fbpx

מזל החודש: קשת

מזל קשת

 

הם לא משוגעים על מסגרות, אלא אם כן הן מאפשרות להם מרחב, אבל הם צמאים לידע ומרחיבים אופקים מטבעם. אם הם נכשלים, הם פשוט קמים וממשיכים הלאה, והם יודעים ובטוחים שבסופו של דבר המזל לצדם. הכירו את המתבגרים שנותנים לכוח המחשבה החיובית להוביל אותם – הקשתים

 

ילידי ה-22 בנובמבר עד ה-21 בדצמבר

שתי משמעויות נושא עמו שם המזל: ‘קשת בענן’ לצד ‘חץ וקשת’. הקשת הצבעונית והיפה המופיעה בשמים לאחר הגשם מזכירה לנו את הברית שכרת אלוהים עם האדם לאחר המבול, שבה הבטיח כי לא יהיה עוד מבול כזה בעולם. משמעות זו מחברת אותנו לאופטימיות המאפיינת את בני המזל.
אכן הקשת הוא האופטימי והשמח במזלות, ומעבר לכך הוא ניחן גם באידיאלים של צדק ואמת, ברמה מוסרית גבוהה, באופקים רחבים ובמזל טוב.כוכב יופיטר (צדק) שולט במזל, ובתוך תוכם הקשתים יודעים זאת. הם יודעים שיופטר עומד מאחוריהם, מחבר אותם לשפע ומחלץ אותם תמיד מכל מצב. זה מה שהופך את בני מזל קשת לאופטימיים, בעלי ביטחון עצמי, נדיבים, ובעלי חיוניות ושמחת חיים. הקשתים ניחנו גם באינטואיציה מעולה ובראיית הנולד, ורבים מהם אנשי חזון שניתן להיוועץ בהם בכל רעיון חדש העולה על הפרק.
הרישום של המזל הוא חץ במעופה כלפי מעלה, ואילו ציור המזל מורכב מגוף סוס דוהר שחציו העליון הוא גוף אדם המכוון חץ וקשת. הסוס הוא חיה אצילית וחיונית בחיינו, ובציור נראה הסוס כשהוא דוהר בהתלהבות קדימה – למרחבים פתוחים. כך אופיו של הקשת: אצילי, נלהב וזקוק למרחבים (הן פיזיים והן רעיוניים). הוא שוחר הרפתקאות ומסעות, עוסק בספורט ואוהב חיות (בעיקר סוסים וכלבים). החץ שמכוון האדם כלפי מעלה מסמל את שאיפתם האינטלקטואלית של בני מזל קשת לערכים נעלים.
מכיוון שהקשתים מאמינים שהמזל לצידם הם נוטים לעתים ליטול סיכונים בחייהם, כלומר להמר, ולכן הם עשויים להצליח בגדול או להפסיד בגדול. כשהם יתבגרו, הקשתים ירחיבו את אופקיהם בנושאים רבים, כמו פילוסופיה כללית ובעיקר צדק, דת ואמונה, בשתי דרכים: נסיעות וטיולים שבמהלכם הם יכירו תרבויות חדשות וייחשפו לידע חדש (ואף יעבירו אותו הלאה), ולימודים גבוהים מסוגים שונים.

[fancy_box]

כל בני מזל קשת אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

מזל החודש: קשת
למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

המלצות להורים

הניחו לו להיות שמח: ילד במזל קשת הוא מלא שמחת חיים וביטחון, אבל הורים לעתים מוצאים בכך פגם מסוים. “מה, לשמוח כל הזמן ובכל מצב? ומה עם להיות רציני לפעמים?”. הכירו בכך שהילד שלכם שמח והניחו לו לצחוק בלי סיבה. תיהנו מזה!

מצאו את קו האמצע בין מתן החופש לבין מעקב והשגחה: לקשתים יש נטייה “לסמוך על סמוך” (מה שמכונה גם “יהיה בסדר”), ונטייה זו מובילה אותם ליטול סיכונים ולנקוט לפעמים בחוסר אחריות. לכן, תפקידכם כהורים הוא להקפיד להיות עם אצבע על הדופק ויחד עם זאת לאפשר להם את החופש והמרחב שנחוצים להם כל כך. זכרו כי “ילד כמוהו כציפור”: החזקת חזק מדי – חנקת!, שחררת – הוא יעוף.

התייחסו לתוצאה, לא לדרך שבה הם מבצעים את המשימה: הקשתים רואים תמונה שלמה בלי לרדת לפרטים. הם עוסקים בבעיות שברומו של עולם, ובעצם הם הפילוסופים של הגלגל. לכן כילדים הם הופכים להיות קצת ‘אימת המורים’, דווקא בשל הרעיונות הנשגבים שהם הוגים ובשל רמת הידע הכללי שלהם ויכולת הניסוח הגבוהה.
הקשתים לומדים לעומק וצמאי ידע, אך בשל נטייתם לראות את התמונה הרחבה הם עלולים לעתים ‘לפספס’ פרטים ונתונים שייראו לכם חשובים. אחרי הכול, הם אולי לא אנשים של מספרים קטנים והתחשבנויות, אבל הם יכולים להיות למשל ברוקרים מצוינים בבנק.
זו גם הסיבה לכך שבזמן שהם מכינים שיעורי בית או עבודה לכיתה הם עלולים להיתפס כלא מרוכזים ולא מאורגנים. אבל למרות זאת, התוצאה הסופית שלהם תהיה בדרך כלל מעולה. לכן, ההמלצה למורים ולהורים היא להתייחס לתוצאה ולא להתמקד בדרך שבה הם מבצעים את המשימה.

אל תחזרו באוזניהם על כישלונות העבר:  הקשתים אוהבים אתגרים, ולכן כישלון או חוסר הצלחה לא מקלקלים להם את מצב הרוח ולא מעכבים אותם. הם ממשיכים הלאה, לא דורכים במקום. לכן, אם תחזרו ותזכירו להם את כישלונותיהם בסוף הם יתעלמו מכם. הם לגמרי סומכים על עצמם.

עזרו להם להשתלב במסגרת המתאימה להם: באופן כללי ילדים ומתבגרים במזל קשת לא אוהבים מסגרת, אך הם יקבלו על עצמם מסגרת אם זה יהיה מרצונם! לכן הורים, אם הקשת שלכם ממש רוצה לעבור כיתה או בית ספר קחו את העניין הזה ברצינות. זכרו כי ברגע שקשת מרגיש סגור ולא נוח לו – הוא נעלם.
כך אגב גם בעניין חוגים: קשתים לא אוהבים שכובלים אותם למחויבות, כמו חוג מסוים ביום ובשעה קבועים, אז אל תכפו עליהם. כי אז הם פשוט לא יגיעו, או יהפכו להיות חסרי מנוחה.

אפשרו להם סביבה רגועה ויציאה למרחבים: הקשתים לא אוהבים לחצים. בדרך כלל הם רגועים ויש להם זמן, הרבה זמן. אולם הורה בן מזל גדי למשל, שצמוד ליומן ולשעון ובעל סדר יום קבוע, יכול ממש להשתגע מכך. אז הורים, הירגעו! אם הקשת המתבגר שלכם ירגיש יותר מדי לחץ מצדכם הוא פשוט ייעלם לו לחופש ולטבע. וגם את העניין הבא כדאי לכם להביא בחשבון – קשת אמיתי לומד הרבה פעמים מחוץ לכיתה, גם אם הוא צריך לעמוד ליד הדלת או החלון ולקלוט את כל הנאמר. סביר להניח שאם נבדוק מי המציאו את הרעיון של בית הספר הדמוקרטי ואת בתי הספר לטבע נגלה שהם בני מזל קשת.

נקודות תורפה בגוף

עמוד השדרה, אגן הירכיים שעמו אנו מרחיבים צעדים ומתקדמים. כשיש בעיות באגן זה מראה על כך שהאדם חושש ללכת קדימה ולקבל החלטות כבדות משקל, וכי הוא לא נע קדימה בחיים בקלות ובשמחה.

 הצצה למקרא

מזל קשת מחובר לשפע ולהרחבה, ושיאו בנס חנוכה – כוח שמתגלה במלוא עוצמתו ואנחנו יכולים להתחבר אליו ולתעלו לחיינו. הכוונה היא לכוח המחשבה, וסיפור חנוכה מתחבר לכאן כמובן: ניצחון המעטים וחסרי אמצעי הלחימה על צבא גדול ומיומן שצויד בכלי נשק ובציוד הולם, התאפשר בכוח האמונה והמחשבה.
הקשתים יודעים שאנרגיה (מחשבה) קודמת לחומר, כלומר שהמחשבה שלנו שולטת בחיים ויש לה כוח מרפא. לקשתים יש את האומץ להשתמש בתובנה הזו, שלפיה האדם יכול להפוך כל דבר קשה בחייו לקל. בימים אלה, סביב חג החנוכה, הכוח שמחולל נִסים נמצא לרשותנו – אנחנו רק צריכים להתחבר לכוח הזה בכוח המחשבה.
הנה דרך אחת לעשות זאת: בזמן הדלקת נר ראשון של חנוכה, כשהנרות עדיין דולקים, נעצום את העיניים ונחשוב על דבר מה שאנחנו רוצים שישתנה בחיינו, וננסה לראות בדמיון את התוצאה החיובית. התלמידים למשל יכולים לראות את עצמם שמחים לאחר שכבר קיבלו כמה ציונים מעולים בכמה מבחנים, ואיך הם מלאי ביטחון ושבחים. הם גם יכולים לראות עצמם עם רישיון נהיגה ביד, או כל דבר אחר, והעיקר – לחוות את השמחה בהשראת החג ומזל קשת.

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: שפע, אושר, שמחה, אופטימיות, צדק, אומץ, ביטחון, חיפוש משמעות, רכישת אמונה וידע שמחזקים אותו.
תכונות שליליות: דחיינות, לקיחת סיכונים, הגזמה, אמונות טפלות.
תחומי עיסוק אופייניים: תיירות, נסיעות וטיולים, אנשי אקדמיה והוראה, משפט, הוגי דעות, כספים, בורסה, ספורט (סוסים, סיף, חץ וקשת, ריצות ארוכות), גידול ואילוף סוסים וכלבים.

הכותבת היא אסטרולוגיתמאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

לטור הקודם של רותי לוי: מתבגרים במזל עקרב

החיסון הטבעי ביותר שקיים היום כנגד שפעת

למה לא כדאי למהר להסרת שיער באמצעות לייזר

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.