fbpx

נקרא בנשימה עצורה

Hatalyon. new book

 

ספר חדש עוסק בנערה שהתבגרה בצל זוועות השואה

הספר הזה מביא את זוועת השואה דרך סיפורה של שרה, נערה יהודייה המתגוררת באוסטריה בתחילת המאה העשרים. הסיפור מובא דרך עיניה התמימות של הנערה, ומלווה אותה בתהליך התבגרותה אל תוך מציאות המשנה פנים ומידרדרת במדרון נוראי – מחיי שלווה שלה ושל בני משפחתה ועד לחיים בגטו ובמחנה ההשמדה.
“התליון” הוא ספר המאפשר לבני נוער המתגוררים במדינת ישראל החזקה והעצמאית לנסות להבין את המציאות הבלתי נתפסת שבה יהודים כה רבים לא יכלו להתגונן ולברוח ופשוט הובלו אל מותם הנוראי. שרה מתבגרת אל תוך האיסורים וההגבלות שהטילו הנאצים על האוכלוסייה היהודית באוסטריה ובאירופה כולה, היא מתמרדת אך נאלצת לציית להוריה – הסבורים ש”תכף זה יעבור”. התפקחותה האמיתית מתרחשת רק בגטו, לאחר שהיא נאלצת לחזות במו עיניה באכזריות הבלתי נתפסת של הנאצים.

עוד ספר שואה לבני נוער: שירי נער יהודי מבודפשט

סיפורה של עמית: גירושי  ההורים מאלצים אותה לעבור דירה ולהיפרד מחבריה

לימודי שואה בגיל הרך? נירית צוק ניסתה להתריע כבר לפני חצי שנה  

המחבר, ד”ר מייק אוונס, השכיל לשלב בסיפורה של שרה אנקדוטות מעטות מחייו של אדולף אייכמן ובכך “להאניש את המפלצת” ולאפשר לבני הנוער להבין כי הרוע עשוי להסתתר בקרב אנשים הנראים ככל אדם. גדולת הספר טמונה, בין היתר, באופן שבו מסופרים המאורעות שעיצבו את תודעת העם היהודי ונוגעים לחשיבות שיש לקיום מדינת ישראל כמדינת היהודים. כל זאת, כאמור, באמצעות סיפור של נערה-אישה צעירה המעורר הזדהות בקורא.
אוונס (75) הוא סופר, פרשן ועיתונאי עטור פרסים העוסק רבות בענייני המזרח התיכון, וספריו מצויים שנים רבות ברשימות רבי המכר של ה”ניו יורק טיימס”. “התליון” הוא ספר חובה, הנקרא בנשימה עצורה ומיועד לבני נוער החל מגיל 11, והוא מומלץ, אגב, גם להורים.

# התליון, מאת: מייק אוונס, הוצאת “גפן”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.