fbpx

אלימות ופגיעות מיניות

.violence.shutterstock

 

דוח עלם לשנת 2013 מציג נתונים מדאיגים על בני הנוער: יותר התעללות ופגיעות אלימות באמצעות סמארטפונים וברשתות חברתיות, יותר דיווחים על פגיעה מינית ויותר צעירים חסרי בית

 
עמותת עלם, הפועלת למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה, פרסמה בימים אלו את הדוח השנתי העוסק במצב בני הנוער בישראל, והתמונה העולה ממנו היא מדאיגה ביותר. הנתונים הבולטים מעידים על עלייה ברמת האלימות והמצוקה ממנה סובלים בני הנוער בארץ: חלה עלייה של 13% בדיווחים של בני נוער שסובלים מפגיעה מינית על ידי מבוגר מוכר או על ידי בני נוער, יש מגמת עלייה במספר הצעירים חסרי הבית בגילאי 18-26, חלה עלייה של 15% במספר אירועי האלימות שבהם היו מעורבים בני נוער ממוצא אתיופי.
כמו כן חלה עלייה חדה בשימוש גובר של בני נוער בסמארטפונים וברשתות חברתיות כאמצעי ביטוי אלים. כמחצית בני הנוער דיווחו כי נפגעו או השתמשו בסמארטפונים וברשת האינטרנט באופן אלים. מדובר בעלייה של 25% לעומת שנת 2012. כמו כן זוהתה מגמת עלייה בחומרת הדיווחים שכללו בריונות ברשת, חרמות ברשתות חברתיות ובקבוצות ווטסאפ וצילומים בעלי אופי מיני של בני נוער על ידי בני נוער אחרים.
גולן ז’ורנו, מנהל פורטל מערך התמיכה באינטרנט של העמותה: “המדיה החדשה הופכת את החרמות לדבר זמין וקל לביצוע. קל יותר להפגין תוקפנות כלפי אדם אחר כשהגוף אינו נוכח ולא צריכים להסתכל לו בעיניים. באותו אופן קל יותר לשלוח ולשתף תמונות משפילות של אחרים, כי לא צריך להתמודד עם התחושות של הקורבן”.
הדוח הוגש לנשיא המדינה, שמעון פרס על ידי נשיאת עלם, נאוה ברק, ויו”ר העמותה, שלמה ינאי והנתונים מתבססים על מידע שנאסף מכ-20 אלף בני הנוער שלהם סייעה העמותה במהלך 2013. בסך הכול מצביעים הנתונים על עלייה חדה של כ-20% במספר הפניות לעמותה של צעירים מעל גיל 18. בין פעילויות העמותה למען נוער בסיכון: הפעלת מרכזי מידע וייעוץ לבני נוער, אתר אינטרנט למידע ותמיכה בצעירים, תוכניות רב תרבותיות לבני נוער ממגזרים שונים, מרכזים לטיפול בילדים ובני נוער פוגעים מינית, ניידות לנוער משוטט ברחוב, יזמות עסקית עצמאית לבני נוער, מרכזים לצעירים חסרי בית, פרויקט לקטינים המעורבים בזנות, מרכז לצעירות נפגעות אלימות מינית ועוד.

#בימים אלה מתקיים מבצע ההתרמה לעמותת עלם לנוער בסיכון. לתרומות היכנסו לאתר עלםסמסו 18 למספר 2886
או חייגו ל- 2886*

נתונים מהדוח השנתי הקודם של עלם

עלייה גם בקרב הקטינים המעורבים בזנות

איך מתמודדים עם תופעת הנשירה הסמויה מבתי הספר?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.