fbpx

מוגנים ברשת

to be safe. shutterstock

 

לקראת שינוי? יוזמה חדשה להבטחת הגנה מפני התחזות ופדופיליה

מי מההורים אינו חושש מכך שהילד שלו מאשר אנשים שהוא (והם) לא באמת מכירים. אנחנו מוצפים בידיעות מהעיתונות, סיפורים שרצים כמו אש בשדה קוצים בווטסאפ ובפייסבוק על זרים שתקפו ילדים שחברו אליהם בזהות בדויה ברשת, ולאחר כל מקרה כזה אנחנו חוזרים ומדגישים בפני הילד עד כמה האינטרנט עלול להיות מסוכן. אבל אם נודה באמת, בתוך תוכנו אנחנו מודעים לכך שבגיל ההתבגרות כל הסבר שלנו מתפרש בעיני הילד כ”חפירה”, ולכן כמו שהוא נכנס מאוזן אחת כך הוא יוצא מהשנייה. הם לא באמת מקשיבים. והם משוכנעים ש’להם זה לא יקרה’.
בימים אלו יוצאת לשוק יוזמה מבורכת שבאה לספק לכולנו את המענה לצורך הזה להגן על ילדינו מפני פדופיליה והתחזות ברשת. היוזמה פותחה על ידי מיקי פלדבאו ועירא דביר, והיא מיושמת באמצעות אתר בשם “מי-אתה?”. זה עובד כך: כל מנוי, מבוגר או ילד, יוכל לבקש פרטים בלתי מזהים בלבד על מנוי אחר (למשל: גיל, מין, מצב משפחתי, לאום, מספר ילדים). פרטים אלו ייבדקו מול הרשויות המתאימות (כגון משרד הפנים), ולאחר הבדיקה המנוי יקבל אישור. פרטים בלתי מזהים אלה יימסרו למבקש רק לאחר שאותו מנוי שהפרטים שייכים לו זוהה ב”זיהוי חזק” (לכל בקשת זיהוי בנפרד) והביע את הסכמתו למסירת הפרטים. מי-אתה? יתעד את הבקשה לזיהוי, את מבקש הזיהוי, את המנוי שפרטיו נדרשו (המזדהה) ואת תאריך הבקשה. במקרה של תלונה ניתן יהיה לאתר את התיעוד ולדעת מי היו המנויים המעורבים. כיוון שהזיהוי של שני המנויים נעשה בנפרד לכל בקשה ובקשה, לא ניתן יהיה להכחיש או לטעון “זה לא הייתי אני”.
יש לציין כי התכנית אפקטיבית מאוד גם למבוגרים שמשוטטים באתרי פנויים-פנויות, ויוכלו בעזרתה לסנן את הפניות שהם מקבלים ולהגן על עצמם מפני מתחזים.

 

 

 

יתרונות המערכת (ולמה כדאי שיצטרפו כמה שיותר מתבגרים מנויים)

• פושעים ופורעי חוק יימנעו מלהירשם ולעבור זיהוי – זו בדיוק המטרה, כלומר ‘להדיר’ אותם מהרשתות החברתיות.
• הרתעה מפני ביצוע פשעים ותרמיות – כל מנוי יודע שהוא עובר “זיהוי חזק” בכל פעם שהוא נדרש להזדהות לבקשת גולש/ת אחר/ת. הוא גם יודע שהבקשה מתועדת, כולל זהות שני המנויים ותאריך הבקשה, וכי ניתן יהיה לחשוף אותו בקלות. זהו גורם מכריע בשיקולי הרתעה.
• פרטי הגולשים שנקבל יהיו מהימנים ומאומתים – גיל זה גיל, ו-“פרוד” זה לא מצב משפחתי (רלוונטי למבוגרים המחפשים בן/בת זוג ברשת). במילים אחרות, מה שכתוב זה מה שנקבל.
• מניעת התחזות – “מי-אתה?” מכיר ומזהה את הגולשים, כך שבוגר לא יוכל להתחזות לילד (הגנה מפדופיליה) וגבר לא יוכל להתחזות לאישה ולהפך.
• שמירה מלאה על פרטיות הגולשים – על אף הזיהוי והסינון.
בוגרים לא יורשו להזדהות לבקשות ילדים – הילד יקבל מיד התראה לנתק את הקשר.
• ילדים יקבלו מידע על מינו וגילו של החבר – ילד בן 17 לא יורשה ליצור קשר עם ילד בגיל 11, התראה תישלח גם להורים.

ההרשמה לאתר ללא תשלום. פרטים נוספים באתר מי אתה?

 

הגנה עצמית: האם אנחנו עושים את המקסימום כדי שבנותינו תדענה להגן על עצמן?

פדופיליה ברשת: הדרכים הקיימות למנוע כניסה של פדופילים ברשת לחיי ילדינו 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.