fbpx

עד מתי?

עד מתי?
מחכה ומצפה. צילום: shutterstock

כבר חמישה חודשים שאמא אירית נקרעת בין הגעגועים ליהונתן שמטייל בדרום אמריקה לבין הרצון לתת לו להתרחק ולהתבגר. מתי זה ייגמר?

 

כשיהונתן בני היה בצבא, שאלתי אותו מדי פעם שאלה שכללה שתי מילים – “עד מתי?”. התשובה תמיד הגיעה (ובוודאי כל אמא של חייל שמעה אותה יותר מפעם אחת) בטון צבאי, שאינו משתמע לשתי פנים: עד נובמבר 11 – משמע תאריך השחרור. די מהר הבנתי שאני צריכה להפסיק לשאול – תשובה אמיתית לא אקבל. נובמבר 2011 עבר חלף לו, גם נובמבר 2012 ו-2013. יהונתן השתחרר בינתיים, אחרי שירות בקבע, ואני שוב מוצאת את עצמי באותו מקום, ועם אותה שאלה “עד מתי?”.
גם עכשיו, כשהוא מטייל בדרום אמריקה, השאלה “עד מתי?” מקבלת את אותה תשובה, ואני מבינה שאמנם כבר לא מדובר בנובמבר 11, אלא בתאריך שמשתנה מווטסאפ לווטסאפ, כאשר מדי פעם גם מתוווסף עוד יעד לטיול. נכון לעכשיו, הוא מתכוון לנסוע למקסיקו אחרי ארגנטינה, צ’ילה, פרו, בוליביה וברזיל.


אמא מכבסת: לטור הקודם של אירית מנשה בכר

גם המתבגר שלכם מזעיף פנים בטיולים משפחתיים? 7 צעדים למניעת התופעה

“אני נשאר בארץ”: שוקלים רילוקיישן והמתבגר שלכם לא רוצה לשמוע על כך?

 

“ומה עם הגעגועים?”

חיות בתוכי שתי אמהות, והגעגועים מובילים אותי לקונפליקט תמידי בין שתיהן. האם הפולנייה (והחונקת) אומרת (בלב) ליהונתן: “תטייל, תיהנה, תחווה, אבל אם זה אפשרי שהכול יסתיים בתוך יום, מקסימום יומיים…”.
אבל האם המאפשרת וה”טובה דיה” מסבירה לה: “תביני”, היא אומרת, “הילד חייב לגדול, לצמוח ולהיפרד מהתלות הרגשית בך ובאביו כדי שיפתח זהות עצמאית. לכן הוא נדרש למרחק הזה ממך. רק באמצעות חוויות של עצמאות, של מפגש עם צעירים בגילו, של נגיעה באסור ובמותר, של הפעלת הרמזור הפנימי – בלי שתהיי שם לצדו – רק כך הוא יגדל ויתבגר באמת”.
“ממש לא”, משיבה הפולנייה. “ומה איתי? מה עם הגעגועים? מה עם לחבק, לגעת, לחפור, לטגן שניצלים, לתת את האוטו, לא לתת את האוטו, להתעצבן שהשאיר את המזגן דלוק – זה חסר לי. אני מתגעגעת. טוב, אשב לי בחדר, לבד בחושך, ואחכה עד שהוא יחזור”.
הדיונים האלה נמשכים בתוכי כבר חמישה חודשים. בכל פעם קולה של אמא אחרת מתגבר בי. לעתים קרובות הפולניה מנצחת, ולצערי, יהונתן לא נמצא כאן כדי לומר לי: “אמא, מספיק להיות פולניה”.

 

הכותבת היא יועצת משפחתית, מדריכת הורים פרטנית ומרצה, MA במינהל החינוך, עד לאחרונה מנהלת אקדמית במכללת לוינסקי לחינוך. לעמוד הפייסבוק שלה

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.