fbpx

מזל החודש: כך תסייעו לילדכם בן מזל המאזניים להגיע לאיזון הנחוץ לו

Libra. shutterstock

הם סימפטיים, אדיבים, שואפים לצדק ולאובייקטיביות, אך מתקשים לקבל החלטות ומתאמצים לרצות את הסביבה (לעתים על חשבונם). כל עוד הם חווים יחסים הרמוניים בין הוריהם, הם יפגינו  אופי נוח ופשרני. ומה הם ירצו להיות כשהם יהיו גדולים? היכרות עם המתבגרים בני מזל מאזניים

 

ילידי ה-22 בספטמבר עד ה-23 באוקטובר

מזל טוב לחביבים של גלגל המזלות, הנחמדים, האדיבים, הסימפטיים. סמל המזל הוא מאזניים מאוזנים ומתחתם קן ישר – שני אלמנטים המדגישים את מאזני הצדק הישרים, ומסמלים את האובייקטיביות, השוויוניות וההרמוניה ללא סטייה שאליהן שואפים להגיע בני המזל בכל תחום ותחום בחייהם.
מבחינת המראה החיצוני, בני מזל מאזניים הם לעתים קרובות גבוהים, עדינים, נאים, עם נטייה לעור חיוור ולשיער דק. ונוס, אלת האהבה, השולטת במזל, היא שעושה אותם מעודנים ומתחשבים, מאוהבים ברומנטיקה יפים ומטופחים.
מזל מאזניים הוא מזל של “אני והזולת” (בניגוד לטלה, העומד מולו בגלגל, שהוא מזל של “אני לעצמי”). הצורך החשוב ביותר לבני מזל מאזניים הוא הצורך בשניוּת ושותפוּת. כלומר, צורך בעוד מישהו שהוא שותף לחיים, שותף לעבודה, שותף לעסקים, שותף לחברה וללימודים. כשיתבגרו, הם כמובן יראו את עצמם שלמים אך ורק עם בן או בת זוג. בני מזל מאזניים הם גם אינטליגנטיים, ולכן מבינים ויודעים שהרמוניה ושלום הם בסיס טוב לשותפות – והם שואפים להגיע להרמוניה הזו בכל מחיר. בני מזל מאזניים מוּנעים, בדרך כלל, על ידי שכליות והיגיון. הם שקולים ומעדיפים להימנע ממצבים לא נעימים, ממריבות או משימוש במילים בוטות.
כילדים וכמתבגרים הם עסוקים בזוגיות של הוריהם, וחשוב להם שתשרור הרמוניה בין ההורים עצמם וגם ביניהם לבין הוריהם. רצון זה בא לידי ביטוי בנחמדות, באופי נוח ובפשרות עד לכדי ריצוי כל הצדדים. לכן, כשהיחסים בין שני ההורים הם תקינים וכוללים שיתוף, הבנה וכבוד הדדי – נראה ילדים נינוחים ורגועים. מנגד, ילדי מאזניים שחווים הורים המרבים לריב ושכל אחד מהם חי את חייו ללא התחשבות בשני – ייראו לנו ילדים מבולבלים, חסרי מנוחה, רגזנים ומפריעים לכולם.

[fancy_box]

כל בני מזל מאזניים אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

מזל החודש: כך תסייעו לילדכם בן מזל המאזניים להגיע לאיזון הנחוץ לו
למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

המלצות להורים

לא תלות, חברות: הצורך שיש לילד מתבגר בן מזל מאזניים בשותף בחיים כמעט בכל דבר שהוא  עושה, מקשה לפעמים על הורים בני אופי שונה. למשל על אימהות או אבות בני מזל טלה או גדי, שיודעים בדיוק מה היעד שלהם ומסתערים קדימה. לאותם הורים קשה להבין ולקבל את העובדה שהילד שלהם קובע עם חבר נוסף להגיע ליום הראשון של הלימודים, הולך באופן קבוע עם עוד חבר לחוג, או קובע עם חבר ללמוד יחד לכל מבחן. הרבה פעמים הורה מפרש זאת כתלות ומנסה לשנות את הרגלי הילד באומרו דברים, כמו: “עזוב, מה אתה מחכה לו? לך, תהיה עצמאי!” טעות, לא מדובר בעצמאות ובבגרות. הילד שלכם בוגר, הוא פשוט זקוק לחבר.

ההתלבטויות חיוניות עבורם: לבני מזל מאזניים יש את היכולת לראות את שני צידי המטבע, או את שתי כפות המאזניים באופן אובייקטיבי, והם שואפים לקבל החלטות נכונות. אולם מעבר ליכולת, מדובר אצלם בצורך. כלומר, הם חייבים לשים את האמת על כפות המאזניים בכל החלטה – גדולה כקטנה – בין אם מדובר ברכישת מוצר ובין אם בצורך להחליט מה ללמוד או לאן לנסוע. הם שוקלים ושוקלים ושוקלים. למשל, “אני רוצה ללמוד את זה אבל גם זה מעניין אותי מאוד, אז מה עכשיו?”, או “אני אוהב אותה מאוד, אבל גם רוצה להיות חופשי, אז מה עכשיו?”.
למתבגרים ומבוגרים בני מזל מאזניים לוקח זמן רב להגיע לאיזון והרמוניה, ומרוב שקילה והתלבטות של מה לעשות ואיך לעשות (כשבתוך כך הם שואפים גם לרצות את כולם מסביב) – הם לפעמים לא מגיעים לשום החלטה ולכן גם מתפרשים כלא החלטיים. אבל הורים, חשוב שתדעו: ברגע שהילד שלכם מחליט, קשה להזיז אותו מדעתו – דווקא מכיוון שהוא שקל את העניין היטב.
כדי לעזור לילד במזל מאזניים לדעת לקבל החלטות כשיגדל, כדאי כבר מגיל צעיר לצמצם עבורם את האפשרויות. אל תשאלו אותו “את מי מהכיתה אתה רוצה להזמין הביתה?”, או “מה אתה רוצה לאכול לצהריים?”, אלא תנו לו לבחור בין שני חברים או בין שני מאכלים.

ריצוי מול איזון: בני מזל מאזניים הם המרצים של גלגל המזלות. הצורך שלהם בשקט ובשלווה גורם להם לנסות לרצות את הזולת. ומכיוון שהם רואים ומזהים את הצרכים של כל מי שעומד מולם (הורים, חברים, ילדים, בני זוג) הם נוטים לעשות את מה שהשני צריך ורוצה על מנת שישרור שלום.  אבל עקב כך, לא פעם הם מוותרים על מה שהם עצמם רוצים. כך הם נשארים לא מרוצים, מבולבלים וחסרי שביעות רצון. אז מה עושים? איך עוזרים להם להגיע לאיזון? מלמדים אותם שאחרי שהם מזהים את הצרכים של השני, עליהם לעצור ולשאול “מה אני רוצה?”, ואז להחליט. לא להישאר תקוע בהחלטה, אלא להחליט משהו שמתאים גם להם. כלומר, תוכלו לעזור להם ללמוד לשלב את רצון האחר עם הרצון שלהם (למשל, אם החברה רוצה ללכת לחברה נוספת ולשבת אצלה בבית בזמן שבתכם רוצה ללכת לקניון – הנחו אותה לפתרון האפשרי כדי ששתיהן יהיו מרוצות).

הצצה למקרא

מזל מאזניים חל בחודש תשרי ואת יום הכיפורים, שבו נשקלים מעשינו. בהתאם לכך נקבע גזר הדין שלנו לשנה הבאה. הציפייה בעת שקילת המעשים היא שכף המעשים הטובים הי זו שתכריע. לא מצפים מאתנו לאיזון כפות המאזניים, אלא להטיה של הטוב. לכן, הישר והדיוק בסמלי המזל מציינים בהקשר הזה דווקא חוסר תנועה וחוסר תזוזה עד קיפאון (להזכירנו, כי קו ישר מופיע בא.ק.ג כשהאדם מת).

נקודות תורפה בגוף

מבחינה פיזיולוגית, לבני מזל מאזניים רבים ישנה רגישות בכליות. כשדברים לא מסתדרים בחיים בצורה מאוזנת והרמונית, או שהם חיים בתחושה של “אני פראייר” / הרגשת כישלון ואכזבה – עלולות להתעורר אצלם בעיות של זיהומים ודלקות בדרכי השתן, אבנים בכליות, אי ספיקת כליות ועוד, ואף סוכרת (במשמעות של היעדר מתיקות בחיים עבור אותו אדם). ילדים ומתבגרים עלולים לסבול מבעיות כאלה, כולל סוכרת נעורים, בהיותם שיקוף של הוריהם – עקב כך שהם חווים בעיות בזוגיות של ההורים.

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: שיתוף, הרמוניה, שלווה, חברותיות, התחשבות, דיפלומטיות, רומנטיות, בני הזוג הם חלק בלתי נפרד מהם, אינטליגנציה, אובייקטיביות, צדק, ניטרליות.
תכונות שליליות: התחנחנות יתר, התרפסות, חוסר ביטחון, הססנות, שקרים, טיוח, תלותיות, חוסר החלטיות, חוסר מוטיבציה ועצלות (חוסר פעילות), נתונים להשפעות.
תחומי עיסוק אופייניים: תחום המשפט ועריכת הדין; מקצועות הקשורים בעולם היופי והאסתטיקה.

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

לקריאת הטור הקודם: ילדים ומתבגרים במזל בתולה

לכל כתבות העידן החדש של “עשר פלוס”

“כישרון צעיר”: בני עשרה מפגינים את כישוריהם בתחומים שונים 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.