fbpx

זהות מינית

זהות מינית

“בני הבכור, בן 20, בילה בילדות את רוב זמנו בחברת בנות. זה נמשך כך עד כיתה י”ב, ובשנה האחרונה אני מרגישה שהוא מעוניין בעיקר בחברת צעירים זכרים. מעולם לא הייתה לו חברה, ובימים האלה הוא מתגורר במעונות של האוניברסיטה. ניסיתי בעבר לפתוח עמו את הנושא של נטייתו המינית (עם אביו לא אעז לדבר על כך), והוא כמובן הכחיש. איני יודעת איך לפתוח את הנושא הזה שוב אחרי שסגר אותו בפניי. כמו כן ברצוני לדעת האם יש סיכוי שהוא טרם גיבש את זהותו המינית? ואם הוא כבר התחיל לבחון את הנטייה שלו כהומוסקסואל, האם יש כל אפשרות להשפיע על כך?
אני רוצה לציין שבבית שלנו יש בדרך כלל אווירה נורמטיבית, בעלי ואני מפגינים הורות טובה דיה. אני אוהבת את בני ולא מוכנה שייפגע, אך מצד שני אם אכן אדע שזה מה שקורה לו (ולנו), כלומר שהוא הומוסקסואל, נראה לי שארגיש שהשמיים נופלים עלי! במיוחד מכיוון שאנחנו מהמגזר הערבי. האם תוכלו להרגיע אותי באיזושהי דרך”? 

[credit] מאת: ד”ר ריבי אפרת, 29.1.13 [/credit]

 מרגש מאוד לחוש במילותייך את הדאגה של אמא. העיסוק בנושא המיניות קשה עבור הורים לילדים, והנגיעה בנושא של קירבה ואינטימיות מעורר מבוכה גם בקרב מתבגרים – בייחוד כאשר זהותם עדיין אינה מגובשת בצורה ברורה. לכן, ייתכן שתצטרכי להמתין עד שהבן שלך יהיה מסוגל לשוחח עמך על הנושא.
קשה לקבוע האם בנך גיבש את נטייתו המינית או לא. נערים ומתבגרים רבים, גם בגיל 20, שואלים עצמם שאלות שונות בנושא, ולעתים אף חווים התנסויות מגוונות כדי לסייע לעצמם בתהליך הגיבוש. במקרה שבנך יגבש זהות הומוסקסואלית ברורה, אני בספק אם ניתן יהיה להניעו מכך. יתרה מזו – ייתכן כי הניסיון להשפיע עליו לשנות את זהותו יגרור השלכות לרעה על מצבו, כמו דיכאון.
ברור כי תחושתך כרגע היא שאם בנך הוא אכן בעל זהות מינית הומוסקסואלית זו תהיה תהום ענקית עבורך ועבור בני המשפחה. להיות שונה בחברה בעלת מאפיינים מסורתיים זו משימה קשה ביותר, אך זו גם הסיבה לכך שבנך – אם אכן יחליט כי הוא הומוסקסואל –  יזדקק לכל תמיכה /עזרה/ליווי שתוכלו להגיש לו. את נשמעת לי אם מודאגת ואכפתית ואני מאמינה שתוכלי לבחור בדרך הנכונה עבור בנך.  ישנם ערבים הומוסקסואליים, גם בארץ וגם בארצות ערב. ישנה התארגנות של נשים לסביות ערביות שנקרא “אסוואת” ומסייעת גם לגברים ערבים הומוסקסואליים.
מעל הכול אני מציעה לך להיות קשובה לבנך, להתבונן בו כמה שיותר (האם פניו כתמול שלשום, או שאולי עובר עליו משהו?). אם האינטואיציה שלך ‘אומרת’ לך שהוא זקוק לך, אני מאמינה שתוכלי להיות שם עבורו לגמרי. בהצלחה!

המשיבה היא פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית קלינית, מומחית בטיפול ומחקר בתחום המגדר והקהילה ההומו-לסבית, מרצה באוניברסיטת חיפה

 פסיכודליה: אף אחד לא תיאר לעצמו שהיא נערה מוכה 

הנער חזר בתשובה, איך מגשרים על הפערים במשפחה?

האם אנחנו באמת מכשירים את ילדינו לעצמאות כלכלית? 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.