fbpx

זה רק בתאוריה

כחלק מלימודי הנהיגה צריך גם לעבור את בחינת התאוריה העיונית. יש כמה אפליקציות טובות שיעזרו למתבגרים לתרגל כמו שצריך ולעבור את התאוריה בהצלחה. והן גם בחינם

 

נוהג – לימוד תאוריה

באפליקציה הזו יש כל מה שתלמיד שלומד נהיגה צריך, וזה הרבה יותר מרק לימוד תאוריה או תרגול שאלות לבחינה העיונית. האפליקציה שייכת לאתר האינטרנט נוהג שמטרתו לספק פלטפורמה ללימוד למבחני התאוריה בחינם לכל דורש, והיא יכולה לשמש עבורכם “יומן נהיגה” (כך היא גם מכונה בגוגל פליי), שבו תתעדו את כל מה שקשור לשיעורי הנהיגה שלכם.

יומן נהיגה 1   יומן נהיגה 2

הממשק והתכנים: בנוסף לשאלות לתרגול לפי נושאים (חוקי תנועה, תמרורים, בטיחות, הכרת הרכב), למאגר השאלות ולמבחני הדמה בזמן קצוב, האפליקציה גם מאפשרת למשתמש לרשום את השיעורים העתידיים, לעקוב אחר התשלום למורה הנהיגה שלכם, ואף למצוא מורה מתאים לנהיגה בהתאם לאזור מגוריכם ולסוג הרישיון המבוקש (בשיתוף עם ביה”ס לנהיגה שרייבר). בנוסף, אפשר להוריד מתוך האפליקציה עזרים שיסייעו לכם להתכונן למבחן, כמו לוח תמרורים מסודר ועדכני. בטעינה הראשונה של האפליקציה תוכלו לבחור שפה – ביניהן אנגלית, רוסית, ערבית ועוד. אפשר כמובן גם להוריד ישירות את האפליקציה בשפה הרצויה. הניווט באפליקציה הזו הוא אינטואיטיבי וידידותי למשתמש. המעבר בין השאלות מהיר ושומר על קצב של עשייה, יש פידבק מיידי בתרגול לגבי מידת ההצלחה, התמונות בשאלות ברורות אם כי הפרסומות (זו גרסה חינמית) מסתירות את התשובות התחתונות.
מה מיוחד? יש באפליקציה גם סטטיסטיקות שיעזרו לכם ללמוד ולהבין באילו מהפרקים אתם חזקים או חלשים, לפי מידת הצלחתכם בתשובות. כך תוכלו לצפות בהתקדמות שלכם ולדעת מה דרוש חיזוק.
# נוהג – לימוד תאוריה – להורדה בחינם מגוגל פליי I להורדה בחינם מאפסטור

 

תאוריה

אפליקציית “תאוריה” (Theory), כשמה כן היא, מיועדת למי שמעוניין ללמוד למבחן התאוריה, ובעיקר לתרגל שאלות מתוך המאגר של משרד התחבורה לקראת הוצאת רישיון נהיגה לרכב פרטי. אפשר לתרגל שאלות לפי נושאים (חוקי תנועה, תמרורים, בטיחות, הכרת הרכב), ואפשר לתרגל מבחן המדמה את הבחינה העיונית עצמה, הכוללת 30 שאלות מגוונות ושעון המודד את זמן הבחינה הקצוב (40 דקות). בתום מבחן הדמה תקבלו ציון “עובר” או “נכשל” ותוכלו לבדוק את המבחן, לחזור על השאלות ולגלות איפה טעיתם כדי לשפר לקראת המבחן האמיתי.

theory1   theory2

הממשק והתכנים: הניווט הוא נוח ופשוט מאוד מבחינה גרפית. אפשר להתחרט ולסיים את המבחן לפני הזמן או לחזור לתפריט הראשי מכל מסך. מאגר השאלות הוא גדול ומחולק לנושאים. בשלב התרגול: כשעונים נכון על שאלה מסוימת – מיד עוברים לשאלה הבאה, וזה נוח מאוד כשמתאמנים למבחן וצריכים לשמור על הקצב והריכוז. כשעונים תשובה לא נכונה – מופעל רטט (שניתן לביטול אם זה מפריע) שעוזר לכם להבין את זה ולנסות שוב. בשלב המבחן – אין פידבק מיידי. הערה חשובה – בשאלות שהתשובות עליהן הן במספרים (בנושא התמרורים, למשל), התשובה מופיעה משמאל לימין, וזה מבלבל. שימו לב שבאפליקציה הזו אין חומר לימוד מסודר אלא רק תרגול השאלות לקראת המבחן.
מה מיוחד? האפליקציה מציעה גם פיצ’ר שימושי – מפה (של גוגל) לבדיקת הכתובות של הסניפים שבהם ניגשים למבחני התאוריה בהתאם לאזור המגורים שלכם.
# תאוריה – להורדה בחינם מגוגל פליי

 

עוד כתבות בנושא:

 

נהג חדש – לימוד תאוריה

אפליקציית “לימוד תיאוריה” מבית אתר נהג חדש מיועדת גם היא לתרגול השאלות לבחינה העיונית מתוך המאגר של משרד התחבורה, וגם היא מוצעת בחינם לכל תלמיד לנהיגה.

נהג חדש 2    נהג חדש 1

הממשק והתכנים: עיצוב הממשק מינימליסטי ונוח מאוד לניווט ולהתמצאות. במסך הראשון תתבקשו לבחור את סוג הרישיון שאתם מתכוונים ללמוד – אופנוע, רכב פרטי, משא קל, טרקטור, רכב ציבורי או משא כבד. בנוסף, תבחרו את הנושא שאותו אתם רוצים לתרגל ואם לעשות זאת כתרגול שאלות או כמבחן דמה לתאוריה. חבל מאוד שבמבחן הדמה אין שעון קוצב זמן שבאמצעותו אפשר לתרגל גם את מהירות המענה לשאלות ולהתכונן כראוי למבחן התאוריה האמיתי.
מה מיוחד? האפליקציה היחידה שמצאנו שמאפשרת ללמוד את התאוריה לכלי רכב שונים, ולא רק לרישיון מסוג ב’ (רכב פרטי) הנפוץ ביותר.
# נהג חדש – להורדה בחינם מגוגל פליי

 

הכותבת היא עיתונאית הורות וטכנולוגיה, מפתחת תוכן אינטראקטיבי לילדים, מרצה ומנחת השתלמויות למורים וסדנאות להורים על אפליקציות, משחקים דיגיטליים ולמידה ניידת, אמא לשלושה בנים ובעלת האתר www.touch-it.co.il

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.