fbpx

שוקולד בחנוכה

שוקולד בחנוכה

סדנת שוקולד לנוער בחופשת חנוכה

לצערי אני נמנית עם המכורים לשוקולד. זו התמכרות של ממש – כזו שמחייבת אותי להצטייד תמיד בשוקולד לעת צרה (רצוי מריר ואיכותי, אבל ברגע של קריז הכול הולך). לעומת זאת, על הסופגניות של חנוכה אני יכולה לוותר בקלות. לכן, פעילות משפחתית של שוקולד היא בדיוק התשובה עבורי לימי החג. בחוות השוקולד “גליתא” שבקיבוץ דגניה ביקרתי לא אחת, ובכל פעם אני מתפעמת מחדש מהעולם המופלא שעומד מאחורי המתוק הזה. כן, חוץ מהרבה מאוד קלוריות יש בשוקולד משהו קסום ומרתק באמת (מה שלא תוכלו להגיד על סופניות, תודו) – שלא בכדי מושך אליו כל כך הרבה אנשים, בכל הגילאים.

“גליתא” ממוקם בבית אבן עתיק וכפרי, ולמבקרים בו מוצע בילוי מהנה שכולל צפייה בסרט המספר על שלב הכנת השוקולד (משלב הפרי על העץ ועד הפרלין) ומגוון של סדנאות שוקולד לילדים, לבני נוער ולמבוגרים. מבעד לחלונות ראווה אפשר להציץ בעבודת השוקולייטרים במפעל של “גליתא” בזמן אמת, ואם לא תשבעו מהשוקולד שתלקקו בסדנה – תוכלו להתרווח בבר קפה שמציע מגוון מתוקים (כולל גלידות הבית), או לרכוש לכם מוצרים מתוקים הביתה מחנות המפעל שבמקום. במהלך חופשת חנוכה תוכלו להצטרף להדלקת נרות חגיגית מדי יום בשעה 17:00, ולהרים כוסיות שוקולד מלאות בשוקו מתוצרת הבית (ככה גם לא תהיה לכם בעיה לנהוג בחזרה).

אם אתם מגיעים עם מתבגרים, הם יוכלו ליהנות מסדנת הנוער, שמאתגרת יותר מהסדנה לקטנטנים. בסדנה הזו מכינים המשתתפים חנוכייה משוקולד על מקל וממתקי סביבונים מוופל ושוקולד: בשלב ראשון הם יקבלו שוקולד נוזלי, שאותו יצקו לתוך תבנית של חנוכייה על מקל. בהמשך, בעזרת מכחולים, צבעי השוקולד וסוכריות צבעוניות ידליקו המשתתפים את השלהבת בנרות החנוכייה ויהפכו אותה למוארת. נשאר להם רק לקרוץ סביבונים מבסיס ופל עם קרם אגוזים, לעטוף אותם בשוקולד ולקשט. בין לבין אפשר לטעום וללקק, אבל בתום היצירה הם יצטרכו קצת סבלנות עד שהיצירות המתוקות יתקשו בתנור. לבסוף, כל אחד מהם יקבל קופסת קרטון אישית עם שמו – ובתוכה כל היצירות המתוקות, שאותן אפשר לקחת הביתה ולכבד מעט את ההורים והאחים הקטנים.

# לגעת באור – סדנת נוער לרגל חנוכה בחוות השוקולד גליתא, קיבוץ דגמניה ב’ בעמק הירדן, 29-21.12, משך הסדנה כ-45 דקות, מחיר: 45 שקל למשתתף, לגילאי 8 ומעלה

לא סופגניות ולא שוקולד? אז בטח אתם אנשי הסושי

חמישה כללים לחופשת חנוכה עם הילדים

הבת שלך סובלת מכאבי מחזור? קבלי את פתרונות הרפואה הסינית



עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.