fbpx

בילוי עם גבולות

בילוי עם גבולות

הילד שלכם יוצא לחגוג? 6 דברים שאתם חייבים לעשות!

אם גם אתם הורים למתבגר, סביר להניח שהחששות שלכם מרקיעים שחקים ערב הסילבסטר. אתם בטח חוששים מפני האפשרות שאווירת החג המיוחד הזה, שמהולה בהרבה אלכוהול, תגרור את ילדכם לשחרור מעצורים ואיבוד שליטה. האמת? החשש שלכם בהחלט מבוסס על המציאות. היום, שתיית אלכוהול היא אחד הבילויים המועדפים על בני הנוער בישראל, עד כדי כך שחלק מהם מציינים שבלי אלכוהול אין בילוי.  איך נוכל לנווט בין הדאגה והצורך להישאר עם היד על הדופק, לבין הרצון להעניק למתבגרים שלנו את העצמאות הנחוצה להם כל כך?

1. תאמו ציפיות: אל תצאו מנקודת הנחה שהילד שלכם יודע בעצמו מה מותר ומה אסור, שוחחו עמו על כך והסבירו לו באופן ברור מהם הגבולות שלו. אם הוא צעיר, לדוגמה, הבהירו שאתם לא מרשים לו לשתות שום אלכוהול או להסתובב בגנים ציבוריים בשעות הלילה. הסבירו לו גם מדוע אתם אוסרים זאת, הוא זקוק לתשובות מספקות.
2. בקשו דף קשר: חייבו את המתבגר לתת לכם את רשימת החברים שעמם הוא יוצא בערב, כולל מספרי הטלפון שלהם ושל הוריהם, כדי שתוכלו ליצור עמם קשר במידת הצורך.
3. בררו פרטים: ודאו שאתם יודעים לאן המתבגר יוצא וקחו את כתובת המועדון. הבהירו לו את מחויבותו להודיע לכם מיידית על כל שינוי במקום הבילוי.
4. סכמו מראש מתי תדברו במהלך הערב: סכמו על פרק זמן שיהיה מקובל עליכם ועליו, שבו תשוחחו ממקום הבילוי. סכמו גם שעת חזרה הביתה, ושהוא יודיע לכם על כל שינוי. אמרו לו מה יקרה אם לא ייווצר ביניכם קשר: שתצטרכו להגיע למקום הבילוי כדי לבדוק לשלומו ואולי אף לאסוף אותו משם.
5. תנו לו חיזוקים: אמרו לו שאתם סומכים עליו, וכי אתם יודעים שהוא נבון, חכם ואחראי (והתכוונו לכך כמובן).
6. קבלו אותו עם שובו: חשוב מאוד כהורים שתהיו שם ברגע שהילד שלכם חוזר מהבילוי, בין אם תישארו ערים עד שהוא יחזור ובין אם תדרשו שהוא יעיר אתכם עם שובו. כך הוא ידע שקיים עבורו פיקוח הורי רציף.

הכותבת היא יועצת משפחתית, מאבחנת ציורי ילדים ומנחת קבוצות הורים בכירה מטעם המרכז להורות ומשפחה בבית הספר ללימודים מתקדמים בסמינר הקיבוצים

שוטים בסילווסטר

מה בני הנוער מחפשים בגינות ציבוריות?

בסדרה “אופוריה” כבר צפיתם?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.