fbpx

החיים הם סרט

Marina courtesy of  Pasanga. Films India

 

חמישי בערב: פתיחת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק

 ביום חמישי (19 ביולי) ייפתח בסינמטק  תל אביב הפסטיבל הבינלאומי התשיעי לסרטי ילדים ונוער, שבמהלכו יוצגו כ-40 סרטי ילדים איכותיים מכל העולם – רובם אינם מוצגים בבתי הקולנוע הרגילים. הסרטים מגיעים מאירופה, מארה”ב, מדרום אמריקה, מאוסטרליה  וניו זילנד, מהמזרח הרחוק, מישראל, ואפילו סרט אחד הישר ממצרים. בעיניי הפסטיבל הזה הוא הזדמנות מצוינת עבורנו להכיר עולמות חדשים של קולנוע ושל תרבויות שונות שבהן חיים ילדים ברחבי העולם. זוהי גם הזדמנות לצפות בקלאסיקות כמו “הבלון האדום” (צרפת, 1956), “הסיפור שאינו נגמר” (ארה”ב-גרמניה, 1984), “הקיץ של אביה” (ישראל, 1988) ועוד, לצד סרטים חדשים ואפילו סרטי תלמידים. השנה יושם דגש מיוחד על סרטים שנעשו בעקבות ספרים, וכמו בשנים קודמות במהלך הפסטיבל ייערכו גם סדנאות לילדים. ביניהן: סדנת דיבוב וסדנת פסקול לקטנטנים.
טקס הפתיחה יתקיים ביום ה’  בשעה 19:30, בנוכחות שר החינוך שי פירון, וכאמור הפסטיבל יתפרש על כמה ימים. פספסתם? לא נורא. תמיד אפשר לצפות לפסטיבל בשנה הבאה (חלק מהסרטים, בעיקר הקלאסיקות, ישודרו בו שוב). וחוץ מזה, המלצה ממני: אם לא יוצא לכם להגיע לסינמטק, פשוט רשמו לפניכם את שמות הסרטים ושבו לצפות בהם בבית. לפחות חלק מהם ניתן להשיג בדי-וי-די .

# הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב – 24-19.7.2013, מחיר כרטיס: 40 שקל, מחיר סדנה: 40 שקל; מידע מפורט על הסרטים, הסדנאות והמבצעים באתר הפסטיבל

מחפשים סרטים מומלצים למתבגרים? עברו על כל הביקורות שלנו ב”עשר פלוס”

כל הורה רוצה שהילד שלו יקרא, אבל האם עלינו להתייחס לכל ספר כראוי?

קייטנות קיץ ייחודיות לבני נוער – יש גם מחזורים באוגוסט

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.