fbpx

רואה לכם בעיניים

בתי בת העשר ניסתה להשתמש בעדשות רכות, אך התפתחה אצלה רגישות. שמענו המלצות על עדשות יומיות חד פעמיות, האם הן מומלצות? האם כדאי להשתמש בהן בגיל כה צעיר או שעדיף לנסות עדשות קשות?
[credit]מאת: לילך אהרון. 6.5.11 [/credit]
שאלתך תלויה בגורמים רבים, וכדי לענות עליה באופן מדויק יש לבדוק בצורה מקיפה את עיניה וראייתה של הילדה. יחד עם זאת, באופן כללי ביותר ניתן לומר שאין מניעה להתאים עדשות מגע רכות (כולל חד פעמיות) לילדה בת עשר.
רובנו ערים לחשיבות הרבה שיש בגיל הנעורים למראה, ולצורך להיות משוחרר ממגבלות העלולות להיגרם כתוצאה מהרכבת משקפיים – למשל אם הנערה עוסקת בספורט (במקרה כזה, אגב, ישנה אפשרות להשתמש במשקפי ספורט, המתאימים בדיוק לצורך הזה). מתבגרים עשויים בהחלט להפיק הנאה ונוחות מהרכבת עדשות מגע רכות, המאפשרות להם תנועה בביטחון מלא ובחופשיות.
ישנם סוגים שונים של עדשות מגע רכות, והבחירה ביניהן תהיה פועל יוצא של בדיקה מקיפה הכוללת מידע על בריאות הנבדקת, בדיקת האיברים השונים של העיניים, בדיקת קימורי הקרנית, כמות ואיכות הדמעות ומרשם לתיקון ראייה. יתר על כן, חשוב לברר את אורחות חייה והתנהגותה של הילדה ואת וצרכיה השוטפים (חוגים שונים שהיא משתתפת בהם וכדומה). כחלק בלתי נפרד מהבדיקה, יש לאפשר גם תקופת ניסיון, שבה יורכבו העדשות לזמנים קצובים וידועים מראש. בהמשך נבדוק את העין, כדי לראות האם יש השפעות שליליות על הקרנית והעפעף או האם התפתחה רגישות.
איסוף כל המידע הזה מסייע בבחירת הסוג הנכון של העדשות ועשוי למנוע עוגמת נפש לאחר מכן, אם כי לא תמיד ניתן לצפות מראש רגישות לעדשות.
לגבי עדשות קשות: מדובר ללא ספק בעדשות מצוינות, אולם בשל אורח החיים שלנו כיום כמעט ואין להן מקום במקרים של תיקוני ראייה פשוטים. הסיבה לכך נעוצה במורכבוּת של התאמת העדשות הקשות, בהסתגלות הארוכה באופן יחסי, ובצורך להיות “מרכיב” או “לא מרכיב” של עדשות קשות. כוונתי היא לכך שבעדשות קשות כמעט לא ניתן לעשות הפסקות ארוכות בהרכבה, לאחר כל הפסקה כזו יהיה צורך בתהליך הסתגלותי (אז או שאתה מרכיב או שלא). מנגד, היתרון של העדשות הרכות הוא בכך שהן מאפשרות גמישות: מתי וכמה להרכיב, כל עוד לא מגזימים בשעות הרכבה רבות מדי, וכך ניתן לשלב בין הרכבת משקפי ראייה והרכבת עדשות מגע, לפי הצורך.
בעצם רק דבר אחד ניתן לומר בוודאות: אם נושא הרכבת המשקפיים מציק מאוד לילדה, שווה לעשות מאמץ ולבדוק את כל האפשרויות אצל מומחה בתחום. בסופו של דבר, לחלק רחב של בעיות בעדשות המגע ניתן למצוא פתרון.
המשיבה היא אופטימטריסטית קלינית מוסמכת, אופטיק האוס
מה יכול לגרום להערכה עצמית נמוכה אצל ילדה בת 12, נאה וחכמה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

3 תגובות

  1. אכן, לילך צודקת.
    יש חשיבות רבה לבדיקת התאמה מדוייקת, והדרכה מלאה למרכיב העדשות.
    ביקורות ומעקב ימנעו “הפתעות”
    בהצלחה

  2. תודה רבה . האם אפשר להרכיב עדשות מגע שבני בן ה-עשרה משחק כדורסל?

    1. תשובתה של לילך אהרון: נוער ובוגרים העוסקים בספורט יכולים בהחלט להפיק הנאה ונוחות מהרכבת עדשות מגע רכות, כמו גם משימוש במשקפי ספורט המתאימים בדיוק לצורך הזה ומגנים על העיניים.
      השימוש בעדשות מגע או משקפי ספורט מאפשר תנועה בביטחון מלא ובחופשיות, ללא חשש משבר המשקפיים שעלול להוביל לבלבול או טשטוש ראייה.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.