fbpx

מדע בדיוני פלוס

מתוך הסרט. באדיבות גלובוס מקס
מתוך הסרט. באדיבות גלובוס מקס

“בין כוכבים” אינו סרט הרפתקאות קלאסי על החלל, הוא עוסק גם במשפחה וביחסים

גלאקסיות מרוחקות, חלליות, כוח כבידה, חור שחור, ישויות נסתרות, מסע בזמן, כדור הארץ אחד שהחיים בו עומדים לקראת קיצם בשל רעב וסופות אבק המאיימות לחנוק את תושביו, וחבורת מדענים אמיצה שיוצאת לחפש עולם אחר כדי להציל את המין האנושי. כל אלה מרכיבים את סרטו החדש של כריסטופר נולאן (“ממנטו”, “האביר האפל”, “התחלה”) – על פניו סרט חלל עתידני, הרפתקני ועתיר אפקטים. לפעמים זה כל מה שצריך כדי לצאת מהשגרה של עבודה-בית-ילדים ולעוף למחוזות רחוקים, לשכוח (לפחות ל-169 דקות) משגרת היומיום המעייפת, מההתמודדות עם גחמות המתבגרת ומהלחץ בעבודה. אבל אין זה סתם “סרט חלל עתידני” – במהלך הצפייה צפים ועולים הרבדים העמוקים יותר בסיפור של נולאן, העוסקים למעשה במשפחה וביחסים בינאישיים (אולי אף במהות היותנו אנושיים).

“פארטי גירל” רק נשמע כמו סרט לנערות. הוא מיועד בעיקר לנו, המבוגרים 

מחפשים ספר למתבגר? חפשו בין ההמלצות הרבות של “עשר פלוס” 

אמא לנערה: “בתי חווה כאבים בזמן יחסי מין עם החבר, למה זה קורה ומה עושים?”
 
קופר (מת’יו מקונוהי הנפלא), טייס חלל ומהנדס בעברו, הוא אב לשני ילדים, מרף ותום, שאותם הוא מגדל יחד עם אבי אשתו שנפטרה (ג’ון ליתגו). בין קופר לבתו יש יחסים מיוחדים. באופן מסתורי שניהם מגיעים למרכז הסודי של נאס”א שבו יושבת חבורת המדענים, בהם פרופ’ ברנד ובתו ד”ר ברנד (מייקל קיין ואן האתווי), וקופר מחליט להצטרף אליהם במסע לחיפוש גלקסיה חדשה שבה יוכל המין האנושי להמשיך ולהתקיים. קופר עוזב את ילדיו מתוך תקווה להציל אותם ואת עתיד האנושות כולה כשהוא אינו יודע מתי בדיוק ישוב (בהתחשב בשינויי הזמן בחלל ובתורת היחסות קחו בחשבון ששעה בקרבת החור השחור מקבילה ל-23 שנים בכדור הארץ). מרגע ההמראה לחלל מתחילה הרפתקה עשירה באפקטים ובסאונד סוחפים שלוקחת אותנו לעולמות מרתקים של מסע בחלל, קרחונים וצוקים, אש ומים (צולם באיסלנד). גם הבחירה של נולאן לצלם בפורמטIMAX מספקת חוויית צפייה תלת ממדית סוחפת (בלי המשקפיים המעצבנים).
“בין כוכבים” אינו סרט הרפתקאות קלאסי – כזה שמספק הנאה צרופה לשעתיים ולאחר מכן אתה שוכח ממנו. גם השאלות האם נמצאה גלקסיה אחרת שבה יכול להתקיים המין האנושי, ואיך הצלתו של כדור הארץ תלויה בבתו הבוגרת של קופר (ג’סיקה צ’סטיין) – הן לא השאלות המהותיות. “בין כוכבים” הוא סרט מרגש הגורם לנו לחשוב על עצמנו, כבני אנוש, ועל היחסים שלנו במשפחה, על מהות הקיום שלנו כהורים לילדים, על אהבה, על אומץ, על פחדים, על סקרנות אנושית ועל יכולת ההקרבה. בין לבין (למי שזה באמת ‘עושה את זה’) הוא גם גורם להתעמק קצת במושג הזמן ובאפשרות של קיום חיים מחוץ לכדור הארץ. מומלץ!
# “בין כוכבים”- ארה”ב 2014, במאי: כריסטופר נולאן, הפצה: גלובוס מקס, החל ב-6.11 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.