fbpx

מי צריך גוגל?

מי צריך גוגל?

 

האנציקלופדיה של ההמצאות | עורך: אלישע בן מרדכי, הוצאת ידיעות אחרונות, ספרי חמד, אסטרולוג

לרבים מהילדים שלנו יש מין חיידק כזה בראש שנקרא “להמציא”. זה מתחיל כבר בגיל גן חובה, ואם לא תפריעו להם, החיידק הזה ילך ויתחזק בשנות בית הספר היסודי. יש ילדים שזה לא ידעך אצלם אפילו בגיל חטיבת הביניים והתיכון, ובבגרותם הם יהפכו לממציאים דגולים ועשירים (מי אמר צוקרברג?). בגיל הילדות וההתבגרות המשיכה לעולם ההמצאות חזקה מתמיד, בזכות חוש הדמיון והסקרנות שעדיין מפותחים מאוד. לכן כדאי לחשוף את הילדים שלנו בשלב הזה לספרים וסיפורים על ממציאים והמצאות שונות.
ספר חדש ועב כרס שיצא באחרונה מרכז בתוכו מגוון רחב של המצאות מאינספור תחומים: כלים, חקלאות, אנרגיה, ביגוד, חומרים, בנייה, תקשורת, תחבורה, רפואה וצבא. רוב ההמצאות הם של דברים שמישים, שהפכו עבורנו למובנים מאליהם ולא בטוח שנתנו עליהם את הדעת. למשל: איך המציאו את המלט, המשמש לבנייה? איך היה נראה סטטוסקופ כשעולם הרפואה היה בחיתוליו? מתי הומצא הרמזור? איזו דרך עבר הקולנוע מאז הראינוע? איך מתבצע תהליך פסטור המזון ולמה הוא נקרא כך? איך הומצאה הרשת החברתית ואילו המצאות הובילו אליה?, ועוד ועוד. אייזק ניוטיון, אלפרד נובל, תומס אדיסון ולאונרדו דה וינצ’י הם בין הממציאים הרבים ומעוררי ההשראה שמוזכרים בספר.

בקיצור, מדובר בספר מועיל בהחלט, שכדאי להחזיק בבית ועשוי לשרת את הילדים (וגם אתכם) לאורך שנים. רק חבל שהוצאה גדולה ומבוססת כמו “ידיעות אחרונות” מרשה לעצמה להוציא ספר עם כל כך הרבה טעויות הגהה. מישהו צריך לבשר להם על ההמצאה שנקראת “עורך לשוני”.

ספר מומלץ להורים: “העיניים הצהובות של התנינים” 

ילדים ממליצים: על “יומנו של דרק פאלון”

הצצה לחיים של מתבגרים הפעילים בתנועות נוער

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.