fbpx

דור האינסטוש

sharonD_InstaBabe_24

 

הספר “אינסטa בייב” הוא רומן מפוכח ודרמטי לבני הנעורים

 

“אף אחד בשכונת הדרים השלווה לא ציפה ל”אסון, אסון”, כפי שאדם כהן קרא לאירוע. אבל איש לא התפלא כשהתברר לאחר מעשה שהכל קרה בגלל הבניין ההוא, האפור, המפחיד ברחוב התפוז 1…”

כך מתחיל “אינסטa בייב” – ספרה החדש של שרון דותן, שמרגע שמתחילים לקרוא בו קשה מאוד להפסיק. מדובר ברומן לבני הנעורים, המשלב בתוכו גם מתח ודרמה, ובעיקר בולט בעדכניות שלו ובהתאמתו לילדי הדור הנוכחי.
גיבורי העלילה הם חברי להקה מוזיקלית: בן, הגיטריסט, שיש לו אח תאום; מִיא, הרגישה שמנגנת בנבל, יאיר, הקלרניתן המעודכן; דן, החצוצרן החכמולוג; רוני דוט קום שמתמחה במיקסים, ועוד. הגיבורים הם בני עשרה שחווים אהבות, אכזבות ומלחמות וגם נאלצים להתמודד עם זר מוזר שמסתובב בשכונה. ייחודו של הספר הוא בכך שמצד אחד מדובר בגיבורים ספציפיים שקל להזדהות איתם, ומצד שני הם וההתמודדויות שלהם מייצגים את כל צעירי דור הפייסבוק והאינסטגרם. גיבורי הספר הם בדיוק כמו הילדים שלנו, בעלי עולם מגוון ומורכב, המשלב בין ניגודים כמו טכנולוגיה וגעגועים, אהבה ותעלומה, רוך וקושי, ועוד.
העלילה עצמה נראית במבט ראשון כפשוטה למדי ומספרת על חברים טובים שחיים בשכונה שלווה ורגועה. אבל כשמתעמקים בעלילה אפשר למצוא בסיפור קשת של רגשות המאפיינים את חייהם של המתבגרים – מתח, רוע, עלבון ועוד. על כל קורותיהם של דיבורי הספר מעיבים חוסר ההבנה והנתק ביניהם לבין הוריהם, שלא מבינים אותם.
לסיכום: “אינסטa בייב” הוא רומן מפוכח ודרמטי החושף אותנו לעולמם של בני הנעורים, וכל זה בשפה קלילה וזורמת. מומלץ לבני נוער וגם להוריהם.

# “אינסטa בייב” – מאת שרון דותן, הוצאת טוטם ספרים, 2014

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.