fbpx

מבלים בחינם

אחרי ההתרוששות מהאטרקציות של החופש הגדול זה בדיוק מה שהיה חסר לנו: דרכים לבלות עם הילדים והמתבגרים בלי לרוקן את הכיס. ריכזנו לכם כמה המלצות

 

[fancy_box]

ויש גם תערוכה

אם אתם מטיילים באזור מודיעין, כדאי לכם לבקר בתערוכה הייחודית הזו – תערוכת צילומים שהיא פרי יצירתן של נערות המשתתפות בתכנית “בתים חמים” לטיפול בנערות במצבי מצוקה וסיכון. התערוכה מציגה מעל 50 תמונות שצולמו על ידי עשרות נערות במהלך סדנאות ברחבי הארץ, הפועלות באמצעות שלוש מעמותות הבת של קרן רש”י ובסיועה. התכנית, הזוכה למימון משרד הרווחה והשירותים החברתיים, נועדה להקנות לנערות אלה מיומנויות וכלים ליציאה ממעגל המצוקה והסיכון.
אוצרת התערוכה, שי גינות: “סדנת הצילום היא חלק משמעותי בהתבוננות פנימה של הנערות אל עצמן. הבחירה של אותן נערות-יוצרות לשתף את הקהל הרחב בעולמן הפנימי אינה מובנת מאליה”. בתערוכה ניתן למצוא, למשל, עבודות תחת הכותרת “אמא ובת”, המציגות יחסי אם-בת ומבטאות דמיון ושוני וכן תחושות כגון מבוכה, שמחה, קרבה ועוד. תחת הכותרת “משתקפים” ישנם צילומים המבטאים ממד של שקיפות ומבט לעומק מצד אחד, וטשטוש המקשה על ירידה לפרטים מצד שני.

# “בעיניי”: תערוכת תמונות חדשה של נערות המשתתפות בתכנית טיפולית בנערות במצבי מצוקה וסיכון, אודיטוריום “עינן” במודיעין, עד השמונה באוקטובר, ללא תשלום

[/fancy_box]

אמנות ומוזיקה במדרחוב

חול המועד סוכות הוא הזדמנות נהדרת להתרשם מעבודות היד המקוריות של 250 אומני מדרחוב נחלת בנימין ולהיפגש באופן אישי עם האמנים שמאחורי היצירות המיוחדות. כל זה יקרה על רקע נגני רחוב והרכבים מוזיקאליים, פסלים אנושיים ואווירת חגיגה אמיתית. בין מגוון האומנים שיהיו במקום: אומן ניפוח זכוכית, אומני חוטי ברזל המפסלים דמויות מיוחדות, ציירים, עשרות אומני תכשיטים, אומני קרמיקה, יצרני בובות עם קריצה הומוריסטית, אומני סריגה המייצרים פריטי אופנה ייחודיים, אומני טקסטיל המציגים עבודות עם משי, אומני עיסת נייר המייצרים בובות או כלי בית, אומני עץ המייצרים שלטים ורעיונות מקוריים לבית ולחדרי הילדים, אומני ג’אגלינג, ועוד.
# חגיגת אמנות במדרחוב נחלת בנימין בתל-אביב –
2.10.2015-29.09.2015 (ימים ג’-ה’, 18:00-10:00; יום ו’, 16:00-10:00), הכניסה חופשית

Nachalat Binyamin. photo by Ruth Mimrod

________________________________________________

 

תיאטרון וגרפיטי בסנטר

בסנטר בתל אביב ייערכו בחול המועד סדנאות ופעילויות לכל המשפחה שקשורות לעולם תיאטרון הרחוב, האמנות הפלסטית והאשליות. הפעילות תתקיים בחלל מצויר ומעוצב באופן ייחודי שיעניק תחושה של כניסה לעולם החלומות. בין הסדנאות:
איור גרפיטי דיגיטלי: באמצעות פחיות ספריי דיגיטליות יקשטו המשתתפים בגרפיטי, ללא לכלוך וללא גזים מסוכנים. הגרפיטי מצויר באמצעות קרני אינפרה אדום על גבי מסך ענק ומאפשר ציור אינטראקטיבי משותף – איתו אפשר גם להצטלם בסיום (מתאים לגילאי 10 ומעלה).
סדנת יצירה לילדים: הילדים יצרו מריונטה זזה בדמות ליצן פיירו. בתום הסדנה יוכלו הילדים להציג את הבובות בתיאטרון צלליות (מתאים לגילאי 5 ומעלה).
# חוויה רב-חושית בדיזנגוף סנטר (מתחם הגלריה בקומה 1-), תל-אביב – 2.10.2015-29.09.2015 (ימים ג’-ה’, 17:00-11:00; יום ו’, 15:00-10:00), הכניסה חופשית

 

picture_2

________________________________________________

 

תרבות ומוזיקה באשקלון

הדג נחש, מוש בן ארי, קרן פלס, אייל גולן, אינפקטד משרום וליאור נרקיס הם בין המוזיקאים שיעלו השנה על במות הפסטיבל בטיילת באשקלון, במופעי ענק ללא תשלום. לצד מופעי המוזיקה ייערכו גם אירועי תרבות, סדנאות יצירה לילדים ודוכני קולינריה.
הפסטיבל יחולק לכמה זירות מרכזיות:
בבמה המרכזית ייערכו המופעים החל מהשעה תשע בערב (שני אמנים בכל לילה). על במת המשפחות
יפזזו כוכבי הילדים, ובהם הדוד חיים, מיכל הקטנה, רוב רוי, סבא טוביה ועוד; במתחם הפעילות לקטנטנים “לולי” יפגשו הילדים את סמי הכבאי, תותית, ועוד. כמו כן ייערכו במקום סדנאות יצירה ואוכל לילדים, על רקע תיאטרון רחוב שיכלול הולכים על קביים ולהטוטנים; בשדרת הדוכנים תוצג תוצרת חקלאית משובחת מקומית – בשלנים חובבים ומקצועיים, קונדיטורים, חקלאים, מעצבים, אמנים, יוצרים, ייננים.
אריאלה פלוטקין, אמנית ומרצה לאמנות במכללת ספיר, תציג את התערוכה הייחודית “הגוף האישי, החברתי והפוליטי” (צילום, וידאו, מחול ומיצגים מהדרום), ונוסף לכך יתקיים במקום מיצג מיחזור של עשרות אלפי שקיות ניילון צבעוניות
# “דרום עולה 2” – 1.10.2015-29.09.2015, 23:00-17:00, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, לפירוט אירועי הפסטיבל 

 

Eyal golan - Darom Ole

לא בחינם, אבל שווה: “מסביב לעולם ב-80 יום בקרקס!”  

מצפינים: אריאל קרס בילה עם ילדיו בצפון, וחזר עם המלצות 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.