fbpx

שפת האגוזים

שודדי הפיצוחים
שודדי הפיצוחים. צילום באדיבות יח”צ

הסרט “שודדי הפיצוחים” הוא אגוז טעים, אבל קשה לפיצוח

 

בפארק העירוני בעיר אוקטון סיטי חיים להם ביחד בעלי חיים מסוגים שונים (סנאים, מרמיטות, בעלי כנף שונים ועוד) בהנהגתו של רקון הדביבון. הם אוגרים אוכל לקראת החורף הקרב בתוך עץ האלון הגדול שבמרכז הפארק, אך חוששים כי זה לא יספיק להם כדי לעבור את התקופה הקרה, ויחד הם מחפשים דרכים להביא אוכל אל הפארק. בין החיות נמצאים גם אנדי – סנאית נבונה, עקשנית וישרה, שפועלת רק על פי כללי הפארק; גארי – סנאי נרקסיסט ונעים הליכות שדואג לכולם (וכרוך אחרי אנדי); וסולי – סנאי שובב וציני שמאמין שכל מכרסם צריך לדאוג רק לעצמו.
לאחר שסולי מגורש מהפארק אל העיר, הוא מגלה חנות אגוזים ויחד עם חברו הטוב העכברוש באדי, מחליט לשדוד אותה. אך כמו בכל סרט הרפתקאות, שוד הפיצוחים התמים מסתבך בשוד בנק גדול שאותו מתכננים חבורת עבריינים בריוניים וגרוטסקים, וגורר עמו שלל סצנות משעשעות והזויות. מתברר שחנות הפיצוחים היא כיסוי בלבד, והתכנון של החבורה הוא לחפור מנהרה לבנק שנמצא מעבר לכביש ולשדוד את הכספת. בנוסף, אנדי מגלה את כוונותיו של סולי לשדוד את החנות ומנסה לעשות איתו עסקה שבה יתחלקו בשלל.
את הסיפור המשעשע ואת דמויות בעלי החיים החביבות עוטפת תפאורה מצוירת שמציגה מראה של ניו יורק של שנות החמישים ואי אפשר לפספס את הפארק בצבעי כתום-אדום שדוגם את מראה הסנטרל פארק בסתיו.
על פניו, שודדי הפיצוחים הוא סרט הרפתקאות קצבי ומשעשע שגיבוריו מכרסמים פרוותיים וחביבים אך אם נחדור לרבדים הפנימיים שלו נגלה סיפור קלאסי על גילוי עצמי ועל גדילה שטומן בחובו, בין היתר, ערכים כמו חברות, יושרה וערבות הדדית.

# שודדי הפיצוחים (The Nut Job) – הפצה: פילמהאוס, 86 דקות, מ-3.7 בבתי הקולנוע בדו מימד

 

רוצים עוד? לביקורות הסרטים הנוספות באתר

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.