קודם לכן, אך עמדו בפנייך קשיים שמנעו זאת? “בכל שנות עבודתי כשכירה תמיד ראיתי איך ניתן לעשות אחרת, איזה קשר אחר אפשר לבנות עם לקוח. ניסיתי להביע דעתי, ולפעמים אף קיבלו אותה. אבל ההבנה הגדולה הגיעה מתוך הכרות מעמיקה עם מי שאני ומה שבאתי להביא לעולם”.

אם היית חוזרת אחורה בזמן, מה היית עושה אחרת? “אינני אדם שמתחרט. היום אני מבינה שכל מדרגה, כל התנסות, כל מקום שבו עבדתי, כל בוס מעצבן – כל אלה היו הכנה להמשך הדרך. כל קושי שניצב בפניי רק חיזק וחישל אותי להתמודד עם העולם והעסקים”.

איזו עצה את יכולה לתת לנשים אחרות המתקשות להגשים את עצמן ומצפות ליום שתוכלנה לעשות זאת? “לא לוותר על הרצון הפנימי והעמוק, על התשוקה הפנימית. לחקור, להקשיב לאנשים, ללכת לסדנאות, להתפתח כל הזמן. רק כך תמצאו את הדיוק שנכון לכן. כל אחד בא לעולם למסע – הקריירה, הבית, הילדים, הזוגיות הן המראות שלנו לצמיחה וגדילה. קחו את השיעורים הללו ותתפתחו עמם – התפתחות אמנם מלווה בכאב, אך היא מרגשת ומספקת. “לא לוותר על עצמנו בין הכביסות, הילדים, הבית ובן הזוג. כשבני היה תינוק, אמי הייתה אומרת לי: ‘לכי תעשי לו אמא’. כלומר, לכי להתקלח, לאכול, לנוח – כך לילד תהיה אמא בריאה, שמחה ועם יכולת נתינה והכלה”.

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? “אמשיך ללוות בעלי עסקים קטנים, אמשיך ליהנות מהסיפוק המהיר של ההצלחה שלהם, אצור סדנאות להמשך ליווי בקבוצות קטנות, אמשיך ליצור העצמה של עצמאיים דרך מפגשי נטוורקינג אחרים ושונים ממה שיש כיום בשוק (דרך משחק). אגדל את ילדיי המקסימים, אתפתח עוד ועוד, וגם אהיה נאהבת ומחובקת כפי שמגיע לי”.

גלית צור – כרטיס ביקור

גיל: 41

מקום מגורים: מושב רגבה Galit Zur 2

תחום עיסוק: עורכת דין לענייני נזיקין ומשפחה, מגשרת, כוכבת המופע “מבשלים זוגיות”, מאסטר ב- NLP, נשואה לעו”ד שמעון צור, אם לארבעה.

מוטו בחיים: לעשות הכול מתוך תשוקה ואהבה אמיתית.

[/fancy_box]

גלית, מהו החלום הכי גדול שהגשמת מבחינתך בשנים האחרונות? “הכתיבה וההשתתפות במופע “מבשלים זוגיות” – מופע בידור אינטראקטיבי שעוסק בקשרים שבין אהבה לקיבה, זוגיות וקולינריה. את המופע הקמתי עם שני קולגות: המאמנת האישית סימי אקשוטי ואיש הרדיו והשף יוסי פרץ. בימים אלה, אחרי שלוש שנים של הופעות על בימות קטנות ובסלונים של חברים, אנחנו מופיעים על הבימות הגדולות בארץ ובחו”ל. מבחינתי זו הגשמת חלום שתמיד בער בי והעדפתי להדחיק – לעמוד מול קהל, לדבר, להרשים, לשכנע ולהשפיע”.

כמה זמן בער בך החלום? “כעורכת דין וכמגשרת אני מופיעה הרבה בבתי המשפט. במובנים רבים, הפעולה הזו מזכירה מאוד הופעה מול קהל. יצא לי להתנסות בדיבור מול קהל גם בהרצאות ובקורסים שאני מעבירה. הניצוץ הזה שיש בהופעה ומשחק בער בי כל הזמן, אך רק עם ‘מבשלים זוגיות’ הוא הגיע לכדי מיצוי: אני עומדת על במה, מרצה, מבדרת, מצחיקה ומלמדת. העובדה שהפכנו ל’סיפור הצלחה’ היא בונוס אדיר. לא האמנתי שהחלום הזה יהפוך לדבר הגדול שהוא עכשיו”.

האם רצית להגשים את החלום הזה מוקדם יותר, אך עמדו בפנייך קשיים? “אכן נשאלת השאלה: אם כל כך רצית את זה, למה חיכית עד גיל 40 כמעט כדי להגשים את החלום? התשובה מתבהרת לי רק עם השנים והזמן שחולף: הרגשתי שאסור לי לחלום את זה בקול רם. ‘השדים’ שלי, אותם קולות רקע טורדניים, לחשו לי: ‘זה לא מקצוע, אי אפשר להתפרנס מזה, קחי אחריות!’. הקולות האלה הם המדכאים הכי אפקטיביים של חלומות ותשוקות. לשמחתי הצלחתי להיפטר מהם”.

אם היית חוזרת אחורה בזמן, מה היית עושה אחרת? “אינני חושבת שהייתי עושה אחרת. היום אני כבר מבינה שדברים מבשילים בקצב שלהם. לפעמים חלומות מתגשמים לאט, וזה בסדר”.

איזו עצה את יכולה לתת לנשים אחרות המתקשות להגשים את עצמן ומצפות לרגע שתוכלנה לעשות זאת? “היום, כאמא לארבעה ילדים מקסימים, אני יודעת שחלומות מתגשמים רק כשניגשים אליהם מתוך תשוקה אמיתית, ללא רגשות אשם. רק כך אתה באמת חי, מגשים, יוצר ומאושר. אל תפחדו לגעת בתחומים נוספים, להתנסות בדברים שלא חשבתן שמתאימים לכן – זה רק יעשיר אתכן. הבמה הפכה אותי לאשת מקצוע טובה יותר, לאישה בשלה יותר ולאמא ובת-זוג משקיעה יותר. לא הפסדתי דבר, רק הרווחתי מכל העולמות”.

איפה את רואה את עצמך בעוד כחמש שנים? “במקום שאוסף את כל העשייה, השאיפות והיכולות שנבנו עם ‘מבשלים זוגיות’ למיזם שישפיע גם חברתית וגם עסקית. עכשיו, אחרי שאמרתי זאת בקול רם – החלום חייב להתגשם”.

קוני פרנסס מצוינת כרגיל בטור ליום האישה 

הצצה לחייהן של שלוש נשים מסורבות גט

ספר מומלץ: הורות – הסיפור האמיתי 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.