fbpx

מזל החודש: בתולה

vingo. shutterstock

 

הבתולות הגיעו לכאן כדי לתקן את העולם. הם אלה שמעירים לאמא אם האודם חזק או הלבוש לא מוקפד, הם אלה שמסוגלים לתקן שוב ושוב את עבודת הסמסטר שלהם כדי שתהיה מושלמת, והם בדרך כלל תלמידים חרוצים, חזקים בחשבון ובעלי חוש טכני מצוין. אבל איך נלמד אותם לראות מעבר לפגמים?

 

ילידי ה-23 באוגוסט עד ה-22 בספטמבר    

הפעם נדרש ממני להעביר את הדברים באופן מסודר, מדויק, קפדני, באריכות ובפרטי פרטים, מכיוון שאני עומדת בפני ביקורת נוקבת וחסרת פשרות – זו של בני ובנות מזל בתולה, הידועים בנטייה שלהם לביקורתיות.
נתחיל בכך שבני המזל הם חברים טובים, ישרים, הגונים וצנועים. בתולה היא סמל לשלמות. לכן מזל בתולה שואף להגיע לשלמות בכל דבר, בכל תחום ובכל זמן – ברמה האישית (אופי), ברמת העשייה, ברמה החברתית, בלימודים ובעבודה. בני מזל בתולה הם הפרפקציוניסטים שבינינו, שעושים כל דבר בצורה מושלמת ומדויקת.
כדי להגיע לשלמות יש לדעת את כל הפרטים, ואכן לבתולה יש ראייה מדויקת לפרטים, שסופה כאמור – ביקורת. בני המזל עובדים עם כל חמשת החושים שלהם, שבדרך כלל הם מחודדים מאוד. הם חרוצים ופועלים, ורוב הזמן נמצאים בעשייה. לרובם, אגב, חשוב מאוד הניקיון, והם מרבים לנקות. מדוע? כי כל גרגר לכלוך הופך אצלם להר, אז הם דואגים שלא יהיו להם “הרים” כאלה.
בני מזל בתולה בדרך כלל חזקים בחשבון, ומכיוון שיש להם זיכרון מצוין לפרטים הם גם ‘אנשי פאזלים’ טובים. אגב פרטים, אצל רוב בני מזל בתולה (ובעיקר בנות המזל) גם הבגדים מלאים פרטים – שכבות או הדפסים, או שניהם יחד, ובדרך כלל יש להם העדפה ללבוש מוקפד, מחויט ומכופתר. תמצאו אצלם הרבה כיסים, דשים, חגורה, צעיף, ועם זאת הלבוש צנוע ונקי. רבים מהם חובבים בגדים בצבע לבן, אך גם אז הם משלבים שכבות וכפתורים.
בני מזל בתולה הם מאוד פרקטיים, לכן הם מתרחקים מרעיונות מופשטים ומחשיבה פילוסופית, ובדרך כלל הם יבחרו ללמוד משהו שייתן להם “מקצוע טוב ביד”.
בגיל ההתבגרות הם תלמידים טובים עד מצוינים, וגם שומרים על נימוסים. למעשה, הבתולות ‘צריכים’ להיות בסדר, ושהכול יהיה בסדר, ושכולם יהיו בסדר.

[fancy_box]

כל הבתולות אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

מזל החודש: בתולה
למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

המלצות להורים

 המתבגר/ת מעיר/ה בלי הפסקה? אל תתרגשו: בני מזל בתולה הם אלה שכל הזמן מעירים, על כל דבר. הם רואים כל שינוי קטן וכל פגם, לחיוב או לשלילה, והם מצפים שאם יש פגם אז נתקן. אלה הם הילדים והמתבגרים שמבחינים, למשל, בכל שינוי בגוון השיער של האם, בבגד החדש שלבשתם או באודם שמרחתם על השפתיים. בדרך כלל זה נחמד ומעיד על ערנות, אך לאורך זמן זה עלול להכביד (תלוי באופי של ההורים). בכל מקרה, יהיה לכם יותר קל איתם אם פשוט תבינו שיש להם צורך פנימי להעיר ולציין עובדות.

 הבהירו למתבגר/ת שאין שלמות בעולם: ההקפדה של הבתולות על כל הפרטים גורמת להם לעתים לראות הכול מהתחלה ועד הסוף, עד לפרט הכי קטן. אולם הרבה פעמים מרוב פרטים ‘לא רואים את היער’, ומרוב שהם ‘נתקעים על פרט מסוים’ הם מתקשים להגיע לתוצאה הסופית. אלה הם למשל הילדים שבתהליך לימוד הכתיבה מנסים לכתוב את האותיות כפי שהן מופיעות בספר, מוחקים ומתקנים בלי סוף כדי להגיע לתוצאה מושלמת, עד שבסוף נוצר חור בדף. כשהם כבר מתבגרים, הם אלה שבודקים ומתקנים את עבודת הסמסטר שוב ושוב, ועלולים למצוא עצמם בסוף מותשים ועם עבודה לא מוכנה. כדי שיהיה לילדים האלה קל יותר בחיים, חשוב שאתם ההורים תעבירו להם את המסר שאין שלמות בעולם! תמיד יהיה משהו יפה יותר, גדול יותר, מדויק יותר, והחשוב הוא שהם יהיו שלמים עם מה שהם עושים ועם כל הצלחה שלהם ברגע נתון. כל עוד התובנה הזו לא תהיה להם ברורה, הם ימשיכו לחיות על מתח עצבים גבוה בנסותם לתקן את העולם.

 השתמשו בכישרון של המתבגר/ת לגלות פגמים: לבני המזל יש יכולת לראות במבט חטוף מה שאחרים רואים רק לאחר התבוננות ארוכה, ולכן גם אי אפשר לרמות אותם. אז הורים יקרים, במקום להרגיש מאוימים ותחת זכוכית מגדלת השתמשו בכישורים האלה לטובת המשפחה. למשל, כשמשהו מתקלקל בבית הם אלופים במציאת התקלה, ולפעמים יודעים גם לתקן. תנו להם. תוכלו גם לקחת אותם אתכם, כדי שיבדקו דבר חדש לפני שאתם קונים. אפילו אם זה בית. כי הם “גלאי פגמים”, וכשיגדלו הם יהיו אלו שמגלים זיופים – אם בכספים, מסמכים, או תכשיטים.

 אל תירתעו מ’חפירות’, אל תשתיקו: הבתולות אלופים בדיבור. וכדי לשמוע סיפור מבן מזל בתולה צריך הרבה סבלנות, כי הם מספרים מההתחלה ועד הסוף עם כל הפרטים בדרך. אז הורים, אל תנסו להשתיק את בני מזל בתולה – גם אם לפעמים מתגלה אצלם דיבור אובססיבי. הבינו, אין זה צורך בתשומת לב, אלא צורך מולד להתבטא. אז חיו את ה’חפירות’ שלהם באהבה, ואפילו עם הומור.

 הניחו לבתולה להתנהל כרצונו בחדרו: מכיוון שהם אנשי הפרטים, גם החדר של בני ממזל בתולה בדרך כלל גדוש בפרטים. אז אל תעשו להם סדר בחדר, ואל תזרקו. רובם מסודרים ואוהבי ניקיון, ואם לא (יש בתולות שהם בדיוק ההפך) – הם מסתדרים נהדר עם כל הפרטים והפריטים בחדרם וזקוקים לכל אחד מהם.

למדו אותו/ה לראות את החיובי, ולהתבונן בתמונה המלאה: בני מזל בתולה ‘מתחפרים’ לא אחת במטלה מסוימת, כמו הכנת שיעורים, ציור שהם עובדים עליו או ניקיון בחדר. אז הנה לכם תרגיל, כדי לעזור לילדכם לזהות את ההתחפרות הזו שלו: קחו דף לבן חלק ונקי מהמדפסת, וציירו עליו בעיפרון נקודה כגודל חוד העיפרון. הראו לילד את הדף ושאלו אותו מה הוא רואה. סביר להניח שהוא יתבונן היטב בדף היטב ויענה “נקודה”.
תפקידכם ההורים הוא ללמד את הילד שהוא רואה דף עם הרבה לבן ונקודה קטנה אחת. מבחינתו, כל עוד הנקודה נמצאת, הדף לא לבן ולא חלק. לכן, הסבירו לו  שגם בחיים תמיד תהיה איזו נקודה או פגם שיפריע לנו לשלמות, ושאולי אפשר לעשות אחרת. ולמה לא כדאי להתחפר? כי בזמן שמנסים להסיר את הנקודה אז קורים שני דברים: מבינים שאי אפשר ומתחילים להתעצבן, ומפספסים הרבה דברים מסביב.
וכעת לנמשל. הסבירו לילד שגם אם יש לו חבר קמצן, למשל, אבל הוא גם: חבר טוב, תלמיד מעולה, תמיד מוכן לעזור, מארח יפה, יש לו חוש הומור, הוא שומע בסבלנות את הסיפורים שלך ומחכה שתסיים את העניינים המתארכים שלך…אם תבטל אותו רק כי הוא קמצן, תפסיד חבר טוב. אז אל תתקן את העולם, תדאג אתה להיות בסדר.

אותו ילד ומתבגר שילמד לראות גם את החיובי, ימצא בבגרותו זוגיות טובה ולא ימשיך וימשיך לחפש את המושלמות שאינה קיימת. כך גם בתחומים נוספים, כמו עבודה או חברים.

מזל החודש שעבר: על אריות בגיל ההתבגרות 

תרבות החוטיני: איך הפכו התחתונים הברזילאיים לתחתוני סבתא?

הורים לילד מחונן יודעים שזה לא פשוט כמו שזה נראה 

הצצה למקרא

מזל בתולה חל תמיד בחודש אלול – חודש הסליחות. בחודש הזה אנחנו נקראים לעשות חשבון נפש, ומכיוון שחשבון נפש נוכל לעשות רק עם עצמנו – יש כאן רמיזה קלה להפנות את חיצי הביקורת פנימה.
אלול הם ראשי תיבות של “אני לדודי ודודי לי” (שיר השירים פרק ו’, פסוק ג’). הפסוק מרמז על כך שבחודש הזה אלוהים קרוב לעם והעם קרוב אליו, כלומר מוכן לשמוע ולקבל את סליחת האדם בפני האל ואת הסליחה של איש מרעהו. לכן, בחודש זה עלינו לפשפש במעשינו לרדת לפרטי פרטים של מה שעשינו, כלומר לעשות חשבון נפש וניקיון במחשבות וברגשות. הניקיון הוא בנבכי הנשמה שלנו – האם היינו בסדר או לא. בניקיון הזה אנחנו מבקשים לפנות דברים ישנים שאנחנו כבר לא צריכים, כמו טינה, עצב ופחדים, שתוקעים אותנו בעבר. חודש אלול, יחד עם הכוח של מזל בתולה הנמצא ביקום, מעניקים לנו את הרצון והיכולת הזו לפשפש, לחפש, לרדת לפרטים, להבין, לשחרר, לבקש סליחה מאחרים ולסלוח ולמחול לעצמנו – כדי שנוכל להתקדם הלאה.

נקודות תורפה בגוף

מערכת העיכול, ושט, קיבה ומעיים. העיכול נעשה במעיים – שם הוא מתפרק לפרטי פרטים. הפרוק הזה נועד כדי לדאוג לכל גוף האדם, לכל המערכות, ולדאוג לכך שכל חלק יקבל את שלו: חלבונים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים. וזהו הרי תפקידם של בני מזל בתולה – להפעיל את כל הפרטים, כדי ליצור שלמות ובריאות טובה.

 פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: אנשי עבודה, חרוצים, אחראיים, בעלי חוש ויכולת טכניים טובים, דקדקנים, סבלניים, שכלתניים, הגיוניים, ענווים; בורכו בתום, בטוב לב, בנתינה, במשמעת ובקפדנות.
תכונות שליליות: ביקורתיים מאוד (עלול להקשות ולהרחיק), פסימיים רוב הזמן (מכיוון שמנסים למצוא שלמות שאינה קיימת; הקפדת יתר, אופקים צרים, יחס וגישה קרים ומחושבים, ביישנות, חוסר ביטחון עצמי, היפוכונדריות, קמצנות, נודניקיות ועצבנות.
תחומי עיסוק אופייניים: אוהבים לעבוד, נוטים לעבודות שרות מכל סוג ובכל רמה (בבתי חולים, בבנקים, במשרדים, בניקיון – גם כבעלי חברות אחזקה; מקצועות עם פרטים, כמו הנהלת חשבונות או יהלומים; מקצועות צנועים, כמו: מכאניקה עדינה, רוקחים, לבורנטים, מורים, כותבים, ועוד.

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.