fbpx

10 הדיברות למבלה הצעיר

10 הדיברות למבלה הצעיר

 

דברים שהמתבגר שלכם ואתם חייבים לדעת על אלכוהול, לפני שהוא יוצא למסיבת הסילבסטר

1. דע את האויב – האלכוהול הוא סם: מכיוון שהוא חומר רעיל רצוי לא להכניס אותו לגוף (בייחוד בגיל צעיר).
2. אם אתה שותה, אז במידה: אתה במסיבה והחלטת לשתות? הקפד על מנות מדודות (מקסימום שתי מנות). זִכרו: מנת וודקה היא רבע כוסית חד פעמית, מנת בירה היא פחית של 330 מ”מ )אם מדובר בחמישה אחוזי אלכוהול).
3. המתן חצי שעה בין מנה למנה: אחרי ששתית מנה אחת (גם אם היא מהולה במיץ), המתן כחצי שעה – זמן הספיגה של האלכוהול בגוף – בטרם תחליט אם לשתות מנה נוספת. רק כך תדע איך האלכוהול משפיע עליך.
4. אם שותים לא נוהגים: בשום אופן אל תנהג לאחר שתייה, גם אם שתית רק רבע מנה של אלכוהול. עדיין, אינך יודע איך השתייה תשפיע על יכולת השיפוט שלך. מעבר לכך, משרד התחבורה מיישם את התוכנית “אפס סובלנות לנהיגה תחת אלכוהול” לנהגים חדשים ונהגים ציבוריים. במילים אחרות, אפילו כמות מזערית של אלכוהול בדם תכשיל אותך בבדיקת שכרות על הכביש.
5. אם שותים לא מערבבים: בשום אופן לא מערבבים אלכוהול עם כל סם אחר או עם משקה אנרגיה. אלכוהול, אגב, הוא חומר מעכב, בזמן שמשקה אנרגיה הוא חומר ממריץ, ולכן השילוב של שניהם הוא מסוכן.
6. ותר על משקה אנרגיה בבילוי: משקאות אנרגיה אינם מיץ, בכל משקה כזה יש כמות גבוהה מאוד של קופאין וסוכר ומרכיבים ממריצים נוספים. רגע לפני שאתה שותה “רד בול” תשאל את עצמך, האם הייתם שותה עכשיו שבע כוסות קפה עם עשר כפיות סוכר?
7. הימנע מהרעלת אלכוהול: שתייה מהירה של חמישה משקאות רצופים יכולה להכניס את הגוף שלך להלם ולהביא להרעלת אלכוהול! (בני נוער סבורים לעתים שלאלכוהול שהם שתו אין השפעה, כי הם לא המתינו חצי שעה אחרי שתיית המנה, ועקב כך הם שותים עוד ועוד).
8. לעולם אל תחזור לשתות ממשקה שהנחת בצד: הימנע מלהשאיר משקה ללא השגחתך, מישהו יכול להכניס לתוכו משהו (סם אונס, למשל). השארת? אל תחזור לשתות מאותו משקה.
9. דע עם מי אתה שותה ומה אתה שותה: השתייה בחוץ היא מסוכנת כי אין לדעת לאילו מצבים תוכל להיקלע. לכן, אם אתה שותה תדאג שזה יקרה בקרב חברים קרובים ובמקום בטוח ככל האפשר.
10 . ההורים לא יהרגו אותך, האלכוהול כן: נקלעת לצרה? קרא מיד להוריך ובקש מהם עזרה, הצלת חיים חשובה יותר מהימנעות מכעס.

הכותבת היא עובדת סוציאלית, מומחית לטיפול בהתמכרויות ובטיפול בנוער ומנחת קבוצות הורים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.