fbpx

מלקות למידה לתקווה

מלקות למידה לתקווה

עמותת מרום: הרצאה להורים לילדים עם לקויות למידה על יישום מודל “התקווה”

עמותת מרום – העמותה לחינוך וקידום לקויי למידה, מקיימת הרצאה עבור הורים לילדים עם לקויות למידה ואנשי מקצוע העוסקים בתחום, העוסקת ביישומים הפרקטיים של מודל “התקווה”. מאחורי המודל עומדת אורלי אידן – דוקטור לפילוסופיה שחקרה את נושאי תפיסות התקווה, האני והאווירה משפחתית בקרב תלמידים עם לקויות למידה ותלמידים ללא לקויות. הרצאתה של אידן תעסוק ביישומים פרקטיים שיש למודל “התקווה”, בכל הנוגע לטיפוח היכולת של לקוי הלמידה להשתלב באופן הרצוי בחברה שבה הוא חי – ובתוך כך לחוש סיפוק והנאה מתרומתו לעצמו ולסביבה. המחקרים שיוצגו בהרצאתה של ד”ר אידן בחנו את כשירותם האקדמית והחברתית של תלמידים, רגילים ובעלי צרכים מיוחדים, ואת התרומה שיש לתפיסות עצמיות רגשיות וחברתיות ולאקלים המשפחתי על הישגיהם הלימודיים ועל היחס שלהם למונח “תקווה”. מודל זה נמנה עם מודלים נוספים הבוחנים גורמי סיכון וגורמי הגנה לניבוי הסתגלות של תלמידים, מבלי להתעלם מהתפקיד שממלאים ליקויים, תכונות אופי וקשיים.

התקווה היא כוח פנימי, שיש בו מרכיב מולד אך הוא גם ניתן לטיפוח ולהעצמה, והוא שגורם לנו לרצות לפעול – כלומר מהווה תנאי בסיסי למוטיבציה. כמשאב, התקווה שואבת ממקורות של ידע ושל רגשות חיוביים, שבסיס קיומם מותנה כבר בהתפתחות יציבה של ילדות, של סביבה, של חינוך ושל ערכים. כדי שהילד או הנער יוכל לשאוב מחוויות חיוביות, עלינו לספק עבורו כאלה. חקר התקווה מספק זווית ראייה חשובה בהבנת קשרי הגומלין הדינמיים בין גורמים רגשיים, חברתיים ולימודיים לבין נכונותם של תלמידים להתייחס לקשיים כאל אתגר הראוי להשקעת מאמצים.

# מודל “התקווה” ותרומתו לאקלים המשפחתי – הרצאה להורים לילדים ובני נוער עם לקויות למידה, מתחם בית ספר תיכון מרום (עמותת מרום), הכפר הירוק, רמת השרון, 12.01.12 (יום ה’) בשעה 20:30. דמי כניסה: 50 שקל, לפרטים נוספים

גם למבוגרים עם לקויות למידה יכול להיות קל יותר

5 כללי מפתח להורים, לתמיכה בתהליך האבחון של הילד

חנוך לנער על פי גבולו: ילדים שונים צריכים גבולות שונים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.