fbpx

ביי ביי פייסבוק

no more facebook. shutterstock

 

שיר החליטה לסגור את הפייסבוק, והיא לא מתחרטת. למה?

לפני כיומיים העליתי תמונה לאפליקציית “אינסטגרם”, שבה ראו שחשבון הפייסבוק שלי נסגר. מיד קיבלתי תגובות. חלקן תומכות, כמו: “יואו מלכה! גם אני רוצה לסגור אבל אני לא מעיזה”, והיו גם תגובות אחרות, כמו: “למה סגרת”?, “מה קרה”?, “מה נכנס בך?”
אז הנה התשובות לכל מי שרוצה לדעת למה סגרתי את חשבון הפייסבוק שלי.
כבר לפני הרבה מאוד זמן רציתי למחוק את הפייסבוק, אבל לא היה לי אומץ. התייעצתי עם חברות והן אמרו שזה יהיה מעשה טיפשי וחסר הגיון. הן הסבירו לי שאני כבר בקושי משתמשת בפייסבוק, אז למה שלא אשאיר את זה פשוט כך, בלי לעשות צעד קיצוני. כמובן שהקשבתי להן והשארתי את המצב כמו שהוא. אמרתי לעצמי, באמת מה זה משנה אם יש לי חשבון פייסבוק ואני לא משתמשת בו?

מורידים הילוך: הילד שלנו לא חייב להיות הצוקרברג הבא!

מעלים הילוך: בני הנוער בישראל כבר לא יושבים בשילוב ידיים 

מסתכלים בכוכבים: ספר חדש על אסטרולוגיה שימושית – במיוחד למתבגרים 

 

לפני כמה ימים דיברתי עם ילד מהכיתה שלי, והוא הראה לי שזו ממש לא בעיה לפרוץ לפייסבוק דרך הסמרטפון. הוא הסביר לי שהעובדה שאני בוחרת  להיות בפייסבוק “פרטית”, כלומר שאף אחד לא יכול לראות את התמונות, את הסטטוסים או אפילו את הצ’אט שלי – לא אומרת כלום. זאת אומרת, אם מישהו רוצה הוא עדיין יכול לראות את כל מה שאני חושבת שאני מסתירה. השיחה איתו ממש הטרידה אותי, והתחלתי לחשוב מה אפשר לעשות. מצד אחד היה לי ברור שצריך את הפייסבוק: צריך להתעדכן ולהראות שאתה תמיד מחובר, יודע על כל מה שקורה וכמובן שאתה מכיר את כולם.
הפייסבוק גם עוזר בשמירת קשר עם חברים שגרים רחוק או אפילו כאלה שגרים ממש לידך. אבל מצד שני, מה זה באמת שווה אם אין לך פרטיות? זה לא באמת משתלם לאף אחד.
מה עוד שכיום קיימות אפליקציות שמחליפות את הרשת החברתית “פייסבוק”. למשל יש את “whatsapp” – שם ניתן להתכתב עם ילדים ולשמור איתם על קשר. בשביל לעלות תמונות יש את “האינסטגרם”. והאמת היא שככל שאני חושבת על כך, אני מגלה שהפייסבוק רק גרם לי לריבים עם חברות וחברים. יותר מדי פעמים מצאתי את עצמי רבה על תגובות לתמונות, על תיוגים, ולא פעם חברים העלו תמונות שלי שבכלל לא רציתי שאנשים יראו.
אני לא אומרת שסגירת הפייסבוק תעלים הכול. אני גם לא אומרת שבעתיד אני לא אחזור לפייסבוק, כי מי יודע מה יקרה עוד שנה, עוד שעה, עוד דקה או אפילו עוד שנייה. אבל בינתיים אני לא שם.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.