fbpx

הורים מדברים

FUN.SHUTTERSTOCK

 
החופש הגדול אוטוטו מסתיים. בעוד יומיים בלבד המתבגר שלכם יאלץ לקום מוקדם בבוקר, ולחזור לשיגרת בית הספר. איך אתם מתמודדים? האם התחלתם כבר בהכנות או שאתם מאלו שמחכים עד הרגע האחרון? ריקי כהן יצאה לבדוק מה עושים רוב ההורים למתבגרים.

 
אם אתם הורים למתבגרים אתם בוודאי מתחבטים בשאלה: “איך מכינים את הילדים לשגרה?”. ישנם הורים שמתכוננים לנושא מבעוד מועד, ולכן מחזירים את הבית לשפיות כבר בשבוע שלפני תחילת הלימודים. אצלם הילדים הולכים לישון בשעה קבועה, וקמים מוקדם בבוקר. לעומתם ישנם כאלו שמאמינים שאין טעם בהכנה מוקדמת, ומחכים עד תחילת שנת הלימודים כדי להחזיר את הבית לשגרה. אלו מאפשרים למתבגרים להמשיך את החופש הגדול עד הרגע האחרון, וביום הלימודים מעירים אותם בשעה הייעודה. הם מאמינים שיסתדרו איכשהו. אז לאיזה משני הצדדים האלה אתם שייכים?
הורים למתבגרים נרתמו למשימה שלנו, והתנדבו לסייע ל”עשר פלוס” בפייסבוק להבין מהי השיטה המומלצת.

מכינים את הילדים לחזרה לבית הספר

– “שבוע לפני תחילת הלימודים כדאי להתחיל לטפטף את הרעיון שחוזרים לשיגרה: להתחיל לחזור לסדר יום, לעשות קניות לבית הספר (איזה כיף), ויום לפני כן לשאול אותם אם הם זוכרים שמחר מתחיל בי”ס וצריך לקום בשבע. כמו להוריד פלסטר. בסופו של דבר אי אפשר להרגיל לעבור מחופש לבי”ס. לא מאמינה בזה. אין דבר יותר מחזק מהמציאות…”. (אורית שרת פורטר)

– “שלושה ימים לפני החזרה לבית הספר כדאי לחזור לשעות השינה שהיו בזמן הלימודים. קצת חוברות עבודה כדי להסיר חלודה”. (Sharon Ankava)

– “אצלנו זה קשה מאוד ולכן מתחילים יומיים שלושה קודם לכן בהקדמת ההתעוררות ובהקדמת השינה. לא שולחים לישון אצל חברים בשבוע שלפני הלימודים. ביום שלפני כן מבקשים מהם לעזור לארגן את הדברים. זה יוצר תחושה חגיגית והם עצמם מכוונים את ההשכמה בטלפון”. (Tami Limon)

– “קודם כל מתחילים להעיר אותם ב- 12:00 במקום שיתעוררו ב-16:00”. (Ronnie Rosmann)

– “שבוע לפני תחילת שנת הלימודים אנחנו מקפידים על שעת שינה שהיא 23:00 עד 24:00 ,לכל המאוחר, ועמידה עקבית על אכיפת התקנה הזאת. לחלופין – יש את שיטת אפרים קישון (ספר משפחתי, קטע שנקרא “קריאת הינשוף”)”. (Tova Krause)

“אין טעם להתכונן”

– “תכלס אין טעם. אוטוטו חגים ושוב חופש ושוב הבוקר הופך ללילה…” (Galit Ackerman-Barash)

– “הגישה האדלריאנית עבדה אצלנו. לא להעיר אותם. לתת להם לאחר יום אחרי יום אחרי יום. זה באמת עבד”. (Judith Vengerik Eshed)

– “אצלנו שיטת הזבנג וגמרנו הם עייפים ביום הראשון אבל קמים בכל זאת מהתרגשות (גם אם הם לא מודים הם שמחים לראות את החברים), ואז ביום השני הם כבר הולכים לישון בשעה נורמלית בגלל שהם עייפים מהיום הראשון”. (Maya Kadosh )

רוצים להשתתף בדיונים, לכתוב ולהציע טיפים? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו 

הורים שואלים: בקניון עם המתבגרת

השנה החדשה: קודם כול תירגעו

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.