fbpx

יום שישי ה-13

יום שישי ה-13

המתבגרים מתים עליו! בסינמטק הרצליה מזמינים אותם לערב סרטי אימה

המפגש של ה-13 בחודש עם יום השישי הביא עמו מסורת של אמונות תפלות, הגורסת כי מדובר במפגש קטלני שמהווה מרשם מנצח לצרות ואסונות. סינמטק הרצליה מציין את היום הזה בערב סרטי מתח ואימה במיוחד לצעירים.

את “מיזרי” ו”קארי”, על פי ספריו של סטיבן קינג, אתם זוכרים? אם לא, אולי (רוב הסיכויים שלא!) המתבגרים שלכם יסכימו לצרף אתכם לבילוי. וגם אם כבר צפיתם בסרטים האלה, קחו בחשבון שבמרחק השנים יכול להיות שתגלו שאתם כבר לא אמיצים כמו בימי התיכון. לי זה קרה באחרונה כשצפיתי בסרט “מיזרי” ושאלתי את עצמי איך לעזאזל הוא לא גרם לי לסיוטים בלילות בגיל 16 (ואולי כן ופשוט הדחקתי?).

ובכל זאת תזכורת קטנה, לאלו מביננו שסימני השכחה כבר התחילו להפציע במוחם (לידות וזה…):

הסרט “מיזרי” עוסק בסופר ידוע ואהוב שניצל מתאונת דרכים. כשהוא מתעורר מהעילפון, הוא מגלה שהוא מרותק למיטה של האישה שהצילה אותו. האישה הזו מתגלה כעצבנית וילדותית, אך גם כמעריצה מספר אחת של הסופר הפצוע. כשהוא מתוודה בפניה שבספרו האחרון הוא החליט לחסל את הגיבורה החביבה עליה, היא מחליטה לשכנע אותו לשנות את סוף הסיפור. בימאי: רוב ריינר. שחקנים: קתי בייטס, ג’יימס קאן ולורן באקול.

סרט הפולחן “קארי” הוא מותחן אימים ציני אודות נערה תמימה בעלת כוחות שטניים, ונקמתה הנוראה בתלמידי כיתתה שנהגו ללעוג לה (מחרימים, ראו הוזהרתם!). הסרט משלב בין סרט התבגרות עדין, דרמה פמיניסטית וסרט אימים אכזרי – המשווה בין הרוע הבסיסי הטמון כביכול בבני הנוער לסכנה הגלומה בקנאות דתית. יש בו שלל סצנות לא נעימות, אך הוא גם מבדח להפתיע.

במאי: בראיין דה פלמה. שחקנים: סיסי ספייסק, ג’ון טרבולטה, איימי אירווינג וננסי אלן.

# יום שישי השחור – סינמטק הרצליה, 13.01.12, מומלץ לשריין מקומות ישיבה מראש! מספר הטלפון לקניית כרטיסים והזמנות בסינמטק:  09-9565008

גדול עליכם סרטי אימה? לכו על פינגווינים מרקדים

מה כל כך מושך אותם לז’אנר הפנטזיה

הילדה רוצה שהחבר שלה יישאר לישון, מה עושים?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.