fbpx

אבא פלוס אבא

המלצה: קומדיה משעשעת על אב חורג ואב ביולוגי המתחרים ביניהם

נניח שהייתה תחרות כזאת של “אב השנה”, מי היה הזוכה לדעתכם? האב הביולוגי או האב המגדל את הילדים? בחברה שלנו כיום אנחנו פוגשים יותר ויותר אבות ביולוגיים לצד אבות חורגים (במשפחות פרק ב’), ומרק וולברג לקח את התופעה הזו והעז להפוך אותה לקומדיה משעשעת. וולברג מציג את המורכבות המשפחתית בקומדיה קלילה, לא מעט שטחית, שבה מככבים שני אבות הנאבקים ביניהם על תפקיד ראש המשפחה – כיאה לכל להקת אריות. באנגלית זה אולי נשמע טוב יותר, כי השאלה היא בעצם: מה ההבדל בין Dad, ל-Father?


אז זהו, שהשאלה הפילוסופית הזו הייתה אולי יכולה לקבל משמעות עמוקה יותר בסרטים מז’אנר אחר או בספרות הכתובה, לא בסרט כזה. “גבר גבר” בוחר להציף אותנו בכל הסטריאוטיפים העמוקים ביותר, הדבקים בדמויות המגולמות דווקא על-ידי שחקנים איכותיים ומשכנעים מאוד. כך בראד (וויל פארל), המגלם את ה-Dad בסרט, האב הלא ביולוגי, הוא זה שכל חייו חלם על להקים משפחה ולהיות שם למענה, והוא מלווה את ילדיו לכל אירוע אפשרי, מאמן את הקבוצה של בנו והולך עם בתו למסיבת ‘יום הילדה עם אבא’. בעבורו, רביצה משפחתית מול הטלוויזיה היא פסגת החלומות. אבל אז – לאחר ימים רבים של מאמצים לא פשוטים להתחבב על ילדיו הלא-ביולוגיים ולרכוש את אמונם – מופיע לפתע, יום בהיר אחד, האב הביולוגי.
מארק וולברג הוא זה שמגלם ה-Father (בשם דאסטי), האב הביולוגי והבעל לשעבר, זה שנתן זרע, הוליד ילדים אבל לא ויתר על חלומותיו להמשיך לטייל בעולם, ליהנות מכל המגוון הרחב שהחיים מציעים ובעיקר להיות חופשי ומשוחרר. מכאן מתחילה קומדיה של “נונסנס”, שבאה להדגיש את אופיין של הדמויות וכמובן את בלבולה של האם הצעירה והנאה (לינדה קרדליני) – הנאלצת לבחור בין בבעל יציב ואוהב משפחה לבין האקס השרמנטי- רומנטי, מפנק וכל-יכול.
הסרט מעביר כל אחד מהאבות את המסע שעליו לעבור כדי למצוא את עצמו במקום בוגר וטוב יותר בעבורו ובעבור המשפחה (ולא שחידשו לנו שגברים חייבים להתבגר…). וכיאה לכל קומדיה טובה, יש בה לפחות משפט אחד שתזכרו לאורך זמן. הפעם זה, איך לא: You’ll eat my dust, Dusty.

בקיצור, מי שבעניין של סרט כיפי וקליל לחתום עמו שבוע מתיש ומייגע – הסרט הזה הוא בדיוק בשבילו. אל תחפשו בו עומק או רצינות, אלא בעיקר לגרום לכם לחייך.
שבת שלום 🙂

“גבר גבר” – Daddy’s Home – ארה”ב 2015 (96 דקות, מגיל 14 ומעלה), מה-7/1/2016 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, גלובוס מקס

 “המתבגרים” – הצצה לסדרה החדשה שעושה “חינוך מיני” לבני נוער

ספרים למתבגרים: “חיים יקרים, אתם דפוקים” – ביקורת 

 

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.