fbpx

חוצה מגזרים

חוצה מגזרים

 

מכתב לשר החינוך החדש: האסון האמיתי במגזר הערבי הוא הסמרטפון בכיתות

האמת היא שהתכוונתי להציג בפני השר החדש בעיות האופייניות למגזר הערבי במערכת החינוך. כתבתי ומחקתי, ומחקתי ושוב חזרתי לכתוב תלונות על המגזר, ואז חשבתי מהו בעצם האסון האמיתי שבתוכו מתקיים בית הספר שבו אני מלמד. ואתם יודעים מהו? הסמרטפונים בכיתות.
אני תושב הכפר אבו-סנאן, מורה בחטיבת הביניים בכפר, ומלמד בבית הספר הזה כבר 12 שנה. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מחרידה ומדאיגה בבית ספרנו (וככל הנראה גם בשאר בתי הספר בארץ): רוב רובם של התלמידים מגיעים לבית הספר כשברשותם טלפון נייד. אני יודע שמשרד החינוך מודע לתופעה ואף הוציא הנחיות חדשות, כדי להגביל באופן משמעותי את השימוש בסלולרי בקרב התלמידים בשטח בית הספר. אולם לדאבוני המציאות היא אחרת: עדיין, התלמידים, רובם ככולם, מגיעים לבתי הספר כשהם מצוידים במכשירים החדישים ביותר שמשמשים אותם באופנים שונים ובכל מקום אפשרי.
השימוש במכשירים הסלולריים בכיתות מסב לנו נזקים רבים: הוא מסיח את דעת התלמידים מהלימודים, ביחוד בשל הפייסבוק, ומעבר לכך הוא גם גורם לעלייה בסיכון לפתח גידולים ממאירים עקב הקרינה שמתלווה לשימוש במכשיר. ידוע כי ילדים ובני נוער פגיעים יותר מאשר מבוגרים לנזקי הקרינה, ואף קיימת סכנה של פגיעה פסיבית בתלמידים שאינם משתמשים בסלולרי. כמובן שבנוסף על כך, המכשירים מצלצלים לא פעם בזמן השיעורים וכך פוגעים במהלך התקין שלהם ומוציאים מריכוז לחלוטין הן את המורה והן את התלמידים.
נזקים אחרים הנובעים משימוש במכשיר הסלולרי נובע מההשלכות ההתנהגותיות: תלמידים מצלמים באמצעות המכשיר שלהם תלמידים ומורים במצבים שונים, ללא רשותם, ואף משתמשים בהם באופן לא מוסרי ולא אחראי, ולעתים אף מסכן חיים – כשהם מעלים את התמונות לאתרים מסוימים.
לנוכח הסכנות ההתנהגותיות והבריאותיות ובשל הפגיעה החמורה של המכשירים הללו ביכולת הריכוז של תלמידים ומורים כאחד, אני סבור כי יש לדרוש ממשרד החינוך במתכונתו החדשה לאסור באופן מוחלט וגורף הכנסת מכשירים סלולריים לשטח בית הספר, ולא רק להגביל את השימוש בו (מה שנמצא כחסר יעילות עד היום).
בכבוד רב,
בריק באסל

הכותב הוא מורה בחטיבת הביניים אבו-סנאן ב-12 השנים האחרונות

 

אריק, מורה לקולנוע: האם אני אמור לגמול את התלמידים מהפייסבוק? 

לפרויקט השלם: “מכתבים לשר החינוך החדש”

תופעה: סרטוני פייסבוק פוגעניים בקרב בני נוער 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. המצב גרוע לא רק במגזר הערבי. כל ילד בן שנה כבר נחשף לקרינה בביתו מהמכשירים של ההורים שלו, בגן כבר לכולם יש אייפד ובכיתה א’ לרוב הילדים יש סמרטפון (בדרך כלל חדש לגמרי, לפעמים הישן של אבא או אימא). השימוש של הילדים אינו מרוסן והם נחשפים לקרינה כל שעות היום. בלילה הולכים לישון ליד האיפון או כאשר האיפון מתחת לכרית. עוד עשר-עשרים שנה רוב הילדים הללו יפגעו, חלק יהיו רגישים לקרינה. יש להפסיק חשיפת ילדים לקרינה, חייבים להעלות מודעות לנושא. בבתי הספר חייבים לקיים את ההמלצות לאסור שימוש בסלולרי, במחשבים ובנתבים אלחוטיים.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.