fbpx

הארי פוטר למתחילים

הארי פוטר למתחילים

 

הקמע של אונידל | מאת: עינת צפון, איורים: סקוט פינדלאי, הוצאת רימונים

הספר הזה כמו נכתב בהזמנה עבור בני הצעיר. יש בו כל מה שמרתק אותו ומעסיק אותו בחיים, לטוב ולרע: דרקונים ולטאות, חברויות, חלומות, ולצערי גם אזעקות ונפילת טילים. בנוסף על כך, הסיפור עצמו כתוב ברגישות ובתבונה, ולכן הופתעתי לגלות שזהו ספרה הראשון של המחברת, עינת צפון, וטרינרית ואמא לשלושה ילדים.
העלילה עוקבת אחר איל, גיבור הסיפור, אחותו גאיה, והחברות של איל – רוני ורביב. רוני מוצאת אבן קריסטל מיוחדת במינה, בתוכה כלוא דרקון אדום עם עיני תכלת. איל נפעם מהאבן, שהופכת מהר מאוד לקמע, ומניח אותה ליד מיטתו. מאותו לילה יוצאים החברים למסע הרפתקאות משותף בארץ הלטאות – שם הם מנסים לשחרר את אונידל, הדרקון הכלוא, ולהציל את הלטאות מפני הכחדה. המסע הזה מתקיים כולו בלילות, באמצעות חלומות משותפים וזהים של כל החבורה, אך לעתים גבולותיו מיטשטשים עם המציאות ההזויה שבה חיים הילדים. אלו מתגוררים ביישוב בדרום הארץ ונאלצים לרוץ לממ”ד בזמן האזעקות הנשמעות בלילות. אולם כפי שהם מתגברים על כדורי האש בארץ הלטאות, כך הם מתגברים על הטילים בחיי היומיום. הכוח הרב שלהם נגד כוחות הרשע טמון בחברות האמיצה ותחושת ה”ביחד”, כמו גם בכוח הדמיון.
בקיצור: על אף שגיבורי הסיפור הם כבני תשע, לדעתי ייהנו ממנו ילדים בטווח גילאי רחב יותר (הייתי אומרת 13-7) – במיוחד אם הם אוהבים דרקונים ופנטזיה ו/או מתגוררים באזור הדרום. בשלב הבא כבר תוכלו לתת להם לקרוא את הארי פוטר.

קראתם באחרונה ספר שאהבתם במיוחד? ספרו לנו על כך, באמצעות הדוא”ל או בעמוד הפיסיבוק

להמלצות נוספות על ספרים למתבגרים ולבני נוער

למה הילדים שלנו כל כך נמשכים לז’אנר הפנטזיה? 

בני נוער רבים סובלים מדימוי גוף בעייתי

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.