fbpx

אין סיכוי שלא שמתם לב: הניינטיז שוב כאן

 

הניינטיז עושים קמבק היסטרי, לפחות במלתחה של המתבגרים והמתבגרות שלנו. חולצות בטן, דוקטור מרטינס, שחור וניטים בהשראת הפאנק והגראנג’. כמה חבל שלא שמרנו את הבגדים מהתיכון, אה? קבלו את אופנת הנעורים שלנו בגרסה המשודרגת לחורף הקרוב

 
את תחילת שנות התשעים חוויתי כנערה מתבגרת. בין מלחמת המפרץ לרצח רבין, בין התאהבות בחתיך התורן לבין האהבה הראשונה, התוודעתי גם למגמת התקופה להתנער מהאופנה המזעזעת של שנות השמונים שקדמו לה. אין צורך להכביר במילים על אופנת שנות השמונים, שהייתה כל כך נטולת חן – ולו הקטן ביותר (מי שממש צריך להיזכר מוזמן לצפות בקליפים מהאייטיז ביוטיוב). מזל שבאו שנות התשעים ודחקו את הלקקנות והסכריניות הצבעונית והמלאכותית לטובת לוק קשוח ונוקשה יותר, שבמידה רבה תאם את רוח אותה תקופה. והנה כעת הוא עושה קמבק.
אם חושבים על כך, לא מפתיע כלל שמי שמאמצים באהבה ובתשוקה רבה ביותר את אופנת שנות התשעים הם דווקא בני הנוער. הקשר הישיר בין השניים טמון אולי באופי המרדני של האופנה הזו, ששברה כמעט כל מוסכמה מעולם הלבוש, בדומה למרדנות הטבועה בגיל ההתבגרות. בשיטוטיי הרבים בקניונים איני יכולה להתעלם מהטרנד שחזר בסערה וסוחף אליו נערים ונערות רבים כל כך, וזה גורם לי לחייך – אולי כי זה מזכיר לי את עצמי.
אם גם אתם התבגרתם אי שם בתחילת שנות התשעים, בטח גם אתם נתקלים ברחובות במראות מוכרים –  כמו ניטים וצבעים מונוכרומטיים (השולט בהם הוא השחור), ומבינים שהשראת הרוק, הפאנק והגראנג’ שבה אלינו במלוא הדרה. אז רגע לפני שאתם מזדעזעים מהלוק הקשוח של המתבגר הפרטי שלכם, התייחסו לכך בסלחנות, והשתדלו לזכור שגם אנחנו היינו בדיוק שם. אז איך הילדים שלנו יעשו את זה נכון, בלי לרוקן את הכיסים ובלי להרגיז את המורים?

 

בא להם על תספורת חדשה? 6 התספורות/ תסרוקות הכי טרנדיות 

למה לא כדאי למהר עם הסרת שיער בלייזר אם הבת שלך רק בת 15?

הגיע הזמן שהמתבגרים יסדרו את ארון הבגדים שלהם. כך תעזרו להם במשימה!

 

 

[fancy_box]

בהשראת הניינטיז

פריטי חובה במלתחת המתבגר/ת:

  •  פריט אחד לפחות שמעוטר בניטים
  • נעליים צבאיות (בסגנון “דוקטור מרטינס”)
  • פריט דמוי עור אחד או יותר
  • מכנסי קורדרוי
  • חולצה משובצת מכופתרת (כמו אלו שהיינו לובשים מעל התלבושת האחידה)
    [/fancy_box]

 

  • נעליים צבאיות, עם שרוכים או בלי: בימים אלה ניתן להשיג נעליים כאלה כמעט בכל רשת אופנה. אין צורך שתרוצו ותמתגו את עצמכן ב”דוקטור מרטינס” היקרות, גם מגף אחר יעשה את העבודה. אם אין לכם סבלנות לשרוכים ולרכיסה אינסופית, תוכלו לבחור נעליים עם רוכסן צידי שמאפשר נוחות מרבית – במיוחד כשצריך להחליף נעליים לשיעור ספורט.

scoop

  • ניטים במידה הנכונה: ניטים זה טרנדי מאוד, ובעונה הקרובה תוכלו למצוא בחנויות מגפיים ומכנסי ג’ינס רבים עם עיטורי ניטים עדינים. אבל כשאתם מתלבשים לבית הספר, השתדלו לא להגזים. מומלץ להסתפק בפריט מעוטר אחד בלבד, כדי ליצור מראה נקי ואופנתי.

Mango

  • חולצת פלנל כעליונית: החולצה המשובצת המפורסמת מהסדרה “עניין של זמן” חוזרת לאופנה בגדול, ולמזלנו היא מופיעה הפעם גם בגרסה נשית, מחויטת וצבעונית יותר. החולצה הזו, אגב, נחשבת תקנית ברוב בתי הספר – אם לובשים אותה כעליונית על חולצת בית ספר קצרה.American Eagle
  • הקורדורוי בגרסה עדכנית: אותם מכנסי קורדרוי שעשו בניינטיז קמבק היסטרי מהסבנטיז, חוזרות אלינו שוב – אם כי הפעם בגרסת הסקיני הצמודה ולמרבה השמחה גם בגזרת מותן גבוהה. מומלץ לכל מי שמאסה בג’ינס הפשוט, וניתן למצוא אותם גם בגרסה צבעונית ומלבבת. מי שסולד מהבד העבה של המכנסיים, יכול להסתפק בעליונית או בז’קט קורדרוי דקיק וגמיש יותר.

 

H&O. photo by Tal Terri

  • חצאיות עור: ברוב המקרים, חצאית העור הצמודה אינה ידידותית כל כך למשתמשת –  במיוחד כשמדובר בחצאית מבד דמוי עור 0מה שרוב הנערות רוכשות). לכן, מומלץ למצוא חצאיות בגזרת “איי” (A) צעירה, בשילוב גרביונים בעיטורים סקוטיים.

 

247

  • חולצות בטן: אבוי. הטרנד הידוע לשמצה של חולצות הבטן חוזר ובגדול, בטח כבר שמתם לב. אופציה לצמצם את הנזק הנגרם הוא לבחור במכנסיים עם גזרת מותן גבוהה, או לחילופין – בגופייה צמודה מתחת לחולצת הבטן כדי לאפשר חשיפה מינימלית של אזור הטבור. השילוב הטוב ביותר, שמתכתב היטב עם שנות התשעים, הוא שילוב של חולצת בטן עם ג’ינס בגזרה גבוהה. ואם גם אתם נמניתם עם צופי הסדרה “בוורלי הילס 90210” בימי ההתבגרות שלכם, אתם בוודאי זוכרים היטב את המראה הזה (לטובה או לרעה).

Americam Eagle

  • מעילי טרנץ’: המעילים האלה, שהיו שיא האופנה בניינטיז,  נמצאים איתנו כבר כמה עונות. אלו הם אותם מעילים שזכו בשנות השבעים, ולאחר מכן שוב בשנות התשעים, לכינוי “מעילי סטודנטים”, והופיעו בשלב מסוים גם בגרסת “קסטרו” בפרסומת האלמותית והבלתי נשכחת של יעל אבקסיס וליאור מילר. הצבעים השולטים העונה במעילי הטרנץ’ הם גווני הכאמל הבהירים, וניתן להשיג אותם עם כפתורי העץ המוארכים או בגרסה משודרגת עם כפתורי פלסטיק.

Naama Bezalel

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.