fbpx

ילדים בסרט

מתוך פרויקט "אתגרים". עפרי חוששת שהג'ינג'ים בסכנת הכחדה
מתוך פרויקט “אתגרים”. הג’ינג’ים בסכנת הכחדה?

 

מבלים בחופש: פסטיבל הסרטים לילדים ונוער בסינמטק תל אביב

פסטיבל הסרטים הבינלאומי השנתי לילדים ולבני נוער מאפשר לצעירים להיחשף לעולם הקולנוע העשיר והמרתק. במהלך הפסטיבל יוקרנו באולמות סינמטק תל אביב עשרות סרטים, לאורך כל שעות היום. חלק מהסרטים, העלילתיים והדוקומנטריים, יוקרנו בבכורה, ולילדים יוצעו גם סדנאות קולנוע מעניינות: סדנת דיבוב, סדנת מסך ירוק ומפגש קולנועי קומי בנושא צ’רלי צ’פלין.
תחרות “הסרט הטוב ביותר”, שתעמוד במרכז הפסטיבל, תכלול שמונה סרטים מכל העולם ותוכרע על ידי החלטת שופטים מבוגרים וצעירים כאחד.
הפסטיבל ייפתח בסרט ההודי “קשת בענן”, שזכה בפרס הסרט הטוב בפסטיבל ברלין 2015. עלילת הסרט: פארי בת ה-10 מובילה את אחיה העיוור צ’וטו למסע קסום במדבריות רג’סטאן, כדי לקיים את הבטחתה ולהחזיר לו את מאור עיניו. בדרך מפותלת ומלאת הפתעות פוגשים השניים אנשים שונים המלמדים אותם שיעורים חשובים לחיים, ומקרבים אותם אל ה”הפי אנד”.
הסרט “החיים על פי נינו” (הולנד, 2015) עוסק בנינו, בן 8, שחייו מתערערים והוא נדרש להתמודד עם מציאות מאתגרת. יום אחד הוא מגלה שיש לו כישרון מיוחד לדבר עם חיות, ובעזרת בּוֹבּי, ארנב המחמד שלו, הוא מחליט לחבר מחדש את המציאות המפורקת לפני שיהיה מאוחר מדי.
הסרט “אתה גם מכוער” (אירלנד, 2015) מתאר מערכת יחסים שברירית בין ילדה בת 11 שהתייתמה מהוריה לבין הדוד ששוחרר על-תנאי מבית הסוהר כדי לטפל בה. תפקידי המבוגר והילד מתחלפים, והשניים נאלצים להתמודד עם שורת אתגרים לא פשוטים בניסיון לבנות חיים חדשים ולהפוך למשפחה נורמטיבית. הסרט בכיכובו של איידן גילן מ”משחקי הכס”.

סרטים ונוער: מה הסרט שלהם אומר עלינו?

פותחים מסך: לכל ההמלצות על סרטים מאת “עשר פלוס” 
 
הסרט “מטוסי נייר” (אוסטרליה, 2015) הוא סרט לכל המשפחה, המספר על דילן בן ה-10, חובב טיסה שחולם להתחרות באליפות העולם להטסת מטוסי נייר. מוקף בבני משפחה המעודדים אותו ובחברים לתחרות, דילן נחוש לקפל את המטוס המרהיב, החזק והמהיר ביותר, ולזכות בלבה של קימי.
לצד הסרטים הללו יתחרו עוד ארבעה סרטים, והפרס הראשון יזכה את יוצר הסרט ב-10,000 שקלים. כמו כן, יוקרנו סרטים נהדרים נוספים שאינם משתתפים בתחרות, ויוצג בבכורה הפרויקט “ילדים בפוקוס” – הכולל סרטים תיעודיים העוסקים בילדים בגילאי הגן. סרטים אלה הופקו על ידי סטודנטים מהחוג לקולנוע במכללה האקדמית ספיר – באורך 2.5 דק’ כל אחד, והם מציגים ילדים וילדות בגילאי הגן, יהודים וערבים, מהעיר ומהכפר, מהמרכז ומהפריפריה.
לצד אלה יוקרנו “סרטים מהחיים” (בשיתוף ערוץ הילדים, הוט, משרד החינוך ועמותת להב) – סרטי דרמה קצרים המתבססים על סיפורים אישיים של התלמידים. במסגרת עבודת ההפקה השתלבו הילדים בתפקידי בימוי, משחק ובהכנות השונות. הפרויקט “אתגרים” מביא את סיפוריהם של ילדים ובני נוער מארצות שונות, בהן ישראל, המתמודדים עם אתגרים אישיים משמעותיים בחייהם (בשיתוף הערוץ הראשון).
הפסטיבל מתקיים בתמיכת עיריית תל אביב יפו , משרד התרבות והספורט המועצה הישראלית לקולנוע וקרן הידידות (קרן הדואגת להבאת ילדים מהפריפריה).

# הפסטיבל הבינלאומי ה-11 לסרטי ילדים ונוער -סינמטק תל אביב, 9-2 ביולי 2015. מחיר רגיל לכרטיס (לסרט או לסדנא) – 40 שקל (ישנם גם מבצעים והנחות). לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.