fbpx

הדוח המעודכן של עלם

הדוח המעודכן של עלם

יותר נוער בסיכון, יותר פגיעות באמצעות האינטרנט

על פי הדוח מעודכן של עמותת עלם, המתפרסם בימים אלה, במהלך שנת 2011 חלה החמרה במצבי סיכון ומצוקה בקרב בני נוער. אחד הגורמים המרכזיים: העלייה בשימוש ברשתות החברתיות. מהדוח עולה עוד, כי חל גידול של 50 אחוז במספר הילדים מתחת לגיל 14 הפונים לעמותת עלם; שיעור בני הנוער המעורבים באירועי אלימות פיזית ואלימות מינית עלה ב-13 אחוז; שיעור הצעירים מעל גיל 18 הפונים לעלם בשל היעדר מסגרת חינוכית, צבאית או תעסוקתית גדל ב-15 אחוז.

הדוח מראה כי זירת השוטטות של בני הנוער ברחוב התרחבה אל האינטרנט והרשתות החברתיות –  מגמה שהתגברה משמעותית בשנת 2011 בשל התעצמות הזמינות, באמצעות מכשירי הסלולר והאינטרנט (ובפרט הרשתות החברתיות). על פי הדוח, עלייה של כ-18 אחוז נרשמה בפניות העוסקות בתופעות של פגיעה ואלימות מינית – אליהן נחשפים בני נוער דרך אתרי אינטרנט שונים וברשתות החברתיות.
נשיאת עמותת עלם, נאוה ברק, אמרה בעקבות הדוח: “תופעות מסוכנות שקיבלו ביטוי בעיקר ברחוב ובזירות מחוץ לבית, הופכות לנפוצות יותר בזירה האינטרנטית ומכניסות אל מעגל הסיכון בני נוער רבים נוספים הנחשבים נורמטיביים”. לדבריה, תופעות כמו חרם חברתי, בריונות, אלימות מילולית ומינית, גילויי נטיות אובדניות, הימורים וזנות – כל אלה הופכות זמינות ונפוצות יותר ויותר בזירה האינטרנטית, בזמן שבני נוער הנחשבים נורמטיביים נחשפים אליהן.

השבוע יצא לדרך פרויקט “דגל אורות התקווה” של עמותת עלם, במטרה להעלות את המודעות לנוער בסיכון ולמצוקות של בני נוער. במסגרת הפרויקט יצאו ניידות הידידות של העמותה מכל קצוות המדינה כשהן מלוות בני נוער ומתנדבים, ועלו לירושלים לביתו של נשיא המדינה – שמעון פרס. בטקס חגיגי שהתקיים בבית הנשיא, הגישו לו הנערים תקוות שנאספו במיוחד מאלפי בני נוער בפרויקטים השונים ברחבי הארץ.
עמותת עלם פועלת ב-40 יישובים ברחבי הארץ. במהלך שנת 2011 היו בקשר טיפולי רציף עמה כ-20,000 בני נוער במצבי סיכון שונים.

# לתרומת 10 שקלים והדלקת נורה בדגל, היכנסו לאתר האינטרנט www.hadegel.org או שילחו‏ SMS עם המילה “עלם” למספר 2886 או חייגו ל-2886*

נתונים מהדוח השנתי הקודם של עלם

האח הגדול: הצצה לחיים המשפחתיים של נער בסיכון

עלייה ניכרת גם במספר בני הנוער המעורבים בזנות


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.