fbpx

החיים דפוקים? הוא חשב לקפוץ מצוק, אך חיבור שכתב למורה שינה הכול  

Life Sucks - book

 

לא הייתם רוצים שגיבור הספר הזה, הנוטה להסתבך בכל מה שרק אפשר, יסתובב עם הילד שלכם. אבל בסוף אתם עוד עלולים להתאהב בו. ספר סוחף ואותנטי לבני נוער שיכבוש בקסמו גם אתכם, ההורים

 

קריקט צ’רפין הוא הגיבור הרע הקלאסי. כזה שמסתבך בכל מה שאפשר, ובהחלט לא הנער שהייתם רוצים שהילדים שלכם יבלו במחיצתו. הוא עצמו, אגב, מאמין שהחיים שלו דפוקים. ולא סתם. הוא תקוע בבית אומנה המנוהל על ידי נזירות באמצע-שום-מקום במדינת מיין, ארה”ב. הוא מודע לכך שהעבר שלו מכוער וכולל בעיקר הסתבכויות אלימות, והעתיד שלו עגום אף הוא. שום דבר שהוא מסוגל או רוצה לעשות בעתידו לא נראה באופק, והזמן עובד לרעתו: יש לו פחות משנה עד שימלאו לו שמונה-עשרה כדי להחליט מה הוא מתכוון לעשות בחייו. כיוון שהאפשרויות שלו נעות בין אגרוף מקצועני לסחר בסמים, קריקט מתחיל לחשוב שהכיוון הטוב ביותר בשבילו הוא קפיצה מקצה הצוק אל הלא-נודע. כדי שכולם ידעו על התכנית שלו, הוא כותב על כך בחיבור שהוא מעביר למורתו. אבל להפתעתו, במקום להיבהל ולזמן אותו לפסיכולוג המקומי, המורה שלו דווקא מאתגרת אותו, ומתייחסת לחיבור שלו כמו אל חיבור ספרותי. לכן היא כותבת לו הערות, כמו: נמק, הסבר והבא דוגמאות.
המום מתגובת המורה, צ’רפין מחליט לכתוב את החיבור הזה ויהי מה, ומאותו רגע ואילך הוא מתבונן בחיים שלו בצורה קצת שונה. הוא מנסה להבין מדוע הוא מרגיש כך, כדי לנמק את הסיבות. הוא נזכר בעבר, בחוויות ילדות משמעותיות, ביחסים שלו עם הוריו, ועוד. לאט לאט הוא משנה את התנהגותו. במהלך הכתיבה הוא גם מספיק להתאהב בנערה ומתחיל לחשוב שאולי החיים שלו לא כאלו גרועים כמו שהוא חשב. לנו, הקוראים, הוא גורם להתאהב בו, ואנחנו מתחילים להבין שמתחת לכל החספוס שלו קיים בחור רגיש שעבר הרבה בחיים.

זהו סיפור טרגי-קומי המתאים למתבגרים ולתפישת עולמם, אך גם להורים שמעוניינים לקרוא ספר קצת שונה (והכי מתאים לאמהות שהן גם מורות להבעה). חשוב לציין גם את שפתו הייחודית והאותנטית של קריקט, הגורמת לקוראים להרגיש שמדובר בסיפור אמיתי לחלוטין.
בקיצור, פנו לכם כמה ערבים פנויים כי מרגע שתתחילו לקרוא בספר הזה לא תרצו לעזוב אותו.

# “חיים יקרים, אתם דפוקים!”, סקוט בלאגדן, הוצאת ידיעות אחרונות 2015

 

אינסטa בייב – עולמם של בני הנוער בשפה קלילה וזורמת 

קיסר השכונה – דליה אלוני כותבים על ספרה  של נאוה מקמל-עתיר

כל ההמלצות של “עשר פלוס” על ספרים להורים למתבגרים 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.