fbpx

נוסעת לרקוד

נוסעת לרקוד


בתי, בת 12, משתתפת בחוג ריקוד, ובחנוכה הקרוב נוסעת הקבוצה להופיע בפסטיבל באילת. שם היא אמורה ללון בבית מלון עם קבוצות ריקוד נוספות ולמחרת כאמור להופיע. מן הסתם הנסיעה הזו חשובה לה מאוד, אבל בכל זאת אני מתלבטת אם להרשות לה מכיוון שיש לי חששות בעניין. אני מוטרדת מכך שהיא תהיה לבד כל כך רחוק מהבית, ותצטרך להסתדר לגמרי בכוחות עצמה. מפחיד אותי לדוגמה שהיא תטייל בעיר עם חברות ותישן בחדר במלון, ואין לי מושג עד כמה תהיה במקום השגחת מבוגרים. ומה יהיה אם היא לא תרגיש טוב – בייחוד לאור העובדה שהיא סובלת מאסתמה? ואם נניח היא תתרגש נורא ולא תרצה להופיע? אני נלחמת עם עצמי, מכיוון שאיני רוצה להיות חרדתית ומגוננת מדי ולאסור עליה דבר שהיא כה רוצה, ומצד שני אני לא מרגישה שלמה בכלל לאפשר את הנסיעה הזו. מה דעתכם?

[credit]מאת: דליה אלוני.11 .07.12 [/credit]

ההתלבטות האם לאפשר או לא לאפשר לילדה בת 12 לנסוע לאילת עם קבוצת ריקוד היא טבעית ביותר. לעתים נדמה שכל הורה צריך להתמודד בשלב מסוים עם שאלת  הנסיעה של בנו או בתו לאילת – בין אם מדובר ב’סתם’ נסיעה לצורך בילוי עם חברים ובין אם מדובר בנסיעה מאורגנת על ידי חוג. אין ספק שהפעם הראשונה הכי מדאיגה.

אולם מכיוון שמדובר בנסיעה במסגרת חוג, אני מציעה לך בשלב ראשון לשוחח על הנושא עם מארגני החוג ועם הורים אחרים. חשוב שתבררי עמם את כל הפרטים ותדרשי כמה שיותר מידע לגבי הנסיעה עצמה, המלון שבו ישהו הבנות, מספר המבוגרים המלווים, האם ישנם גם הורים שמצטרפים, מה יקרה אם הילדה תחוש ברע או תסרב להופיע – כל מה שמעורר אצלך דאגה לקראת הנסיעה. מידע אמין עשוי לסייע לך להגיע להחלטה, אך יחד עם זאת חשוב לזכור שלא תמיד הכול מתנהל כמתוכנן ולא תמיד נוכל לשלוט על כל הגורמים.

במקביל, חשוב שתשוחחי עם בתך על הנושא: בררי איתה איך היא מרגישה עם הנסיעה הזו, מה היא חושבת ומה תוכל לעשות אם לא תרגיש טוב / תתגעגע / לא תרצה להופיע? התסריטים האלה עשויים להמחיש עבורה את הנסיעה וגם לסייע לה לחשוב יחד איתך על פתרונות אפשריים. כמו כן, כהורים חשוב שתשאלו את עצמכם מה היכולות של בתכם ומה התכונות שלה, ואילו מסרים אתם מעבירים לה: האם זו ילדה בוגרת, אחראית ועצמאית, שיודעת להסתדר ואפשר לסמוך עליה, או שהיא עדיין תלותית וילדותית מבחינה רגשית?
בסוף, אם יוחלט שהילדה נוסעת, חשוב שתסכמו איתה מראש פרטים טכניים, כמו: איך ומתי תוכלו ליצור איתה קשר.

בת 15 מתלבטת האם לקיים יחסי מין עם החבר

איך להתמודד עם התפרצויות זעם של המתבגר?

משבר בזוגיות? ככה תעבדו עליו

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.