fbpx

חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?

 

השבוע האחרון הוציא מהכלים את כל התלמידים האופנתיים בארץ. אמא לחצה עליהם ללבוש שכבות, הם העדיפו לקפוא בקור ורק לא להיראות לא מעודכנים אופנתית. אז הסערה אמנם מאחורינו, אבל החורף לא: כך תקפידו על תלבושת אחידה בלי להתכחש לתכתיבי האופנה

 

 הורים לילדים בכל גיל יסכימו על כך שהמשימה החשובה ביותר בחורף היא לשמור על הבריאות. על פי הרפואה הסינית, כמו גם על פי האמונה היהודית-פולנית, חייב כל ילד או ילדה להתעטף בשלוש שכבות לפחות כדי לשמור על חום גופו. אם לא, הוא עלול חלילה לחטוף שפעת, שתגרום לו אגב להפסיד לא מעט לימודים. “שכבות” הן שם המשחק לא רק אצל תלמידי בית הספר, אך בעיקר אצלם. כי בגיל ההתבגרות הם נוטים להסיר מעצמם עוד שכבה ועוד שכבה רק כדי להישמע לתכתיבי האופנה. הכוונה היא לאותם תכתיבים שגורמים לבנות הצעירות שלנו לזנוח את הטרנינג העבה והפשוט לטובת השאיפה להיראות כמו ריהאנה בקליפ ניו יורקי ממוצע. או כאלה שגורמים לבנים הצעירים שלנו לוותר על גופייה וסווצ’ר חמים בהשראת מראה הראפר האופנתי שעוטה קפוצ’ון על חולצה דקה. חברות האופנה הפונות לצעירים יודעות את כל זה, ולכן ניסו ליצור השנה קולקציות “תקניות” שיתאימו גם לבית הספר – בו מונהגת תלבושת אחידה. כך תעזרו לחבר’ה שלכם להכניס קצת צבע, קצת חום והרבה שיקיות טרנדית לאימונית האפורה עם הסמל.

שני זוגות מגפיים

כל אמא יודעת שבחורף הכול מתחיל ונגמר בכפות הרגליים. “כשחם ברגליים חם בכל הגוף”, אמרה לי פעם סבתי (דווקא לא פולניה), וכמה שהיא צודקת. לכן, לפני הכול צריך לדאוג למגפיים ראויים, רצוי מחממים ועם פרווה פנימית, או למגפי גומי צבעוניים במקרים שבהם הדרך לבית הספר (או החצרות) רצופה בשלוליות. צריך להודות שלמתבגרת הממוצעת קצת קשה להסתפק בזוג אחד, גם בשל הצורך שלה לגוון בצבעים ובצורות שהיא עוטה על כפות הרגליים (בייחוד עם התלבושת האחידה), וגם כדי שתהיה לה אפשרות לזוג מגפיים רזרבי. בינינו, שבוע גשום כמו זה שעברנו הותיר כל זוג מגפיים פרוותי במצב רטוב מאוד כבר אחרי יציאה אחת לרחוב.

מעיל אופנתי על בגד חם

מעילי הטרנץ’ הם אמנם אופנתיים, אך עבור תלמידות בית הספר הם לא ממש פרקטיים למרות יופיים. מכיוון שרוב מעילי הטרנץ’ אינם מחממים מספיק, רצוי להעדיף את מעילי הפוך. אולם מי שרוצה להישאר אופנתית יכולה לבחור בג’קט דמוי עור, המופיע גם בגזרות לנערות, וללבוש אותו על שכבה צמרירית מחממת במיוחד.

טרנינג אאוט, סירט אין

הטרנדים החזקים ביותר באופנה הם מכנסי הסירט, שמתפקדים כמכנסי הספורט החדשים. מדובר במכנסיים עם בד נעים אך דק במיוחד (יש הלובשות מתחתיו טייץ או גרביון צמר בימים קרים), שניתן ללבוש בליווי קפוצ’ון לבית הספר או עם חולצה עדינה יותר לבילוי בקניון אחרי הלימודים. למבוגרים שבינינו הם יזכירו שרוול, לבנות הצעירות הם יזכירו את הקליפ החדש של מדונה.

חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?
מגפיים של קרוקס. צילום: אלי לביא
חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?
S.WEAR. צילום: דרור בן נפתלי

המשבצות חוזרות!

זוכרים את החולצה המשובצת שלבשתם בתיכון? למען האמת היא חזרה לאופנה כבר בחורף הקודם, וכנראה שאין לה כוונה להיעלם. מדובר כמובן בשדרוג של חולצות הפלנל הגבריות משנות השבעים והשמונים. אם אנחנו לבשנו אותן פתוחות על גופיית פלנל לבנה, היום התלמידים (בייחוד התלמידות) נוהגים ללבוש אותן כשכבה תחתונה מתחת לסווצ’ר של בית הספר ונותנים לצווארון המשובץ לבצבץ החוצה – כמובן עם ג’ינס תואם. כך מתקבל מראה שיקי ממש כמו בסדרות האמריקאיות.

חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?
סימפל לייף. צילום: קובי מהגר

 אופנה נצחית: קפוצ’ונים וסריגים

אי אפשר לקחת מהקפוצ’ון הסטנדרטי את תהילת העולם שלו, אבל בהחלט ניתן לשדרג את הסווצ’ר עם הכובע ולהפוך אותו למשהו אופנתי יותר המתאים לבנים ולבנות. שימו לב לסווצ’רים ולקפוצ’ונים הממלאים את הקולקציות הצעירות ברשתות – רובם חלקים ואחידים, כדי שיתאימו לרוב בתי הספר, אך הצבעים חזקים. הקפוצ’ון הוא אביזר אידיאלי לתלמיד הישראלי, מכיוון שבימים לא גשומים ובהירים יחסית (בחורף הישראלי לא חסרים ימים שבהם השמש יוצאת החוצה) הוא יכול לשמש כתחליף אפקטיבי למעיל. אגב, לילדים שתמיד חם להם (כמו שאני הייתי) ושזקוקים למרחב תנועה, כדאי לבחור בקפוצ’ון חם בגזרת ווסט עם כובע המגן מפני גשם, ללא השרוולים (מעין מעיל קצר). בסופו של דבר, גם אמהות מודאגות יודעת שאזור החזה הוא זה שצריך להיות חם ועטוף.

חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?
גאפ. צילום: טל טרי

לתלמידים שאוהבים סוּדרים כדאי לשים לב לכך שהסרוגים מפעם חזרו לאופנה (אולי אפילו לאמא או לאבא יש אחד כזה, ששמרו מילדוּת). הכוונה היא לאותם עיטורים צבעוניים המזכירים את סוּדרי הכריסטמס המוכרים.

חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?
קאלה. צילום: ניר יפה

מי שחם לה מדי יכולה להסתפק בקרדיגן דק עם כפתורים, שאותו מקובל היום ללבוש מעל חולצת טי (חולצת בית הספר) ומתחת לכל קפוצ’ון סטנדרטי. גם כאן המוטו הוא: “כמה שיותר צבע, כך יותר אופנתי”. שיהיה חורף חם!.

חורף אופנתי חם: להתלבש תקני לבית הספר ולהיראות אופנתי/ת. יש דבר כזה?
רנואר. צילום: קית גלסמן

 

מה הקשר בין אופנת בני נוער לבין אג’נדה חברתית?

באיזה גיל צריך להתחיל להשתמש בקרם לחות לפנים? 

סביר להניח שהילד שלכם מתעסק בסמארטפון שלו בזמן השיעור

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.