fbpx

אלכוהול: הקשר לבריאות המוח

אלכוהול: הקשר לבריאות המוח

הידיעה הבאה רלוונטית דווקא אליכם, ההורים (וגם הסבים), ולא לילדיכם. עד היום מחקרים הוכיחו כי צריכה מתונה של בירה לבנה בקרב מבוגרים תורמת למניעת כבד שומני, מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב (בשילוב עם פעילות ספורטיבית), מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן הכליה, מגינה מפני סוכרת ואפילו מחזקת את המערכת החיסונית (בעיקר בקרב נשים). כעת ניתן לדבר על סגולה נוספת: מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שצריכה מתונה של אלכוהול בכלל ובירה לבנה בפרט, מפחיתה את הסיכוי לחלות בשיטיון (דמנציה). אחד המחקרים הללו קובע כי בירה לבנה מעניקה הגנה קוגניטיבית לטווח ארוך, ואף מפחיתה בכ-37 אחוז את הסיכוי של מבוגרים, בגילאי 75 ומעלה, לחלות בשיטיון. עקב כך החוקרים ממליצים למבוגרים על שתייה של 8-14 יחידות אלכוהול בשבוע.

לא בכדי הבירה הלבנה הפכה בשנים האחרונות  לטרנד בריאותי. היא פופולרית בקרב ספורטאים וציבור שוחרי הבריאות, הנוטים לשלבה באופן סדיר בתזונה היומית. הדגש הוא כמובן על המינון – וכמו בהרבה דברים, גם כאן הגזמה בהחלט יכולה להזיק.

סקירת המחקרים על אלכוהול ושיטיון פורסמה בכתב העת המדעי האמריקאי לפסיכיאטריה גריאטרית: www.nytimes.com/2009/09/01/health/research/01aging.html

אולי יעניין אתכם גם:

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.