fbpx

בין מתח למציאות

בין מתח למציאות

מלכודת כפולה | מאת: קארין גרהרדסן, הוצאת ידיעות ספרים

בשנים האחרונות אני קוראת בעיקר ספרי מתח. משהו באדרנלין, במסתוריות, בעובדה שאי אפשר להפסיק לקרוא – עושה לי את זה. אבל לא רק בגלל זה. בניגוד לז’אנרים אחרים, ספרי המתח מאפשרים לי להתנתק מכאן ועכשיו. להיות בעולם אחר, נטול פוליטיקה, אקטואליה ועניינים כלכליים. רק כך אני יכולה להתרחק מענייני היום, לקחת הפסקה משאלות שגרתיות כמו “מי יסיע מחר את הילד לחוג”, ולהתרכז בדבר אחד. מי הוא הרוצח?
אבל בספר המתח האחרון שקראתי, “מלכודת כפולה”, לא הצלחתי להתנתק מהמציאות, ולא מכיוון שהספר אינו מותח.
עלילת הספר סוחפת ומעניינת, ובמרכזה עומדת האנה – ילדה בת שלוש – שמתעוררת בבוקר בביתה ומגלה שהיא לבד. היא יודעת שאביה ביפן ושהיא נמצאת בבית עם אמה ואחיה התינוק, אך באותו בוקר אמא שלה פשוט נעלמה. האם היא עזבה אותה? מה האנה אמורה לעשות עכשיו? כאן הסיפור רק מתחיל, כי למחרת בבוקר מוצאת חוקרת המשטרה תינוק חסר הכרה מונח בין השיחים וגופה של אישה. במקביל מדוּוח למשטרה על רצח נוסף – הפעם של נערה על סיפון מעבורת. הספר עוקב שלב אחר שלב אחר פענוח שתי התעלומות, תוך הצגת מערכת היחסים בין הדמויות המרכזיות בעלילה וביניהן השוטרים עצמם.
אין ספק שלא תוכלו להניח את הספר מהיד. הסיפור רווי במתח ובמערכות יחסים ועתיר בדרמות, ומתאר מצבים שבהם נערים מנוצלים על ידי מבוגרים – בעיקר כי אין להם הרבה ברירות. באופן אישי, היה לי מאוד קשה לקרוא את הפרקים שבהם האנה שוהה לבד בביתה יום אחר יום, כשהיא תוהה מה קרה לאמא שלה. ניכר כי הסופרת מכירה ילדים בני שלוש, מכיוון שהיא סיפקה תיאורים מדויקים, ריאליסטים ומכמירי לב של מה פעוט מסוגל ואינו מסוגל לעשות בכוחות עצמו בבית, לצד האופן שבו הוא חושב. בשלב מסוים, האנה מדברת עם פדופיל, ללא ידיעתה, שמבין כי היא לבד בביתה ומנסה לאתר את מקום מגוריה. עם החדשות שאנחנו קוראים חדשות לבקרים (כמו מקרי האונס האחרונים במודיעין עילית), לא פלא שהספר הזה הופך מסיפור מתח מנותק מהמציאות לסיפור אימה אמיתי, אפשרי  ומצמרר.

עוד ספרים להורים: פרוזה, פסיכולוגיה, הדרכה הורית ועוד

ספרים מומלצים למתבגרים ולבני נוער

בריאות: למה כדאי לנו להתחיל לחייך, במיוחד בחורף?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

2 תגובות

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.