fbpx

מעשה מגונה

indecent assault. shutterstock

בני לומד בישיבה טכנולוגית ודיווחו לי שהוא הציע כסף לילד כדי שיבצע בו מעשה מגונה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל בני טוען שהילד הוא זה שהציע זאת. אגב, לפני כשנה אחד השכנים טען שבני מתעסק עם ילדים קטנים ומבצע בהם מעשים מגונים. הילד שלי לא מודה בכך, אבל אני חושב שהוא מפחד או משקר. אני ממש לא יודע מה לעשות. בני בן 15, ואיני יודע איך לטפל בו, האם תוכלו לעזור?.

[credit] מאת: ליאת בוקאי, 27.10.13 [/credit]

 מדבריך עולה תחושת בלבול וצורך בהכוונה כיצד לנהוג בסיטואציה לא פשוטה כלל. אף כי נעדר מידע רב אודות משפחתך (הרכב המשפחה, ההיסטוריה המשפחתית שלכם, האם יש גם אמא בתמונה?),  מה שברור הוא שבמהלך השנה האחרונה התעורר בך ובסביבה חשד מדאיג למעשים מגונים או הצעות בגוון כזה מצד בנך המתבגר.
באשר למקרה שאירע לכאורה בבית הספר, שפרטיו עדיין אינם ברורים, חשוב שתנסו לברר מה הוביל את בנך להיות מעורב בסיטואציה כזו, ובעיקר – מה בעצם קרה שם. הפרטים המדויקים חשובים כדי שניתן יהיה לטפל בבנך, בין אם הוא הצד התוקף ובין אם הוא הצד הקורבן. בנך עדיין נער צעיר וחשוב לעשות כל הניתן כדי לסייע בידו לבנות את עתידו כראוי. כאביו תפקידך הוא לדאוג לכך שהנושא יטופל ולא יוזנח. המסר שלך אליו צריך להיות שאתה אוהב אותו  וכי בכוונתך להיות שם לצדו גם סיטואציה הקשה הזו. אולם לצד זאת, חשוב שתעביר לו את המסר שאינך מקבלת התנהגות של פגיעה או תוקפנות – בין אם מצדו כלפי אחרים ובין אם כלפיו מצד אחרים. אם יעלה בבירור מול בית הספר שבנך אכן פגע באחר/ים, חשוב שלא לטשטש את העובדות אלא להפנותו בהקדם האפשרי לטיפול ולהובילו לכך שהוא יישא באחריות על מעשיו וילמד לשנות את דרכו.
אציין כי במצבים שבהם עולה חשד לפגיעה מינית בקטינים, החוק מחייב חובת דיווח לעובד/ת סוציאלי/ת לעניין חוק הנוער. על כן, ייתכן שכבר נעשתה פניה מצד הצוות החינוכי / הטיפולי במסגרת שבה מתחנך בנך. אם כך הדבר, סביר להניח כי יפנו אליכם כדי לשוחח עמכם ולדון עמכם בדרכי ההתמודדות.
אני מקווה שבישיבה שבה לומד בנך ישנו צוות טיפולי, בנוסף לצוות החינוכי. ואם אכן כך, המלצתי לך היא לבקש להיפגש עמם כדי שתוכלו לחשוב יחד על אופן הטיפול בעניין. בדוק עמם מה כוונת הצוות של הישיבה לעשות כעת, ונסה ככל הניתן לפעול בשיתוף פעולה יחד עמם – מתוך הבנה שלכולכם מטרה משותפת: לסייע לבנך ולמנוע פגיעה נוספת.
מעבר לכך, מקרה כמו זה שאתה מתאר מוביל ללא ספק לתחושת מצוקה רגשית ולחילוקי דעות בקרב בני המשפחה לגבי האופן שבו יש לפעול ולהתנהל. לכן מומלץ לפנות לגורם מקצועי, כמו מטפל משפחתי, שיוכל לסייע לכם להתמודד עם הסיטואציה (כדאי לברר על האפשרות לקבל שירות כזה דרך הרווחה בעירכם).

המשיבה היא עובדת סוציאלית, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ומתמחה בטיפול משפחתי ובטיפול במתבגרים 

לכל השאלות של הורים ומתבגרים ותשובות המומחים 

הנער מרביץ או פוגע בעצמו: כיצד על ההורים ועל המורים לנהוג?

אימון ברשת: היא מתחצפת ומתמרדת, אבל דווקא הוריה יכולים להביא לשינוי 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.