fbpx

שתיקת המנהלים

prostitution of pupils. shutterstock

 

“כ-300 מתוך 700 ילדים העוסקים בזנות שוהים בבקרים בבתי הספר”

בכנס באר שבע לשלום הילד, המתקיים בימים אלה (11-10 בפברואר) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הוצגו בין היתר נתונים קשים על מצב הזנות בקרב בני נוער בישראל. שר הרווחה והשירותים החברתיים, חבר הכנסת מאיר כהן, חשף כי באזור תל אביב בלבד ישנם כ-700 ילדים העוסקים בזנות. לדבריו, כ-300 ילדים מתוכם שוהים בבקרים במסגרות בית הספר, לצד שאר התלמידים, בזמן שהמנהלים מעלימים עין מהתופעה. כמנהל בית ספר בעברו טען הח”כ כהן שהוא אינו בטוח כי “מנהלי בית הספר היו רוצים להתעסק עם פגיעות מיניות, או לשים ברייטינג שלו ילדים בסיכון”. השר תיאר קשר של שתיקה בין המבוגרים, מנהלים ומורים, סביב נושא הזנות ודרש מהם להתחיל להתמודד באופן הולם עם התופעה ולחדול מלנסות להדחיק ולהסתיר אותה.
הח”כ כהן בירך על הפלטפורמה הבין-מקצועית שנוצרה, ובה נפגשים יחד אחת לחודש שר הרווחה, שר החינוך ושר הבריאות, במטרה להעלות סוגיות מהסוג הזה לסדר היום. נתון אחר שעלה באותו מושב, על ידי פרופ’ רחל לב ויזל מאוניברסיטת חיפה, התייחס לעובדה שרק חלק קטן מהילדים הנפגעים מהתעללות מדווחים על כך לגורם כלשהו. במספרים: כ-18 אחוז מהילדים היהודים שנפגעו מהתעללות ופחות מחמישה אחוז מהילדים הערבים שנפגעו – סיפרו על כך. היתר שותקים. עוד עולה, כי מבין הילדים שגילו את דבר הפגיעה טענו כ-40 אחוז שדבר לא השתנה בעקבות הגילוי. כעשרה אחוז מהילדים במגזר היהודי וכ-30 אחוז מהמגזר הערבי אף ציינו כי הגילוי על הפגיעה גרם להם נזק. פרופ’ לב הוסיפה כי רוב הילדים שדיווחו על דבר הפגיעה העדיפו לספר על כך לבן משפחה או לחבר/ה (76-61 אחוז) ורק מיעוטם סיפרו על כך לאיש מקצוע – עובדת סוציאלית או רופא.
מנכ”ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד”ר יצחק קדמן, אמר בכנס: “אנו יודעים היום כמה מעט אנחנו יודעים באמת על היקף תופעת ההתעללות בילדים בישראל. זהו אתגר לכל השירותים לילדים – בתחומי הרפואה, החינוך, הרווחה והמשפט – שחייבים לשפר את הנגישות שלהם לילדים כדי לאפשר לילדים לספר את סיפורם. כל עוד הילדים שותקים אין כל אפשרות לסייע להם ולהפסיק את הפגיעה בהם. בין היתר, חייבים להקשיב לילדים ברצינות ובעיקר להאמין בהם, להאמין להם ולתת להם את התחושה כי נתגייס לעזרתם”.

בשנים האחרונות: עלייה ניכרת בשיעור הזנות בקרב צעירים בישראל 

עניים ורע להם: ריקי ברוך על הדוח האחרון של המועצה לשלום הילד

החיסון נגד נגיף הפפילומה: האם זה הפתרון לקיום יחסי מין בגיל מוקדם?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.