fbpx

שעת איכות

young inventors. shutterstock

 

מחפשים פעילות ייחודית? הכירו – סדנאות יזמות להורים ולמתבגרים

אני מאמינה גדולה בבילוי משותף של הורה-ילד. הזמן הזה יחד ,שיוצאים מהבית, שוברים שגרה, מדברים בגובה העיניים ומתקרבים האחד לשני הוא קדוש בעיניי. אבל בגיל ההתבגרות המשימה למצוא את הזמן הזה הופכת מורכבת יותר. הילדים כבר עסוקים מדי (ובשאר הזמן הם ישנים), מעדיפים לבלות עם חברים ולא תמיד מסכימים להיראות איתנו בציבור.
למרות זאת הצלחתי לגלגל אחת מהמתבגרות שלי מהמיטה וללכת לסדנת יזמות לילדים והורים שהתקיימה לאחרונה במוזיאון לבנקאות של בנק דיסקונט. ליאור עילם, יזם הסדנה, הבין שהעולם שלתוכו מתבגרים הילדים שלנו הוא עולם הדורש מהם תעוזה, חשיבה מחוץ לקופסה ובמיוחד יכולת רגשית ונכונות לקום אחרי כל נפילה ולא לוותר. בתי ואני נחשפנו בסדנה של עילם, באמצעים חווייתיים, לסיפורים האישיים של אלי הורוביץ ז”ל – אדם שהתחיל כשוטף כלים בחברת “טבע” והתקדם עד לניהול החברה הישראלית המצליחה בעולם. נוסף לכך שמענו ראיון מוקלט עם ינקי מרגלית, אחד היזמים הבולטים בישראל, שעודד את בני הנוער בקהל להיות מי שהם: סקרנים, יצירתיים ופורצי גבולות – כל מה שמאפיין יזמים מצליחים.
אחד הקטעים שמשתתפי הסדנה הכי אהבו בסדנה היה קיר הגאווה הישראלית . בתוך המוזיאון ישנו קיר המציג שלל יוזמות והמצאות ישראליות בולטות מהשנים האחרונות, החל מאפליקציית ה”וויז” (waze) הנמצאת בטלפון הסלולרי של כולנו, דרך הדיסקון-קי, ה”עוזי” המיתולוגי ותרופת הקופקסון (לטיפול בטרשת נפוצה) של “טבע”. בתי אהבה מאוד גם את התחרות שנערכה במהלך הסדנה באמצעות אפליקציית ה”קהוט” (Kahoot). שמחתי, הנה מצאתי אצלה עוד תכונה של יזמית. על כל פנים, בהחלט מדובר בבילוי משותף מהנה וייחודי בעבור מתבגר/ת והורה, שטמונים בו גם ערך חינוכי ועידוד חשיבה יצירתית. מי צריך יותר מזה?

# bizkid – סדנאות לפיתוח חשיבה יזמית להורים וילדים. לפרטים נוספים

 

אפשר גם בבית – קורס יזמות ביתי, אנחנו ההורים מנחים

חינוך פיננסי בגיל ההתבגרות – ככה עושים את זה 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. סדנאות מדליקות וחשובות.
    הבנות שלי אומרות כל הזמן שביה”ס לא מכין אותן לחיים.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.