fbpx

דיאלוג עם מתבגרים

דיאלוג עם מתבגרים

איך לדבר כך שהמתבגרים יקשיבו ולהקשיב כך שהמתבגרים ידברו / מאת אדל פייבר ואליין מייזליש, הוצאת לייף סנטר 2010

פייבר ומייזליש, צמד האמריקאיות שחיברו בעבר ספרים רבים בנושא יחסי הורים וילדים, משתפות פעולה גם בספר הזה, שיצא בשנה האחרונה בהוצאת לייף סנטר ומוקדש כולו למערכת היחסים שלנו עם בני העשרה. השתיים, שצברו להן שם כמומחיות ביחסי הורים וילדים ואף מעבירות סדנאות בתחום, מנסות לפלס דרך עבור ההורים לבניית יחסים קרובים, גלויים ורוחשי כבוד עם המתבגרים שלהם.
אם קראתם כבר את רב המכר הקודם של המחברות, “איך לדבר כך שהילדים יקשיבו ולהקשיב כך שהילדים ידברו”, המתייחס לקשר שלנו עם הילדים בגיל צעיר יותר, הרעיון הכללי כבר מוכר לכם, אולם כאן כאמור ישנה התאמה של התאוריה לחוויית ההתבגרות.
ההורים יוכלו ללמוד כיצד לבטא כעס כלפי המתבגר מבלי לפגוע בו; כיצד ליישב קונפליקטים בדרכי נועם; כיצד לעודד את המתבגר להביע את דאגותיו, לשתף פעולה, ליטול אחריות ועוד. המתבגרים יוכלו ללמוד מהספר (אם ישכילו ויסכימו לקרוא בו) כיצד לתקשר עם הוריהם בצורה טובה יותר; באיזו דרך להביע את אי הסכמתם כלפי ההורים בדרך נעימה ומכבדת את הזולת, ועוד.
המחברות דנות בנושאים כמו רגשות, עונשים, חברים, משפחה, מיניות ואפילו סמים. לא תמיד הכל מצליח כשמנסים ליישם בבית, אבל בהחלט שווה לנסות לאמץ את הגישה הכללית, בייחוד אם המתבגר משתף פעולה ומוכן לקרוא יחד אתכם עצות יעילות המשולבות בספר.
יש לציין כי סדנאות ברוח התובנות והכלים השזורים בספריהן של פייבר ומייזליש מועברות להורים על ידי לייף סנטר – המרכז להורות מקושרת בישראל
www.lifecenter.org.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. לפעמים דיאלוג עם המתבגר לא מתקדם. לפעמים אנחנו יכולים לדבר אליו ומרגישים שהמילים שלנו לא נקלטו, שהוא במקום אחר, שהגענו למבוא סתום. התרגלנו להאמין שמרד הנעורים הוא תופאה נורמטיבית ואין מה לעשות. אבל רק בגלל שזה נורמטיבי זה לא אומר שזה נורמלי או טבעי. העולם השתנה מתחת לאפינו. ויחד עם השינוי הזה, תהליך ההתבגרות משתבש פעמים רבות, אלא אם אנחנו מודעים לנסיבות הרצויות התומכות בהתבגרות בריאה. הדיאלוג עם המתבגר כן אפשרי אם התהליך של ההתבגרות אכן פעיל ולא תקוע. כדי להבין את זה — מה השינוי בחברה המודרנית? למה מתבגרים נתקעים? איך אפשר לעזור להם לצאת מהתקיעות? כדאי לקרוא את הספר “איחזו בילדיכם” מאת דר’ גורדון ניופלד.
    בברכה,
    שושנה הימן
    [email protected]

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.